Kalender in div

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

D B

D B

15/10/2014 22:44:01
Quote Anchor link
Hallo,

Op mijn website heb ik een kalender staan. Deze stond eerst in een iframe, maar omdat dit verouderd is dacht ik hier wat anders op te gaan maken. Als ik deze niet in een iframe zet en ik duw dan op volgende of vorige maand dan reload hij heel de pagina. Dit wil ik eigenlijk niet.

Nu dacht ik zelf aan een paar oplossingen, maar wat is volgens jullie de beste oplossing voor dit probleem?

Wat ik zelf had:
- Door middel van AJAX request de volgende/vorige maand ophalen (heb dit geprobeerd maar lukt nog niet helemaal)
- Door middel van een GET variabel mee te sturen zodat ik op dezelfde pagina blijf als waar ik was toen ik op volgende/vorige duwde.
- Heel de kalender vooraf inladen (data uit database) en dan met javascript door de maanden bladeren. (nadeel performance denk ik zelf...)

De kalender staat op http://www.zscwesterhoven.nl/events.php

Wie o wie kan mij hierbij helpen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:35:35
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/10/2014 23:12:52
Quote Anchor link
Met AJAX zit je in de goede richting. Maak eerst even een los scriptje waarin je ajax toepast.
 
D B

D B

16/10/2014 06:47:43
Quote Anchor link
Hallo Frank,

Bedankt voor je reactie.

Ik dacht zelf ook aan AJAX en was hier dus mee begonnen. Verschillende kleine scriptjes getest, eerst een gewone tekst, toen wat variabelen. Alles werkte mooi! Behalve als ik events.php hierin aan riep.

Net nog even een stomme beginnersfout er uit gehaald en nu werkt het ;-) Ik had nog GET staan ipv POST.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/10/2014 08:46:23
Quote Anchor link
En nu stap twee: de data netjes gestructureerd in JSON verzenden?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.