Kolomnaam in andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wim Selles

Wim Selles

16/07/2008 14:44:00
Quote Anchor link
Beste PHP'ers en MySQL'ers,

Ik ben net een beginnende PHP'er en MySQL'er die wat aan het pielen is voor het werk. Wij werken met een backoffice systeem welke gebruik maakt van verschillende tabellen.
Met dit backofficesysteem kunnen wij users opvoeren. Bij ons zijn de users meteen de gebruikers. Onze administatie heeft te weinig verstand van het backofficesysteem dus ik ben hier een simpel formulier voor het intranet aan het maken om:
-een user te kunnen toevoegen
-een user te kunnen opvragen (en de complete lijst te exporteren)
-een user te kunnen editten
- en een user te kunnen deleten

Nu heb ik dit formulier gemaakt zonder koppelingen na de database van het backofficesysteem om te kijken of ik dit voor elkaar kreeg. Dit is mij gelukt.

Nu wil ik het script een querry laten uitvoeren op de tabellen van het backofficesysteem. Het backofficesysteem maakt gebruik van 3 tabellen waarvan in de eerste tabel bijvoorbeeld: naam, voornaam, adres enz. in staan. De namen van de kolommen kloppen hier en verwijzen naar de inhoud van de cellen.
In de tweede tabel staan de namen van de kolommen van de 3e tabel.
In de derde tabel gegevens zoals: kenteken auto, emailadres enz. met een fieldid die verwijst naar de tweede tabel waar de naam van het veld in staat. (ik hoop dat jullie het nog kunnen volgen.

Nu wil ik met mijn script deze tabellen opvragen, maar de 3e tabel moet de namen gebruiken welke vermeld zijn in de tweede tabel. Dit omdat ik in mijn script ook een controle heb staan welke een $key als return geeft als een veld niet ingevuld is.

Wie o wie kan mij helpen. Ik kan jullie, indien nodig voorzien van excel files met daarin de opmaak van de tweede en derde tabel.

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet

Wim
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:12:20
 
- wes  -

- wes -

16/07/2008 14:45:00
Quote Anchor link
Graag de database opmaak hier posten + wat je al hebt
 
Wim Selles

Wim Selles

16/07/2008 14:46:00
Quote Anchor link
Hoe plaats ik dat hier. Ik ben hier onbekend.
 
- wes  -

- wes -

16/07/2008 14:49:00
Quote Anchor link
Nou hier gewoon met tags eromheen, komen we een heel end :)

Probeer alleen de relevante code te posten!


btw
Welkom :))
 
Wim Selles

Wim Selles

16/07/2008 15:07:00
Quote Anchor link
De gegevens uit tabel 2

fieldid field
1 Adres
2 Postcode
4 Plaats
5 Telefoonnummer
6 Mobiele nummer
7 E-mail
8 Datum in dienst
10 BSN
11 Tussenvoegsel
12 Functie
13 Personeelsnummer
14 Straat
15 Huisnummer
16 Toevoeging
17 Faxnummer
18 Kenteken auto
19 Geboorte datum



De gegevens uit tabel 3



fieldid login value
7 user1 [email protected]
6 user1 06-xxxxxxx
5 user1 026-xxxxxxx
7 user2 [email protected]
6 user2 06-xxxxxxx
5 user2 026-xxxxxxx
4 user2 Arnhem
2 user2 1111 AA
7 user3 [email protected]
6 user3 06-xxxxxxx
5 user3 026-xxxxxxx





Ik hoop dat dit het iets duidelijker maakt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wim Selles
 
Frank -

Frank -

16/07/2008 21:28:00
Quote Anchor link
Tip: Ga nog eerst even normaliseren, 1 medewerker kan meerdere adressen hebben (gehad), meerdere keren in dienst zijn getreden, meerdere functies vervullen, etc. etc. Dat ga je dus niet redden met slechts 1 tabelletje.

Daarnaast is het zelden wenselijk om data weg te gooien, DELETE heb je dus maar zeer zelden nodig. 1x per jaar is vaak al meer dan genoeg. En nee, data staat ook maar zeer zelden in de weg.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.