Kijken welke niet in het kolom upload staat vanuit MYSQL.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin van der Vliet

Robin van der Vliet

21/05/2010 15:28:58
Quote Anchor link
Ik heb nu dit script om de geüploade bestanden te tellen maar als ik er een verwijdert die ergens tussen staat kunnen er per ongeluk conflicten optreden, dus dacht ik kan ik niet doen als er in het kolom code 1 staat dan gaat hij kijken of 2 er in staat en die staat er dus al in dus hij gaat kijken bij 3 hé die is er nog niet en dan pakt hij die ruimte.
Maar hij moet uiteindelijk doorgeven aan de variabele $upload welke hij pakt.
Dit is het huidige script wat ik nu gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$upload
= mysql_query("SELECT * FROM upload");
$upload = mysql_num_rows($upload);
?>


Met vriendelijke groet, Robin van der Vliet.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:20:02
 
Joren de Wit

Joren de Wit

21/05/2010 15:35:08
Quote Anchor link
En waarom wil je een nieuw bestand 'ertussen plaatsen'? Werk gewoon met een id waar je een auto_increment op zet, dan heb je er verder geen omkijken meer naar.

Of gebruik je die getallen om een volgorde in je bestanden aan te geven? Zo ja, waar is die volgorde dan op gebasseerd? Mogelijk dat je de lijst veel eenvoudiger kunt sorteren.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

21/05/2010 15:35:53
Quote Anchor link
Je zou een kolom sort_id bij kunnen houden in plaats van spelen met de auto_increment.
Gewijzigd op 21/05/2010 15:36:45 door Elwin - Fratsloos
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.