kleine B-day reminder maken...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marije

Marije

07/08/2006 21:11:00
Quote Anchor link
Hoi mensen,

ik wil op mijn website een kleine remimber maken van verjaardagen.. in een klein boxje rechtsbovenin de pagina moeten bijv 6 mensen komen te staan die binnenkort jarig zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik de data zo kan sorteren dat hij weet welke datum het is en dus aankomende 5 verjaardagen laat zien?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben....

groetjes!
Marije
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 23:03:13
 
Jelle -

Jelle -

07/08/2006 21:25:00
Quote Anchor link
Moeten we eerst weten hoe jij het opslaat in de database
 
Marije

Marije

07/08/2006 21:26:00
Quote Anchor link
3 velden... ID NAME en DATUM (0000-00-00)

bijvoorbeeld id=1 name=Jan Jansen date=1970-02-10
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/08/2006 21:32:00
Quote Anchor link
SELECT id, naam, DATE_FORMAT(datum,'%d-%m-%Y')
FROM tabel
WHERE datum > CURRENT_DATE()
LIMIT 0,6;

Ik denk dat dit al voldoende is.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:32:00
Quote Anchor link
Edit:

Nee, dat klopt niet. Het gaat namelijk om hun geboortedatum
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Marije

Marije

07/08/2006 21:37:00
Quote Anchor link
willem-jan? ik heb je code ingevoerd en het lijkt te werken.. maar wat doet het stukje code? laat hij alleen de nieuwste 6 zien? of?
 
Marije

Marije

07/08/2006 21:38:00
Quote Anchor link
oh darn je hebt gelijk....
hij moet dus alleen naar de maand en dag kijken...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:39:00
Quote Anchor link
@Marije: ik neem aan dat je de geboortedatum van de personen in je tabel hebt staan?
 
Frank -

Frank -

07/08/2006 21:39:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
WHERE
  MONTH(datum) > MONTH(CURDATE())
AND
  DAYOFMONTH(datum) > DAYOFMONTH(CURDATE())

Deze WHERE ziet er wat beter uit. Er zullen namelijk weinig bezoekers zijn met een geboortedatum in de toekomst...

Edit: van de = even een > gemaakt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:39:00
Quote Anchor link
Marije:
oh darn je hebt gelijk....
hij moet dus alleen naar de maand en dag kijken...

Precies! Ik ben al voor je bezig, moment...
 
Frank -

Frank -

07/08/2006 21:41:00
Quote Anchor link
Hó Jan! Stop maar! Er staat al iets dat in de juiste richting gaat.
 
Marije

Marije

07/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
:) ik ben benieuwd
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
@ Frank: die klopt ook niet, want iemand kan deze maand nog jarig worden.

Edit:

En stel dat het vandaag 31 maart is?


Volgens mij moet hij zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    name,
    CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d')) AS verjaardag
FROM tabel
WHERE
    CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d')) > CURDATE()
ORDER BY verjaardag ASC
LIMIT 6
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/08/2006 21:45:00
Quote Anchor link
Ik was weer lekker wakker iid :) Je kan alleen jarig zijn in de toekomst op je geboortedag :s
Als je dan op schrikkeldag jarig ben, ben je voorlopig echt nog niet jarig :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:50:00
Quote Anchor link
Frank:
Hó Jan! Stop maar! Er staat al iets dat in de juiste richting gaat.

Aanvulling: stel, ik ben op 3 april geboren, en vandaag is het 31 maart. Dan kun je niet stellen dat de maand groter moet zijn dan mijn geboortemaand EN dat de dag groter moet zijn dan mijn geboortedag. Vandaar mijn iets ingewikkelder oplossing. Maar hij werkt :-) (Lokaal getest)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Frank -

Frank -

07/08/2006 21:57:00
Quote Anchor link
@Jan: Je hebt volkomen gelijk! Ik had even niet aan die dagen van de maand gedacht... Neem het dagnummer van het jaar en dit probleem is ook weer opgelost! DAYOFYEAR() is je beste vriend.

(wat ben ik toch blij met de handleiding)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:59:00
Quote Anchor link
@Frank: ja, da's ook een goeie oplossing!
Edit:

Ehh, Marije, snap je het nog?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Frank -

Frank -

07/08/2006 22:06:00
Quote Anchor link
Ik denk dat dit hem moet worden, deze is ook schrikkeljaar-proof. Personen geboren op 29 februari krijgen dan 1 maart als verjaardag aangewezen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    name,
    CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d')) AS verjaardag
FROM tabel
WHERE
    DAYOFYEAR(CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))) > DAYOFYEAR(CURDATE())
ORDER BY verjaardag ASC
LIMIT 6
 
Marije

Marije

07/08/2006 22:06:00
Quote Anchor link
ja sorry ik kon even niet op de website komen (raar) maar ik heb het erin gezet en volgens mij werkt het.
Ik heb direct even getest en klopt het dat hij vanaf volgend jaar niet meer weergeeft dus de geboortedatum 1978-01-01 geeft hij niet weer? Komt dat over een maand ofzo?

in ieder geval al super bedankt Jan!

Marije
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/08/2006 22:10:00
Quote Anchor link
Hmm.. leuk idee, zo ff combineren met dit :P.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 22:17:00
Quote Anchor link
@ Frank: toch nog even een kleine opmerking:
29 feb 2004 geeft hetzelfde dagnummer als 1 maart 2005. Is het dan niet beter om gewoon het geboortejaar uit het veld met de geboortedatum te trekken (zoals in mijn eerdere voorbeeld) en daar het huidige jaar voor in te vullen? Dan kan MySQL gewoon twee waarden van het type DATE vergelijken en gaat het altijd goed, lijkt me?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.