Kan iemand mij helpen een script te verbeteren?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeffrey

Jeffrey

04/07/2008 19:22:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb ergens een script gevonden, maar er zitten fouten in. Deze zijn:
Quote:
Citaat:
Notice: Undefined index: Gastenboek in /home/skatenfo/domains/jeffreysoftware.nl/public_html/gb/schrijven1.php on line 43

Notice: Undefined variable: error in /home/skatenfo/domains/jeffreysoftware.nl/public_html/gb/schrijven1.php on line 49

Notice: Use of undefined constant Gastenboek - assumed 'Gastenboek' in /home/skatenfo/domains/jeffreysoftware.nl/public_html/gb/schrijven1.php on line 71

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/skatenfo/domains/jeffreysoftware.nl/public_html/gb/schrijven.php:10) in /home/skatenfo/domains/jeffreysoftware.nl/public_html/gb/schrijven1.php on line 71

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/skatenfo/domains/jeffreysoftware.nl/public_html/gb/schrijven.php:10) in /home/skatenfo/domains/jeffreysoftware.nl/public_html/gb/schrijven1.php on line 74



Ik heb het bestand schrijven1.php hierop staan: http://codedump.mastercode.nl/500

Kan iemand mij helpen om dit allemaal te verbeteren aub.. (gratis aub)

Kan je dan dit bestandje ergens opplaatsen en doorsturen naar mij, aub.

Mocht je nog andere bestanden nodig hebben kan je dit hier melden.

Heel erg bedankt als je mij helpt,
Jeffrey
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeffrey
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:35:10
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

04/07/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Ik veronderstel dat dit gebeurt na een POST.

Wat er gebeurt: je mag nooit iets echo'en en daarna met header('location: ...') redirecten.

Doordat je warnings zo streng staan, worden de notices geëcho'd, waardoor je dus niet meer kan redirecten.

Begin een met je warnings wat "zachter" te zetten.

zie
http://be.php.net/error_reporting
 
Jeffrey

Jeffrey

04/07/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Emmanuel Delay schreef op 04.07.2008 19:41:
Ik veronderstel dat dit gebeurt na een POST.

Wat er gebeurt: je mag nooit iets echo'en en daarna met header('location: ...') redirecten.

Doordat je warnings zo streng staan, worden de notices geëcho'd, waardoor je dus niet meer kan redirecten.

Begin een met je warnings wat "zachter" te zetten.

zie
http://be.php.net/error_reporting


Beste,
Omdat ik niet zoveel van php kan. Snap ik er eigenlijk geen bal van. Maar, zou het mogelijk zijn om dit script aantepassen en dan ergens upteloaden aub..

Het script met de fouten in: http://codedump.mastercode.nl/500

Bedankt.
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

04/07/2008 20:31:00
Quote Anchor link
Okay, de oplossing is:

Vervang tijdelijk
error_reporting(E_ALL);

door
error_reporting(0);

Zie eens of het dan lukt.


Maar als je niet snapt waarmee je bezig bent, is het voor ons ook niet gemakkelijk om te helpen.

Weet je wat echo is?

Weet je wat $_POST[] is?


Om het even simpel te zeggen:
-Ofwel gebruik je php om html naar de de gebruiker te sturen.

-Ofwel gebruik je php om iets in de database te steken: gegevens die je opvangt uit een html formulier.

(uiteraard zijn er nog dingen die je kan doen)

Wat er in het tweede geval gebeurt: De gegevens van het formulier, zijnde naam, bericht, website,... worden opgevangen door php.
Die gegevens worden in de database gestoken.
Daarna verlaat je de pagina weer en ga je naar 'lezen.php'.

Dat gebeurt met: header ("location: lezen.php");

Als je echter eerst html naar de gebruiker stuurt, werkt header ("location: lezen.php"); niet meer.

Doordat je alle warnings aan zet, stuur je dus html (in dit geval de warnings) naar de gebruiker.

Als je je warnings niet naar de gebruiker stuurt werkt header ("location: lezen.php"); wel.
 
--

--

04/07/2008 21:41:00
Quote Anchor link
Jeffrey schreef op 04.07.2008 19:46:
Beste,
Omdat ik niet zoveel van php kan. Snap ik er eigenlijk geen bal van. Maar, zou het mogelijk zijn om dit script aantepassen en dan ergens upteloaden aub..

Het script met de fouten in: http://codedump.mastercode.nl/500

Bedankt.


Daar doen we hier niet aan. Je kunt even googlen op beginnershandleiding php en dan helpen we je graag. Of maak een aanvraag. ;)

Edit: ik zie een ob_startje()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/07/2008 23:00:00
Quote Anchor link
ob_start(); is dus NIET de methode die je moet gebruiken.
het verhelpt wel het problleem, maar dit is meer omzeilen te noemen...

Het beste is gewoon om de code op een juiste manier op te bouwen met als eerste de ehaders() en de setcookie() en dan de rest.

Dan is er vaak de vraag: "Maar als ik die SetCookie() voor de HTMl zet, dan wordt hij meteen uitgevoerd, en dat wil ik niet?".
In dat geval is er vast wel een voorwaarde aan.
Bijv. er is gePOST vanaf een formulier, en de username en passwoord welke zijn ingevuld kloppem met wat in de database staan. Als dat klopt, dan kan je die setcookie plaatsen.

(of je werkt met een template parser, maar dat gaat je pet te boven tot nu toe, en mag je wel eventjes vergeten. :-) )
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.