[jQuery]zwart-wit javascript houd er halverwege me op.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pepijn de vos

pepijn de vos

26/09/2008 21:15:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een plugin schrijven voor jQuery om een pagina zwart-wit te maken.
dat lukt prima, in ie kan ik met behulp van die ie filter zooi zelfs plaatjes zwart wit maken.
hier is een zipje, in de examples map zit een html bestand met een voorbeeld, als je het opent zie je 4 regels waarvan er 3 gecomment zijn, probeer ze allemaal maar een stuk voor stuk uit in verschillende browsers.

het probleem is namelijk dat als ik .tips doe dat hij het overal doet, maar als ik diezelfde divs selecteer met body * dat hij er in ie me ophoud!
en als ik een tijd invul, voor een vloeiende overgang van kleur naar grijs dan stopt hij bij firefox en safari bij het plaatje en bij ie doet hij helemaal niks meer.(opera ook niet)

in safari verwijst hij me naar regel 18 van jquery.colors.js, bij ie naar regel 1121 van jquery.js

ik vind het allemaal rare fouten waar ik niks me kan, kan iemand er eens naar kijken?
als je geen verstand hebt van jQuery is het nog leuk om even te kijken hoe het werkt, vooral de langzame overgang van kleur naar grijs ben ik wel trots op :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn de vos
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 12:34:06
 

26/09/2008 21:19:00
Quote Anchor link
pepijn de vos schreef op 26.09.2008 21:15:
hier is een zipje, in de examples map zit een html bestand met een voorbeeld, als je het opent zie je 4 regels waarvan er 3 gecomment zijn, probeer ze allemaal maar een stuk voor stuk uit in verschillende browsers.

Link?
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

26/09/2008 21:27:00
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

26/09/2008 22:22:00
Quote Anchor link
[update]
http://plugins.jquery.com/node/932

als ik in de html zet * {background-color:#fff;} dan loopt hij in safari iig door, maar dit is natuurlijk geen ideale oplossing, sommige dingen kunnen gewoon geen achtergrond hebben, dus dingen die null, none, transparant, undefined of dat soort dingen zijn moet ik overslaan....

morgen meer nieuws en tests in ie hier over, nu ga ik slapen.... voor zover ik nog wakker ben.
 
Mitchell

Mitchell

26/09/2008 22:35:00
Quote Anchor link
Je kan toch gewoon html, body { background: #fff !important} doen?
 
Arend a

Arend a

26/09/2008 23:47:00
Quote Anchor link
Heb je ook een voorbeeldje online staan?
 
Jeffrey H

Jeffrey H

27/09/2008 10:20:00
Quote Anchor link
Bij mij (op Windows):
* Firefox 3: Bagger, werkt totaal niet
* Ie 8: Zie ie7, deze doet nl. ook niet :P
* Ie 7: Ja, werkt alleen divs niet(bovenste 2)
* Ie 6: Hetzelfde, zie ie7
* Safari 3: Hetzelfde als firefox
* Chrome: Zie safari, doet het ook niet
* Opera 9.5: Bovenste div werkt wel, rest niet :S

Moet je er meer hebben?
Kijk is op www.browsershots.org

En anders gebruik je gewoon mootools, is 10x makkelijker om plugins te maken, en met kleurtjes te spelen, images veranderen is alleen wat irritanter...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeffrey H
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

27/09/2008 13:52:00
Quote Anchor link
mitchell, wat schiet ik daar me op?
bij mij loopt hij vast op de plaatjes omdat die geen achtergrond hebben.(denk ik)

arend, ik heb geen voorbeeldje online staan, maar als je even leest kan je zien dat ik wel een zipje heb, en het is geen php, dus gewoon dubbelklikken op de index is voldoende.
theworstfreewebserver.com lag er even uit en ik had geen ftp permissies in mijn eigen folder ;)

tha wizekid, bedankt voor het testen, bij jou doet dus helemaal niks het?
aan browsershots heb ik niks omdat het niet online staat.

als iemand nog ideeën heeft wat het zou kunnen zijn... ik ga ook nog zelf wat dingen proberen, ik houd jullie op de hoogte.

enne, als santhe nog langs komt, sorry voor de bump, ik sliep al hoor :P
 
Arend a

Arend a

28/09/2008 02:11:00
Quote Anchor link
Ik had geprobeerd het van je link te downloaden maar op een of andere manier krijg ik alleen bestandjes van 0kb binnen, ik kan je dus nauwelijks verder helpen.
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

07/10/2008 16:32:00
Quote Anchor link
hij staat nu op de jQuery plugin pagina: http://plugins.jquery.com/project/colorizer
alleen in MSIE doet hij nog niks, maar volgens mij is dat een probleem van jQuery, dat zou volgens de home pagina compatibele moeten zijn met IE 6+

heeft iemand hier nog een idee wat er mis zou kunnen zijn?
anders ga ik het misschien nog eens proberen op een jQuery forum :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.