JSON probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

24/07/2013 14:51:54
Quote Anchor link
Hoi,

Ik zou een controle willen toevoegen voor email al in gebruik.
Deze code heb ik een tijdje geleden hier gekregen.
Als ik mijn validateEmail.php aanroep krijg ik geen fouten.
Ik heb deze ook eventjes op get gesteld zodat ik het kon testen en daar leek alles OK.
Ik krijg geen foutmelding maar emailcheck2 wordt niet ingevuld.

Kan iemand zien wat ik fout doe?

Jan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$.ajax({
    url: 'validateEmail.php',
    type: "POST",
    dataType: "json",
    data: ({email: email,
    id: id}),
    success: function(reply) {
        if(reply.valid) {
            //wel valid.  Zie zelf wat je hier doet
            $('#emailcheck2').html(reply.message);
            $("#emailcheck2").css("background-color","Blue");//#00FF00
        }
        else
        {
            $('#emailcheck2').html(reply.message);
            $("#emailcheck2").css("background-color","red");
        }
    }
    ,error: function(){
            $('#emailcheck2').html("Oeps Fout");
            $("#emailcheck2").css("background-color","green");
    }
});
 
PHP hulp

PHP hulp

01/09/2024 07:18:05
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 15:06:45
Quote Anchor link
Wat zegt je console? Heb je misschien een pagina waar we het kunnen zien?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/07/2013 15:09:22
Quote Anchor link
Dat lijkt me correct.

Het eerste waar ik nu aan denk is, een fout in de JSON data.
Of het wordt niet erkend als json.

- Wat kan helpen, is dit toevoegen aan validateEmail.php (helemaal bovenaan)
header('Content-Type: application/json');
header('Content-Type: text/javascript');


- Er mag ook niets anders terggegeven worden. bv. een warning of notice in validateEmail.php mag absoluut niet voorkomen.


---
Kan je
- validateEmail.php eens tonen?

- Test zelf ook eens uit.
bv. Chrome developer tools -> Network.
Daar kan je zien of de request geslaagd is; krijg je te zien wat de respons was.
Gewijzigd op 24/07/2013 15:47:18 door Kris Peeters
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 15:11:09
Quote Anchor link
Kris Peeters op 24/07/2013 15:09:22:
- Test zelf ook eens uit.
bv. Chrome developer tools -> Network.
Daar kan je zien of de request geslaagd is; krijg je te zien wat de respons was.


Gewoon op F12 drukken, dat werkt in meerdere browsers ;)
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/07/2013 15:35:22
Quote Anchor link
Kris Peeters op 24/07/2013 15:09:22:
- Wat kan helpen, is dit toevoegen aan validateEmail.php (helemaal bovenaan)
header('Content-Type: text/javascript');

Het correct content type voor JSON is application/json, dus je zult erboven moeten zetten header('Content-Type: application/json');
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/07/2013 15:40:25
Quote Anchor link
O ja, inderdaad
Gewijzigd op 24/07/2013 15:46:19 door Kris Peeters
 
Jan R

Jan R

24/07/2013 18:18:03
Quote Anchor link
Allen bedankt.
met de hulp van U allen en chrome ben ik er door geraakt.
Er zaten dus nog echo's in de code. Ik wist niet dat dit niet mocht :( Deze zaten al in mijn voorbeeld code. en nog een paar schoonheidsfoutjes :)
mysqli_close in de verkeerde if structuur
 
Erwin H

Erwin H

24/07/2013 18:24:49
Quote Anchor link
Voor een volgende keer, roep de pagina direct aan in je browser. Dan krijg je de output ook direct in je browser scherm te zien, inclusief alle niet bedoelde echo's. Stuk makkelijker om te debuggen, ook omdat je dan tbv het debuggen nog echo's kunt plaatsen die je gewoon direct ziet.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/07/2013 18:28:09
Quote Anchor link
en.. dan kun je de json in de browser selecteren en kopieren en dan op http://jsonviewer.stack.hu/ weer plakken en die laat op een mooie boomstructuur zien hoe je json is opgebouwd.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 18:31:33
Quote Anchor link
Als je dan een proxy zoals Fiddler ( http://fiddler2.com/ ) gebruikt kun je precies zien wat er tussen je browser en de server verstuurd wordt. Daarin zit o.a. een json viewer
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/07/2013 18:35:22
Quote Anchor link
Goeie tip TJVB.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/07/2013 18:39:35
Quote Anchor link
(even ter herinnering)
1 van de punten was wel dat het Ajax-verzoek met method='post' is. Met extra data van de gebruiker.
Dat maakt het net iets moeilijker om het eindresultaat te testen in een apart venster.

Nu ja ... daar valt nog steeds wel van alles aan te doen
 
Erwin H

Erwin H

24/07/2013 18:45:12
Quote Anchor link
Eens, maar als het om te testen is kan je de POST waardes even aan het begin van je script hardhandig invoeren.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 18:46:00
Quote Anchor link
Daarom gebruik ik dus fiddler, ik zie het request langs komen. Kan het herhalen maar ook de waardes wijzigen :)
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/07/2013 18:52:13
Quote Anchor link
Ik gebruik altijd de Chrome extensie Postman om deze requests te simuleren.
 
Jan R

Jan R

25/07/2013 08:07:15
Quote Anchor link
Ik gebruik maar weinig ajax, dus ook weinig ervaring :)
Toch zal ik eens kijken naar beide vernoemde programma's/extensies

@kris peeters: Wat valt er aan te doen? Ik heb al om te testen get gebruikt en daar werkte het. natuurlijk bij de post blokkeerde mijn echo's voor een juist resultaat
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.