[Jullie input]Opensource linkpartnersysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »
Jeroen Langenberg

Jeroen Langenberg

02/07/2007 01:07:00
Quote Anchor link
Beste mede PHP'ers,

Ik (Jeroen Langenberg) ben bezig met een groot project wat later helemaal opensource gaat worden. Het gaat hierbij om een linkpartnersysteem, waar ook banners enzo bijgezet kunnen worden. Dit systeem is ver OOP geschreven, wat wil zeggen dat ik het via classes geschreven heb, het PHP 5 is, en de classes samenwerken. Durf het alleen niet helemaal OOP te noemen, aangezien je dan de meest ingewikkelde codes ziet, en mijn codes nog redelijk simpel zijn.

Nu is het de bedoeling dat ik de front-end ga scripten, aangezien het admin panel al af gescript is. Echter zit ik met één dilemma, schrijf ik het front-end gedeelte OOP of niet... Het is de bedoeling dat het script gemakkelijk in te bouwen is, tenminste het front-end gedeelte. Dus ik wilde dit ook via classes gaan schrijven, echter maak ik dan ook gelijk gebruik van een SQL class en dergelijk, en moet de gebruiker dus gelijk een hoop classes gaan gebruiken om het script in dienst te laten treden.

Ik kan het ook schrijven like the old style, met de functies MySQL_Query etc, dan hoeft de gebruiker enkel een paar pagina's te includen, en het script moet zijn werk doen.

Dus een front-end die een banner-rotatie resulteert, samen met een hoopje linkpartners schrijven in OOP of in de oude stijl?

Bedankt voor jullie antwoorden en motivatie!

Jeroen.

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 13:04:51

Arend a

Arend a

02/07/2007 02:34:00
Quote Anchor link
Het hangt denk ik van je eigen idee/smaak af. Persoonlijk vind ik oop nuttig wanneer ik mezelf wil dwingen netjes en overzichtelijk/constructief te werk wil gaan. Je moet netjes je classes en objecten afdwingen, en je bent ook minder snel geneigd om dingen quick 'n dirty op te lossen. Misschien wel een overweging om mee te nemen.

Verder is het misschien handig om vanaf het begin een DBA (Database Abstraction layer) mee te nemen zoals deze in de zend framework, pear framwork, of ook sinds php 5.0 is opgenomen in PDO (zie: http://nl3.php.net/manual/en/ref.pdo.php).

Misschien een idee ook om je code in verschillende delen op te splitsen:

------------------
Database layer (data uit database halen, en er weer in stoppen, sql injection vookomen)
------------------
Exchange layer (kloppen wachtwoorden, hoe zit het met de cookies, verficatie)
------------------
Lay-out layer (data in een lay-out stoppen, eventueel gesteund door een template engine)

Success, het klinkt als een aardig project.

Jeroen Langenberg

Jeroen Langenberg

02/07/2007 20:11:00
Quote Anchor link
Arend, bedankt voor je antwoord! Die database layer ziet er opzich wel interessant uit, maar heb nog te min kennis om daadwerkelijk gebruik hiervan te maken.

Tevens is dat tweede idee wat je aansnijd wel leuk, met die verschillende stappen. Dat is nu ook nog niet het geval bij mij. Ik zal voor beiden stappen nog flink wat documentatie door moeten lezen.

Dat is leuk voor vervolg versies, maar niet voor nu. Het gaat me nu echt om die FP zodat de eerste beta uitgebracht kan worden. Ik denk dat ik een groot bestand ga schrijven om al die classes in te pleuren, en dan misschien een class die alle andere classes inlaadt enzo, zodat het voor de gebruiker niet zo'n heel karwei wordt, want dan is de lol al snel van het script af.

Arend a

Arend a

02/07/2007 20:33:00
Quote Anchor link
In feite is de pdo niet veel ingewikkelder dan de standaard mysql functies, het is alleen net even een andere naam en een iets andere syntax. Het zou als je mysql snapt niet langer dan een middagje klooien moeten zijn, er is niets wezenlijk anders, behalve dat je een algemene sql query, en niet mysql query gebruikt, en van te voren je database type opgeeeft (met als voordeel dat je zonder veel code te veranderen kan overstappen op postgresql, en andere relationele databases)

03/07/2007 00:34:00
Quote Anchor link
Ik vraag me af of link partner systemen niet een beetje achterhaalt zijn.

Verder lijkt me documentatie in jouw geval een toverwoord, mede omdat andere ook met jouw code moeten werken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.