Kan geen connectie maken met PDO

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Markson

Mark Markson

27/06/2013 15:48:49
Quote Anchor link
Hallo, ik aan het kloten met PDO, maar ik kan nu nog niet zo ver komen, omdat mijn connection.php niet eens een connectie kan maken. Ik krijg deze error:

Warning: PDO::__construct() [pdo.--construct]: [2002] Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd. (trying to connect via tcp://localhost:3306) in C:\Users\****\Desktop\8.5\root\cms\connection.php on line 10

Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000] [2002] Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd. ' in C:\Users\****\Desktop\8.5\root\cms\connection.php:10 Stack trace: #0 C:\Users\****\Desktop\8.5\root\cms\connection.php(10): PDO->__construct('mysql:host=loca...', 'root', 'usbw') #1 {main} thrown in C:\Users\****\Desktop\8.5\root\cms\connection.php on line 10

Edit:

Dit is mijn php-code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$config
['db'] = array(
    'host' => 'localhost',
    'username' => 'root',
    'password' => 'usbw',
    'dbname' => 'test'
);

$db = new PDO('mysql:host=' . $config['db']['host'] . ';dbname=' . $config['db']['dbname'], $config['db']['username'], $config['db']['password']);
?>
Gewijzigd op 27/06/2013 15:49:21 door Mark Markson
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:39:25
 
Chris PHP

Chris PHP

27/06/2013 17:11:38
Quote Anchor link
De melding geeft het al aan, je MySQL server weigerd de verbinding. Dit kan een aantal dingen betekenen:

- Je MySQL server draait niet op dezelfde server als je webserver (standaard is het alleen [email protected] die toegelaten wordt)
- Je wachtwoord is niet juist en mag je dus niet inloggen.
- Je firewall staat niet juist en blokkeerd de connectie naar de MySQL server op poort 3306.

Kijk de bovenstaande punten eens na
 
Mark Markson

Mark Markson

27/06/2013 18:05:47
Quote Anchor link
Mijn wachtwoord en gebruikersnaam zijn gewoon goed. De verbinding wordt gewoon toegelaten door Windows Firewall (hij laat alles van usb webserver door). Ik zie niet wat het probleem is...
 
Chris PHP

Chris PHP

28/06/2013 07:23:23
Quote Anchor link
Mark Markson op 27/06/2013 18:05:47:
Mijn wachtwoord en gebruikersnaam zijn gewoon goed. De verbinding wordt gewoon toegelaten door Windows Firewall (hij laat alles van usb webserver door). Ik zie niet wat het probleem is...


Hoe kun je 'alles van USB webserver doorlaten'? Je kunt applicaties en poorten blokkeren in je firewall, ik zou je rules maar eens nakijken.

Er staat duidelijk dat de doel computer (dus niet jou pc maar de usb server!) de verbinding actief blokkeerd, wat meestal duid op een firewall of te weinig rechten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.