Kolom vullen search menu regel van produkt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jan Douma

Jan Douma

01/05/2012 11:48:16
Quote Anchor link
http://www.zerospec.com/testmap/totalsearch.jpg
Dit plaatje laat zien waar de kolomlijst mee gevuld dient te worden

De huidige code die verantwoordelijk is voor de kolominhoud is deze hieronder, maar is fout

De code moet : Engine: Blowoff valve SQV UNIVERSAL invullen in de kolom
Dus voor elk produkt moet uit de database de zoekwoorden voor de bestaande (Ajax) Search in de kolom ingevuld worden als een lijst.
De huidige programmering van de kolominhoud laat steeds dezelfde zoekomschrijving zien voor alle producten en dat kan natuurlijk niet, maar is voor elk product
verschillend. ( de code hiervoor heb ik ook: zie 2e blok code als tekst
BLOK code1
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
                 // START: Extra Fields Contribution (chapter 1.5)
            $products_extra_fields_query = tep_db_query("SELECT * FROM " . TABLE_PRODUCTS_TO_PRODUCTS_EXTRA_FIELDS . " WHERE products_id=" . (int)$products['products_id']);
            while ($products_extra_fields = tep_db_fetch_array($products_extra_fields_query)) {
              $extra_fields_array[$products_extra_fields['products_extra_fields_id']] = $products_extra_fields['products_extra_fields_value'];
            }


          $extra_fields_names_query = tep_db_query("SELECT * FROM " . TABLE_PRODUCTS_EXTRA_FIELDS. " WHERE (languages_id='0' or languages_id='".(int)$languages[$i]['id']."') and  products_extra_fields_id in (120,156)  ORDER BY products_extra_fields_order");
          while ($extra_fields_names = tep_db_fetch_array($extra_fields_names_query)) {
            $extra_field_name[$extra_fields_names['products_extra_fields_id']] = $extra_fields_names['products_extra_fields_name'];
            echo '<B>'.$extra_fields_names['products_extra_fields_name'].':</B>&nbsp;'.stripslashes($extra_fields_array[$extra_fields_names['products_extra_fields_id']]).'<BR>'."\n";
          }
          
// END: Extra Fields Contribution
// begin Extra Product Fields

         foreach ($epf as $e) {
           if ($e['language'] == $languages[$i]['id']) {
             if ($e['language_active']) {
               if (isset($HTTP_GET_VARS['read']) && ($HTTP_GET_VARS['read'] == 'only')) {
                 $value = tep_get_product_extra_value($e['id'], $pInfo->products_id, $languages[$i]['id']);
               }
else {
                 $value = tep_db_prepare_input($extra[$e['field']][$languages[$i]['id']]);
               }

               if (tep_not_null($value)) {
                 echo '<b>' . $e['label'] . ': </b>';
                 if ($e['uses_list']) {
                   echo tep_get_extra_field_list_value($value, $e['show_chain']);
                 }
else {
                   echo $value;
                 }

                 echo '<br>';
               }
             }
           }
         }

// end Extra Product Fields
                              
                      
                          //echo $extra_fields['name']

                          ?>


CODEblok2
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
// START: Extra Fields Contribution v2.0b - mintpeel display fix // AJAX SEARCH JD
  $products_id = (int)$HTTP_GET_VARS['products_id'];

                      $extra_fields_query = tep_db_query("
                      SELECT pef.products_extra_fields_status as status, pef.products_extra_fields_name as name, ptf.products_extra_fields_value as value
                      FROM "
. TABLE_PRODUCTS_EXTRA_FIELDS ." pef
             LEFT JOIN  "
. TABLE_PRODUCTS_TO_PRODUCTS_EXTRA_FIELDS ." ptf
            ON ptf.products_extra_fields_id=pef.products_extra_fields_id
            WHERE ptf.products_id="
. (int) $products_id ." and ptf.products_extra_fields_value<>'' and (pef.languages_id='0' or pef.languages_id='".$languages_id."')
            ORDER BY products_extra_fields_order"
);

  while ($extra_fields = tep_db_fetch_array($extra_fields_query)) {
        if (! $extra_fields['status'])  // show only enabled extra field
           continue;
        echo /* Advance software search bof */  '<tr>

      <td>
      <table border="0" width="50%" cellspacing="0" cellpadding="2px"><tr>
      <td class="main" align="left" vallign="middle" nowrap><b><font size="1" color="#666666">'
.$extra_fields['name'].': </b></font></td>';
        echo '<td nowrap><font size="1" color="#666666">' .$extra_fields['value'].'<BR></font> </tr>
      </table>
      </td>
      </tr>'
;

  }







[
size=xsmall][i]Toevoeging op 01/05/2012 21:10:13:[/i][/size]

Is er iemand die hier ervaring  mee heeft om een lijst (te maken) uit een database
Gewijzigd op 01/05/2012 21:09:23 door Jan Douma
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 01:27:40
 
Chris PHP

Chris PHP

02/05/2012 11:15:58
Quote Anchor link
Als ik het goed zie gebruik je OScommerce voor je site/shop correct?

Wat wil je nu precies en waar haal je die informatie vandaan? Want op die afbeelding zie ik in mijn ogen 2 verschillende websites (zoiezo de template/layout).

Tevens zit je links in de engine catagorie, en rechts in de exhaust catagorie. Ligt hier het probleem niet? Dat je in de admin pagina van OScommerce waar je de catagorieen aanmaakt het niet verkeerd hebt gedaan?
 
Jan Douma

Jan Douma

02/05/2012 11:26:23
Quote Anchor link
Hallo Chris!
Ik gebruik inderdaad oscommerce en heb 1 shop
Kijk even naar het plaatje http://www.zerospec.com/testmap/totalsearch.jpg
Ik heb 2 schermafdrukken gemaakt : 1 van de produktbladzijde waar de klant dit ziet en 1 van de shopadministratie waar ik de produkten aanmaak(toevoeg)

Het gaat om een kolominhoud van een produktlijst op mijn shopadministratie die niet met de juiste informatie gevuld is nu--> dat moet ik zien te veranderen

Iemand heeft dit voor mij geprogrammeerd, maar heeft het fout gedaan: zie CODEBLOK 1
Deze code moet ik zien aan te passen..

In het rood staat geschreven op hetbijgevoegde plaatje : in the Column SEARCH .. in het grijs ervoor : Engine: Blowoff valve SQV UNIVERSAL--> deze informatie moet in de kolom komen!
Gewijzigd op 02/05/2012 11:30:42 door Jan Douma
 
Chris PHP

Chris PHP

02/05/2012 11:38:28
Quote Anchor link
Jan,

Weet je zeker dat de persoon die je site gemaakt heeft daadwerkelijk de bron code heeft aangepast en niet alleen het consmetische gedeelte? Ik zie namelijk geen enkele reden waarom er broncode aangepast moet worden, ik gebruik OScommerce ook in meerdere projecten.

Het lijkt er mij op dat je blowoff valves in de catagie exhaust zitten. Ook ziet het ernaar uit dat bij jou foto "Engine: Blowoff valve SQV UNIVERSAL" erbij is getyped met de hand in de omschrijving. Ik zie namelijk bij andere producten nergens referenties staan naar dergelijke catagorieen (op je site niet de afbeelding).
Gewijzigd op 02/05/2012 11:39:28 door Chris PHP
 
Jan Douma

Jan Douma

02/05/2012 11:43:09
Quote Anchor link
In code blok 2 word voor 1 produkt 2 waardes uit de database gelezen--> maar dat is niet genoeg voor mijn produktlijst bladzijde omdat daar meer dan 1 produkt door mij worden aangemaakt

Deze 2 waardes moeten dus nu door meer meer dan 1 produkt uitgelezen gaan worden uit de database en zal hiervoor een array moeten gaan gebruiken om de 2 waarden($extra_fields['name']en $extra_fields['value']) uit de database voor de produkten in de produktlijst hierin op te slaan
Hierna moeten deze 2 waarden worden uitgelezen uit de array en in de kolom SEARCH voor elk produkt met een while lus gecombineerd met een foreach() functie gezet worden.

Toevoeging op 02/05/2012 11:54:32:

Zie je in het plaatje in het zwart (6x) staan : Select by Car Model:
Cat-Back
Exhaust/System :
http://www.zerospec.com/testmap/totalsearch.jpg
Dit is fout
Er moet : Engine: Blowoff valve SQV UNIVERSAL staan
Als je op de site kijkt:
http://www.zerospec.com/blow-valve-ssqv-engine-subaru-impreza-9601-p-4482.html?osCsid=95b7adca386552979855be7f5b1cd63f dan zie je daar onderin Engine: Blowoff valve SQV UNIVERSAL staan en dit wil ik ook op de produktlijst op de shopadministratie hebben staan
WAAROM?: dan kan ik in een keer zien of het produkt in de ajax search is opgenomen en gevonden kan worden door een klant


opmerking die Engine: Blowoff Valve SQV UNIVERSAL heeft t emaken met een ajax search voor produkten op de shop
http://www.zerospec.com/blowoff-valves-c-2821_2824.html?infoBox=0&osCsid=95b7adca386552979855be7f5b1cd63f



Toevoeging op 02/05/2012 12:17:27:

Ik heb geen standaard oscommerce shop meer zoals je ziet en op de shopadministratie heb ik de produktinvoer ook veranderd en ik wil proberen de ajax search zoekwoorden ook bij de produktgegevens te zetten
Gewijzigd op 02/05/2012 21:30:27 door Jan Douma
 
Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 07:57:59
Quote Anchor link
Jan,

Nu ben ik even de weg kwijt, ik dacht dat je dit had uitbesteed? Aangezien je aangaf dat iemand anders de shop had gemaakt.

Is het dan niet makkelijker om de persoon die volgens jou ook de broncode heeft aangepast en niet alleen het uiterlijk te vragen of hij het even snel kan corrigeren? Het lijkt me geen moeilijk probleem voor de persoon die de aanpassingen gemaakt heeft.

Tevens beantwoord je de vraag niet, misschien zag je hem over het hoofd ik zal hem nog eens vragen.

Is de Engine: Blowoff Valve SQV UNIVERSAL in het opmerkingen veld er met de hand bij getyped? Want ze staan alleen maar bij die blowoff valves en bij geen enkel ander product.

Nogmaals aangezien dit 2 verschillende velden zijn waarover je het hebt, blijf ik denken dat of de Blowoff Valves in de verkeerde catagorie staan (exhausts) of de opmerkingen zijn er met de hand ingezet.

Als ik het verhaal hierboven goed lees haal je Engine: Blowoff Valve SQV UNIVERSAL uit een extra veld wat jij of de persoon die de bron heeft aangepast gemaakt heeft correct?

Waarom maak je niet gewoon een catagorie 'Engine' en een subcatagorie 'Blowoff Valve SQV UNIVERSAL'. Want dit is wat je uiteindelijk wilt toch? Nogmaals ik snap niet waarom de broncode is aangepast, OScommerce heeft veel te bieden als je weet hoe je het moet gebruiken.
 
Jan Douma

Jan Douma

03/05/2012 10:00:19
Quote Anchor link
Chris NVT op 03/05/2012 07:57:59:
Jan,

Nu ben ik even de weg kwijt, ik dacht dat je dit had uitbesteed? Aangezien je aangaf dat iemand anders de shop had gemaakt.


Ik heb een standaard oscommerce shop op een server gezet en heb de shop verbouwd met oscommerce contibuties zo in de loop van de tijd
Installatie van de contributies als niet programmeur ging wel goed al lukte niet alles natuurlijk
Chris NVT op 03/05/2012 07:57:59:
Is het dan niet makkelijker om de persoon die volgens jou ook de broncode heeft aangepast en niet alleen het uiterlijk te vragen of hij het even snel kan corrigeren? Het lijkt me geen moeilijk probleem voor de persoon die de aanpassingen gemaakt heeft.


Vorig week heb ik het laten programmeren door een software bedrijf uit de Ukraine die gespecializeerd zijn in oscommerce en de ajax productsearch ontwikkeld heeft.
Ik had een verbetering hierop en ze dit in een korte tijd laten programmeren, maar het is niet goed gedaan.
Hij reageert ook helemaal niet meer op mijn e-mails en vind dit niet professioneel
Hi.

Done. Please check out
Ik heb nu net weer een e-mail gestuurd en weer onder druk gezet..haha
Chris NVT op 03/05/2012 07:57:59:

Tevens beantwoord je de vraag niet, misschien zag je hem over het hoofd ik zal hem nog eens vragen.

Is de Engine: Blowoff Valve SQV UNIVERSAL in het opmerkingen veld er met de hand bij getyped? Want ze staan alleen maar bij die blowoff valves en bij geen enkel ander product.

Nogmaals aangezien dit 2 verschillende velden zijn waarover je het hebt, blijf ik denken dat of de Blowoff Valves in de verkeerde catagorie staan (exhausts) of de opmerkingen zijn er met de hand ingezet.
een scholing
Het programmeerprobleem hier dudielijk maken is al een probleem
Gewijzigd op 03/05/2012 10:22:17 door Jan Douma
 
Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 10:18:11
Quote Anchor link
Jan,

Ik begrijp wat je bedoeld, ik hoop niet dat je hebt betaald voor deze functie!
Dit kan gewoon in OScommerce gedaan worden zoals ik al zei, met catagorieen en subcatagorieen.

De gegevens in je admin panel zitten in de source an OScommerce, en in de database. Om de zelfde gegevens te krijgen is het alleen mogelijk (op de correcte manier) om gewoon de blowoff's in de juiste catagorie te zetten. Het 'tooltje' wat die beste man geschreven heeft staat compleet los van OSCommerce, zoekt dus gewoon op een zelf toegoevoegd veld.
 
Jan Douma

Jan Douma

03/05/2012 10:34:31
Quote Anchor link
Chris,
Ik begrijp jouw oplossing ook nog niet en heb je hiervan een contributie?. De ajax search zoekt inderdaad op een zelf toe te voegen veld, waarbij je in de shopadministratie de naam en waarde v/h veld kunt aanmaken en dit op de produktinvoerbladzijde invoert

Ajax search werk snel omdat er geen verversing van de hele bladzijde meer nodig is en is gevanceerde code

Ik wil de veld namen en waardes van een produkt voor de ajax search ook op de shopadministratie zien in de lijst van produkten die ik in categori/subcategorie folder heb op de shopadministratie.

Probeer het nu op te lossen mbv een functie te maken van de database qyery die de 2 waarden van de ajax search per produkt ophaalt( dit gebeurt op de produktbladzjde die de klant ziet
Dus doe een concessie en bekijk het per produkt op de shopadministratie op de produktlijst

Wist wel hoe lastig dit zou worden om te proberen het zelf te programmeren, maar die rus laat het nu afweten.
Het gaat maar om een klein bedrag en de rus heeft me al goed geholpen, maar nu laat ie het afweten..haha
Gewijzigd op 03/05/2012 10:47:07 door Jan Douma
 
Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 10:45:02
Quote Anchor link
Nogmaals, je geeft eigenlijk het probleem nu al zelf aan.

1. De catagorieen en subcatagorieen die je ziet in je admin panel zijn door jou aangemaakt in OScommerce. Wat betekend dat je daar deze producten zelf hebt ingezet.
Vervolgens voeg je aan dat product een los veld toe waar je met de hand iets in typed. Dit gebruikt die ajax tool om te zoeken.

2. De engine: blowoff Valve universal heb je zelf met de hand in dat eene veld getyped. Dat betekend dat er voor OScommerce gezien niet bestaat, aangezien dit niet is verwerkt in het originele script en database (later toegevoegd). Die tool zoekt ALLEEN op dat veld meer niet.

Nogmaals, als je dit wilt oplossen door in je admin panel het zelfde te zien als wat je met de hand typed, dan zul je de catagorieen en sub catagorieen moeten aanpassen naar wat je zelf hebt getyped in dat losse veld.

P.S. Waarom pas je die AJAX search niet aan dat ie gewoon naar het product summary (LET OP: dit is niet de originele naam van dat veld!) veld moet zoeken i.p.v. naar dat zelf gemaakte extra veld?
 
Jan Douma

Jan Douma

03/05/2012 10:58:34
Quote Anchor link
Ik geef je een ander voorbeeld vande ajax search
http://www.zerospec.com/ferodo-racing-brakepads-c-4910.html?infoBox=4&osCsid=b49905a43021dd3f483f20884d269134

Hier zie je dat ik 7 velden heb aangemaakt voor het produkt FERODO RACING Brakepads
De ajax search zit vernuftig inelkaar enis een soort geleide stappenplan om tot het juiste produkt te komen

Als het hiervan de produktbladzijde ziet dan zie je 5 velden staan..deze informati emoet ook op de shopaministratie tercht gaan komen
http://www.zerospec.com/brake-pads-ferodo-ds2500-street-front-0105-caliper-p-3747.html?osCsid=345672e49da65d4ad8a3c6224d322ada

Hoe moet ik de categorien en subcategorien gaan aanpassen en hoe werkt een produkt summary?
 
Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 11:05:44
Quote Anchor link
In het admin panel bij catagorieen kun je alle catagorieen subcatagorieen en zelfs subsubcatagorieen aanmaken.

Want je hebt nu je blowoff valve's bij exhaust staan, terwijl je ze in de ajax search bij engine hebt gezet.

En bij de Brakepads heb je idd een hoop velden gemaakt alleen voor die quick search.
 
Jan Douma

Jan Douma

03/05/2012 11:14:31
Quote Anchor link
Chris NVT op 03/05/2012 11:05:44:

Want je hebt nu je blowoff valve's bij exhaust staan, terwijl je ze in de ajax search bij engine hebt gezet.


Dat kan verkeerd zijn en daarom zou het handig zijn om in de shopadministratie een overzicht te hebben wat er ingevoerd is voor de ajax search per produkt
DAAROM..DEZE PROGRAMMERING

Jouw oplossing is me nog niet echt duidelijk

Bestudeer dat voorbeeld van de remblokken en je zal zien dat als je met voorblokken(front)(als voorbeeld) begint te zoeken dat ajax verdere opties geeft
In principe kanje als klant overal beginnen in de ajax seach, dus je hoeft niet boven aan te beginnen..al is het wel zo logisch opgezet



Toevoeging op 03/05/2012 11:22:50:

Stel je wil een set remblokken voor de voorwielen kopen
- kies "voor" ... o ja welke kwaliteit remblokken.. welke auto heb ik..enz

Of
-kies "automodel".. model? ..kwaliteit remblok...voor of achter..enz

Of
enz

Je kunt zo gemakkelijk een product kiezen
Opmerking
De velden op de ajax search passen zich aan..afhankelijk van het produkt
De ferodo remblokken zijn alleen nog maar ingevoerd voor SUBARU en zijn nog meer autotypes en om dit in goede banen te houden..moet er een controle mogelijkheid zijn op de shopadministratie

O ja..ik voer de ajax search velden éénmaal in op de produktbladzijde en verder niet meer!

Toevoeging op 03/05/2012 16:21:42:

Hallo Chris,
Zie je steeds een gemakkelijke programmeeroplossing voor mij?
Ik verneem niets van php de zogenaamde experts op dit forum meer hoe die functie te maken en of ie goed is.

Toevoeging op 03/05/2012 16:22:46:

Hallo Chris,
Zie je steeds een gemakkelijke programmeeroplossing voor mij?
Ik verneem niets van php de zogenaamde experts op dit forum meer hoe die functie te maken en of ie goed is.

Toevoeging op 04/05/2012 01:34:16:

Hi Chris,
Heb er over nagedacht over jouw idee om zelf een extra veld toe te gaan voegen
aan de database
Heb dit weleens eerder gedaan voor het productmodel
Die programmering om van een aantal produkten op de shopadministratie een ajax search veld te krijgen, daarvoor heb ik t eweinig kennnis van de oscommerce programmering
Het is wel te doen door mij denk ik, maar kan er niet achter komen hoe het precies werkt
Daarom is jouw idee om een extra veld toe te voegen voor een produkt een goed idee bij nader inzien.
Ik voeg een extra veld toe waarin de inhoud van de ajax search staat voor een produkt
Als ik op de produktbladzijde invoer bladzijde zit waar ik dan de ajax search woorden invul kan ik deze ook invullen voor een produkt en hieraan koppelen
Net zoals ik voor produkt modelnummers een lijst krijg in de vorm van een kolom in deproduktlijst op de shopadministratie ..krijg ik nu een lijst van ajax woorden ingevuld voor een produkt
Een extra woorden invoer op de produktlijst bladzijd op de shop dat wel.
de contributie .. fields everywhere voor relase candidate 2 rca is dan oplossing.
bedankt voor het idee!
Gewijzigd op 03/05/2012 11:43:19 door Jan Douma
 
Chris PHP

Chris PHP

04/05/2012 07:25:05
Quote Anchor link
@Jan,

Graag gedaan, ben blijd dat ik je toch enigzins heb kunnen helpen/in de goede richting heb kunnen sturen.

Succes!

P.S. Er zijn hier wel degelijk 'experts' (groot begrip) aanwezig die veel kennis hebben van PHP en AJAX. Echter mensen met kennis geven graag advies als ze 100% zijn dat ze ook het juiste antwoord kunnen geven.

Anders komt de reputatie als 'expert' natuurlijk niet ten goede als ze zomaar wat gaan gokken, vooral niet omdat jij al in een 'live' situatie draait.

Ik ben geen expert, ik denk/help graag mee. Vaak pakt dit goed uit omdat ik een breed begrip heb van veel dingen. En wat ik niet weet 'Google' ik even, dan wordt ook al veel duidelijk.

Ik heb wel ervaring met OScommerce, vandaar dat ik je wilde helpen. Echter weet ik uiteraard (net als iedereen hier) niets van de AJAX tool die je 'programmeur' heeft geschreven. En aan het miniscule stukje code hebben de meeste dan ook niet veel.

Vandaar dat ik je verwijs naar OScommerce zelf, en niet afhankelijk zijn van een tooltje dat is geschreven door een persoon die niet meer te bereiken is.

Ik vond dat dit toch wel even gezegt moest worden, aangezien je zei dat de php experts hier niets laten weten.
Gewijzigd op 04/05/2012 08:13:19 door Chris PHP
 
Jan Douma

Jan Douma

04/05/2012 10:13:37
Quote Anchor link
Jawel , natuurlijk zitten hier op het forum mensen die lezen en kunnen schrijven met php en er beroepsmatig mee bezig zijn
Ik probeer ookaltijd mijn gezond verstand te gebruiken,maar er zitten zoveel programmeerprincipes/aanpakken/opzetten in de oscommerce code die ik niet snel kan doorgronden omdat ik er geen scholing in gehad heb.
Bijv hoe haal je gegevens uit een database en presenteer je die, want dat is mijn probleem hier.
Het koppelen van databasetabellen en hieruit de waardes in een produktlijst zetten
Hoe is dat gedaan op de huidige codebladzijde..ben er nog niet achter.

Ik was gisteravond al bezig om een extra veld aan te maken en vanochtend kreeg ik een mail van mijn russische programmeur : Sorry I was ofline. I'll process with tasks today.
Dat is toch weer een meevaller, want je weet het maar nooit.
Dit is de maker van de ajax search en expert, dus het komt dan wel goed misschien..ff afwachten.
Eenmaal de ajax search gegevens bij de de produktinvoerbladzijde invoeren en de code plaatst dit in een kolom voor elk produkt in de produktlijst op de administratie.
Scheelt een hoop werk als ik toch genoodzaakt was om met dat extra veld te gaan werken, want die gegevens moet ik toch weer gaan invoeren
De produktinvoerbladzijde is in de loop van de tijd steeds meer gegevens gaan bevatten en hoe minder hoe beter.
Fields everywhere is de oscommerce contributie die ik voor mijn oscommerce shopversie heb gebruikt
 
Chris PHP

Chris PHP

04/05/2012 10:25:16
Quote Anchor link
OK, dan is het dus slim om idd even af te wachten wat hij ervan maakt en dat je dan tevreden bent. Dat is echter het belangrijkst aangezien het jou webshop is ;) :D

Laat even weten hoe het afloopt, ik ben benieuwt
 
Jan Douma

Jan Douma

04/05/2012 20:02:12
Quote Anchor link
De rus heeft nu alleen gezorgd dat ik altijd gevulde velden van produkten te zien krijg in de produktlijst voor alle produkten, terwijl er ook produkten zijn waar ik geen veld heb aan toegevoegd..dit kan dus niet
Dus heb ie de 1/2 van het klusje nog maar gedaan..probeer hem nog over te halen vandaag om het te maken, maar misschien duurt het weer een week?
Probeer zelf ook nog een oplossing in de programmering hiervoor te vinden
Zelf een extra veld toevoegen zoals jij voorstelde wat aangeeft of er wel of niet een waarde is toegevoegd aan een produkt is ook een mogelijkheid nog.

Ik ben er bijna , maaar nog niet helemaal..haha
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 08:06:06
Quote Anchor link
Hahaha,

Jammer dat hij z'n 'slorig' werk afleverd. Misschien te maken met de communicatie barriere die er tussen zit, en het feit dat ie aan de andere kant van de wereld leeft ;).

Hopelijk corrigeerd hij nog voor je wat je wil, nogmaals ik hoop niet dat je hiervoor betaald hebt. Het eind product is niet volgens de verwachtingen van de klant (jij), dat is jammer.
 
Jan Douma

Jan Douma

07/05/2012 10:15:14
Quote Anchor link
Hallo Chris..De Ukrainische programmeur had wel eens iets eerder gedaan en wel tot volle teveredenheid,maar ging wat toch moeizaam en moest hem overhalen om het opdrachtje af te maken voor me omdat het niet werkte en de taal is geen probleem hoor.
Hij dacht misshien weer uurtjes te kunnen schrijven,maar daar ging ik niet mee akkoord en toch onder druk gezet dat ie de ajax seach wel werkend moet afleveren
Dit leek wel weer een herhaling, maar het goede nieuws dat ie het probleem hier op het forum opgelost heeft! en dit is een uitbreiding op de Ajax search.
Eerlijk gezegd benik wel tevreden zo en het is niet duur, want daar is het gemiddelde maandinkomen 85,- euro ..krijgt van mij een halve maand..haha
Ik heb een nieuw onverwachts probleem .de checkout van de shop werkt niet meer, dus s geenverkoop meer mogelijk..de oorzaak is me nog niet bekend,misschien een server update of een back up di eniet werkte..de russische programmeur mag er ook en uurtje naar kijken om het proberenop te lossen..ben er zelf ook mee in de weer geweest.
Ik wou dat ik dat php echt kon beheersen..dan kan ik de shop gewoonmaken zoals ik wilde, maar dan komt er ook weer een grafisch gedeelte bij
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 10:26:12
Quote Anchor link
Aaah ok dat is heel mooi dat je eerste probleem is opgelost!

Mmm... dat is wel minder dan, krijg je een foutmelding? Mocht de Russische/Ukrainische programmeur er niet uitkomen, kan ik wel een kijkje voor je nemen (zonder vergoeding/kosten!).

Laat maar weten hoe het gaat.

Nogmaals Succes!
 
Jan Douma

Jan Douma

07/05/2012 14:17:49
Quote Anchor link
Als je het wilt proberen..is goed
Ik denk dat het probleem op met laden van de paymentmodules te maken heeft
De server heeft op 1 mei een php update gedaan en daarna kwam dit probleem op de proppen
$selection = $payment_modules->selection()

dus checkout_payment.php bladzijd op de shop geeft geen betalingsmodules meer
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.