Kleuren In Php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jesper dd

jesper dd

14/05/2008 20:43:00
Quote Anchor link
Hey
Sorry helemala vergeten:S
ik heb een heel klein stom vraagje
ik heb een php login systeem
en daarin moet het wachtwoord verborgen zijn!
Dus een witte tekst zodat als je ctrl+a inhoudt
dat je dan je wachtwoord krijgt te zien!!
heb al vanalles geprobeerd maar ben het gewoon vergeten
hopenlijk kan iemand mij helpe.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
       $bericht .= "REGISTRATIE BEVESTIGEN: ".$forgoturl."activeren.php?id=".$dbid."&code=".$actcode."&registratie=true \n\n";
       $bericht .= "Zodra je op deze link geklikt hebt, kun je inloggen met:\n";
       $bericht .= "Gebruikersnaam: ".$_POST['user']."\n";
       $bericht .= "Wachtwoord: ".$_POST['pass1']."\n";

Het is de bedoeling dat dit stuk wit wordt
maar hoe??
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
".$_POST['pass1']."\n";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper dd
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 11:46:02
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

14/05/2008 21:05:00
Quote Anchor link
CSS?
 
Jesper dd

jesper dd

14/05/2008 21:07:00
Quote Anchor link
Met html werkt het niet dan krijg ik dit:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in D:\www\stabilo-games.nl\www\Login\registreer.php on line 42
 
W W

W W

14/05/2008 21:09:00
Quote Anchor link
Je moet dan sowieso een HTML mailtje sturen, hierin kun je het via een style="text-color: white;" oid doen.
 
- SanThe -

- SanThe -

14/05/2008 21:09:00
Quote Anchor link
Leuk, maar nutteloos.
Je stuurt trouwens nooit een password op naar een bezoeker.
 
Jan Aart

Jan Aart

14/05/2008 21:23:00
Quote Anchor link
@SanThe: Waarom niet? Ik vind het altijd heel fijn als het wel gebeurt.. En als je bedoelt dat het beveiligd moet opgeslagen worden: Je kan toch bij het registreren 1x een mailtje versturen en dat het daarna beveiligd in de db staat en dat niemand het meer kan zien, behalve in het ene mailtje naar de gebruiker toe..?

Of zie ik het nou helemaal verkeerd :P
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

14/05/2008 21:25:00
Quote Anchor link
@TS: Je moet ook geen dubbele quotes gebruiken in een echo die je met dubbele quotes hebt geopend. Dat is vragen om problemen, gebruik eens een editor die highlighting heeft, dan zie je dat soort domme fouten meteen. Te eigenwijs en kladblok het hoogste vertrouwen geven... Je zult dan nooit een goede programmeur worden.
 
Jesper dd

jesper dd

14/05/2008 21:28:00
Quote Anchor link
Dat is een registraie forumulier
en daarin kotm het wachtwoord maar omdat er wel eens andere mensen langs je zitten wil ik het wil doen en dat je op ctrl+a moet klikken om het te zien.
maar dit krijg ik dus niet:S
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

14/05/2008 21:30:00
Quote Anchor link
Zoals het er nu naar uitziet ga je het mailen. Waar maak je anders die activatieURL voor en vul je $bericht met een heel verhaal en \n'tjes?

Lees trouwens ook even álle reacties, je vraagt nu weer naar dezelfde weg. Antwoord is allang gegeven.
 
- SanThe -

- SanThe -

14/05/2008 21:30:00
Quote Anchor link
Jan Aart schreef op 14.05.2008 21:23:
@SanThe: Waarom niet? Ik vind het altijd heel fijn als het wel gebeurt.. En als je bedoelt dat het beveiligd moet opgeslagen worden: Je kan toch bij het registreren 1x een mailtje versturen en dat het daarna beveiligd in de db staat en dat niemand het meer kan zien, behalve in het ene mailtje naar de gebruiker toe..?

Of zie ik het nou helemaal verkeerd :P

Een mailtje komt, gewoon duidelijk leesbaar, langs meerdere mailservers. Het kan dus zéér eenvoudig onderschept/gelezen worden.
 
Kwastie

Kwastie

14/05/2008 21:37:00
Quote Anchor link
Je moet onthouden dat PHP een server-side taal is waarmee je een html pagina kunt genereren. Met html of eigelijk beter CSS, kun de pagina opmaken.

Ook is de manier waarop een wachtwoord gemaakt niet goed. Je zou de gebruiker een email kunnen sturen met daarin het wachtwoord of de gebruiker zelf een wachtwoord laten kiezen. (ik zou gaan voor de laatste optie)

tip: leer eens fatsoenlijk ABN te schrijven. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om je 'verhaal' te lezen en te begrijpen. En maak voor de grap is een verhaal i.p.v. losse zinnen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kwastie
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.