Kiezen Database type

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Zim Zim

Zim Zim

17/04/2007 21:30:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik wil verschillende tabellen in een database netjes aan elkaar linken, maar ik heb hier en daar gehoord dat het beter kan dan gebruik te maken van MySQL. Daarom mijn simpele vraag: wat is het beste voor dit doeleinde?

Ps: Als iemand veel van databases weet, zou ik (heel) graag weten welke type database structuren handig zijn voor verschillende doeleinde? (misschien dat iemand daar een handig linkje voor heeft ofzo?)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:27:15
 
Hipska BE

Hipska BE

17/04/2007 21:33:00
Quote Anchor link
je kan het onderdeel InnoDB van MySQL gebruiken

daarnaast zal Frank je zeker PostgreSQL aanraden
 

17/04/2007 21:33:00
Quote Anchor link
Nu gaat er zo meteen iemand uit Rio posten over PostGre SQL.
Maar je kan ook gebruik maken van Oracle (10g), Access (voldoet erg goed bij kleine projecten), DB2 enz.
Anders kan je ook nog uitwijken naar InnoDB van MySQL
 
Zim Zim

Zim Zim

17/04/2007 21:43:00
Quote Anchor link
Wat zou het best werken? Ik heb slechts kennis tot MySQL, dus als de andere database types heel erg afwijken van de manier dat MySQL gebruikt, zou ik voor iets kiezen dat er dicht bij ligt.
Maar als iets anders veel voordelen met zich meebrengt zou ik mezelf kunnen bedenken om te 'veranderen'.
 
Hipska BE

Hipska BE

17/04/2007 21:48:00
Quote Anchor link
InnoDB is gewoon MySQL ... handig he.

Lees deze tut even na:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/274/
 
Zim Zim

Zim Zim

17/04/2007 21:55:00
Quote Anchor link
@Hipka, ben ik al mee bezig :D
 
Baarr

Baarr

17/04/2007 21:55:00
Quote Anchor link
Nou Frank, waar blijf je :P haha

Het ligt er maar net aan wat je wilt, als het je PUUR om snelheid te doen is en niet om mogelijkheden zou ik Mysql MyIsam gebruiken.

Als je het goed aan wilt pakken zou ik niet de innoDB engine van Mysql pakken maar direct naar PostgreSQL gaan.

But that's just me !

Suc6
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/04/2007 22:06:00
Quote Anchor link
Niet uit Rio, maar ga aan de slag met PostgreSQL, dezelfde auteur als het InnoDB-artikeltje heeft er weleens iets over geschreven ;)

(Artikel 2 is b.t.w. in de maak)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

17/04/2007 22:20:00
Quote Anchor link
Ook niet uit Rio, maar PostgreSQL is wel goed, zeker wanneer je echt een structuur in je database aan wil brengen.
Trouwens, al die "SQL" dingen lijken qua taal grotendeels wel op elkaar. Bij sommigen zijn er een paar verschillen door extra mogelijkheden die deze databases hebben. Maar ze zijn echt niet moeilijker in gebruik dan MySQL, in sommige situaties, zoals bijvoorbeeld het koppelen van tabellen en het bewaken van de integriteit, wat je bij MySQL zonder InnoDB nog met PHP moet bewaken, zijn andere dan de MySQL variant gemakkelijker in gebruik.
PostgreSQL is ook nog eens goed gedocumenteerd, wat het leren van sommige features wel zo gemakkelijk maakt.

-> My Choice : PostgreSQL <-
 
Marvin S

Marvin S

17/04/2007 23:08:00
Quote Anchor link
<offtopic>
is frankk ziek ofzo?
FRANK kom is hier met je luie reet :P
EINDELIJK vraagt eens iemand welke db hij moet nemen
en dan hoor ik jou niet.. schiet als de sodemieter op
hahahaha (geintjuhh =P)
</offtopic>
 

17/04/2007 23:32:00
Quote Anchor link
nou ben ik eigenlijk ook wel benieuwt naar het antwoord zoveel joins gebruik ik zelf meestal niet maar ik kan het mooi in me achterhoofd houden :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

17/04/2007 23:41:00
Quote Anchor link
check
Vers van de pers en daar staan wel wat DB eigenschappen in
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.