kleurbeheer en Eizo scherm

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/01/2011 12:32:10
Quote Anchor link
Wie o wie heeft er verstand van kleurbeheer?

Ik gebruik een duur Eizo scherm met kalibratieapparaat. Ik kan kiezen tussen een User moder (deze ondersteunt zover ik weet een groot deel van de Adobe kleuren) en een sRGB mode. Echter, wat kan ik het beste gebruiken voor webdesign? De 2 modes verschillen namelijk nogal van elkaar. De User mode heeft fellere verzadigde kleuren en de sRGB lijkt vrij flets.

Hoe weet ik nu wat de goede kleuren zijn? Als in de User mode een plaatje prima is, dan ziet het er in de sRGB mode vaak flets uit. Echter, in de sRGB mode ziet alles er sowieso vrij flets uit.

Wie weet raad? Hoe kan ik het beste mn kleuren instellen voor webdesign? Of is een andere monitor wellicht beter?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 00:40:14
 
John D

John D

24/01/2011 12:37:43
Quote Anchor link
vergelijk eens met de een ander scherm/laptop/pc in huis en kies iets wat het meeste overeenkomt. Het blijft toch grofweg gissen. Zet tien merken schermen naast elkaar en je hebt tien verschillen.....
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/01/2011 12:39:05
Quote Anchor link
Ja, maar daarom gebruik ik een Eizo, omdat die kleurecht is... at least, dat is toch waar die schermen bekend om staan?
 
Pim -

Pim -

24/01/2011 13:35:30
Quote Anchor link
Alles op het web gaat in sRGB. Daar kan je dus beter mee werken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/01/2011 14:07:31
Quote Anchor link
Mja, dat lijkt me inderdaad zo... alleen kan ik die niet kalibreren om een of andere reden :-S

Daarnaast ziet het beeld er ook vrij flets uit :(

Lekker hoor dat Eizo...

Toevoeging op 24/01/2011 14:07:48:

Wat zijn nog meer goede monitors voor webdesign?
 
Pim -

Pim -

24/01/2011 15:13:34
Quote Anchor link
Voor webdesign is elke monitor goed, omdat het uiteindelijk toch op gewone monitors wordt bekeken. Aan die dure schermen heb je volgens mij alleen iets als je op 'mooiere' media dan schermen, zoals afdrukken, gaat werken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/01/2011 15:20:40
Quote Anchor link
Hmmm, die vlieger gaat niet helemaal op, want ik heb ook wel eens gewerkt met goedkope monitors waarbji bepaalde kleuren niet of niet goed worden weergegeven. Dan ontbreekt er gewoon een stuk kleurbereik. Duurdere monitors zijn als het goed is ook kleurvaster.. maar goed, eerlijk gezegd durf ik er momenteel weinig over te zeggen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.