js fiddle geeft geen output

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jack Maessen

Jack Maessen

18/11/2013 12:49:07
Quote Anchor link
Ik gebruik deze code: http://www.javascript-coder.com/javascript-form/javascript-calculator-script.phtml
in de jsfiddle, maar hij geeft me geen output op de functie calculateTotal() in het gele vlak...origineel doet dat natuurlijk wel...is dit een beperking van jsfiddle?
http://jsfiddle.net/bf7f3/

NB: dit is een exacte kopie van het origineel; in de browser werkt de functie wel, maar in jsfiddle niet
Gewijzigd op 18/11/2013 12:54:25 door Jack Maessen
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:49:32
 
Wouter J

Wouter J

18/11/2013 13:31:51
Quote Anchor link
Dan open je altijd je console (Ctrl + J of F12 in IE) en krijg je de error: "Uncaught ReferenceError: hideTotal is not defined"

Het probleem? Kijk eens naar de sidebar van JSfiddle. Daar staat dat de javascript wordt geladen op 'ondomready'. Dat betekend dat hij nog niet bestaat in <body onload="hideTotal()">. Die onload is de verouderde versie van ondomready, dus eigenlijk wil je het nu dubbel op doen.

Hoe krijg je het dan werkend? 2 oplossingen:
1. Stel in dat hij het in geen 1 event wrapt en dat hij het script in de head toevoegt (zoals het ook in de demo is gedaan).
2. Haal onload="hideTotal()" weg
 
Jack Maessen

Jack Maessen

18/11/2013 14:15:19
Quote Anchor link
Ja dat klopt Wouter, zo werkt ie zoals ie moet maar nu is wel de kracht van de fiddle weg; iedereen moet kunnen knutselen met het javascript in die fiddle.
Ik had begrepen dat als je het javascript in de fiddle zet het "achter de schermen" gelezen word alszijnde een externe aanroep in de head
 
Wouter J

Wouter J

18/11/2013 14:22:00
Quote Anchor link
>> iedereen moet kunnen knutselen met het javascript in die fiddle.
En waarom zou dat dan nu niet meer kunnen?

>> Ik had begrepen dat als je het javascript in de fiddle zet het "achter de schermen" gelezen word alszijnde een externe aanroep in de head
Ja, maar wel met een wrapper eromheen voor ondomready.
 
Jack Maessen

Jack Maessen

18/11/2013 14:35:32
Quote Anchor link
Ja ik heb het verkeerd gedaan; ik had de hele .js code eruit gehaald en een externe url bij "External Resources gezet, maar ik zie je kan "No wrap - in <head>" kiezen ipv "onDomready"
Dankje, is me duidelijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.