Korte enquete .Net

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Barry

Barry

17/12/2008 21:34:00
Quote Anchor link
Edit:

Vergeef mijn double- en crossposting, maar ivm lichte haast, wil ik toch even de aandacht vragen. Excuses voor dit ongemak, en bedankt voor uw begrip.


Goedenavond mede PHP'ers!

i.v.m schoolprojecten, moet ik een zogenaamd statistisch onderzoek afnemen, en heb er natuurlijk voor gekozen dit digitaal te doen.
Het betreft helaas wel onze grote concurrent Microschoft.

Toch wil ik jullie allen vragen, deze 10 vragen even voor mij te beantwoorden. In een minuutje ben je klaar.

Linkje: KLIK

Alvast hartelijk bedankt voor jullie medewerking, en een prettige avond.

Groet,

Barry
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 05:52:00
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/12/2008 21:39:00
Quote Anchor link
Done ;-)

(Je hebt alleen niet zo veel aan me, aangezien ik niet in .net programmeer...)
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

17/12/2008 22:23:00
Quote Anchor link
Lol, toen ik bij de eerste vraag al eerlijk antwoordde, mocht ik al niet meer meedoen! :-P
 
W W

W W

17/12/2008 22:23:00
Quote Anchor link
Done, ik programmeer wel in .net.
 
- -

- -

17/12/2008 22:31:00
Quote Anchor link
Done, ik niet :-)
 
- SanThe -

- SanThe -

18/12/2008 00:24:00
Quote Anchor link
Slechts één vraag.... Lekker snel klaar. ;-)
 
Jelmer -

Jelmer -

18/12/2008 00:59:00
Quote Anchor link
Ik vraag me af; Hoe bevalt .NET eigenlijk? Op zich heb ik er wel goeie dingen over gehoord, en volgens mij is Microsoft niet berucht maar eerder geroemd om z'n API's. Daarnaast is C# volgens mij helemaal zo'n lelijke taal nog niet, naast dat je dankzij de CLI (common language interface) zo goed als iedere taal zou moeten kunnen gebruiken voor .NET. En het mag zelfs geport worden naar Linux (Mono Project) van Microsoft.

Mijn theorie over Microsoft:
Het is de logheid en de misvattingen die Windows en andere MS producten maken wat ze zijn, al zie ik toch veelbelovende vorderingen zo nu en dan, zoals bepaalde delen van Office 2007. Maar ik heb soms het idee dat ze simpele concepten gewoon verkeert zien. Zo het startmenu van Vista. Heerlijk dat je er in kan zoeken, maar waarom moet ik klikken op "Alle programma's" wanneer ik visueel wil zoeken, en erger nog, waarom wordt dan alleen dat kleine vakje linksonder gebruikt om die lijst weer te geven. Je MOET wel scrollen, en dat terwijl er zoveel op dat moment ongebruikte ruimte op het scherm is. Het vorige menu, zoals alle Windows tot en met XP dat hadden, waarbij het menu uitklapte en over het hele scherm ging was wat dat betreft een stuk beter.

Ander voorbeeld: Het zoeken in het configuratiescherm in Vista. Ik gebruik het persoonlijk, wanneer ik onder Vista werk, altijd. Maar waarom moet hij haperen wanneer ik nog aan het typen ben. Een klein detail als het zoeken in een andere thread laten doen dan de thread die het zoekveldje regelt, zodat het typen niet gehinderd wordt door het zoeken zou al een hele verbetering zijn.

(Het zijn die kleine dingetjes waarom ik OS X gebruik. Niet omdat het stabieler is, want is het dat wel?, maar omdat het gewoon prettiger werkt.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Sandy Cohen

Sandy Cohen

22/12/2008 19:27:00
Quote Anchor link
.NET is gewoon een Windows versie van een programeertaal, meer niet.
 
Sandy Cohen

Sandy Cohen

22/12/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Done.

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sandy Cohen
 
Eddy E

Eddy E

22/12/2008 19:52:00
Quote Anchor link
Het 'minuutje' kan je beter wijzigen in 'een seconde' of zo.
:D
 
Dennis

dennis

22/12/2008 20:02:00
Quote Anchor link
1 vraagje, lekker snel klaar

LOL Billymeister zit je ook al op phphulp.

Quote:
.NET is gewoon een Windows versie van een programeertaal, meer niet.
Quote:


niet helemaal waar

.NET (uitspraak: dotNET) is een applicatieframework ten behoeve van de naadloze samenwerking van applicaties en bibliotheken geschreven in verschillende programmeertalen. Het is ontwikkeld door Microsoft. .NET is volledig beschreven in vrij toegankelijke ECMS-standaarden, en is daarmee niet alleen beschikbaar voor Microsoft-toepassingen. De Common Language Infrastructure, de officiële naam voor .NET is beschreven in ECMS-standaard 335, de nieuw ontwikkelde taal C# in ECMS-standaard 334.
 
Hipska BE

Hipska BE

22/12/2008 20:06:00
Quote Anchor link
Ehm waarom zit er een identieke topic in de koffiehoek?
 
Barry

Barry

22/12/2008 21:33:00
Quote Anchor link
bedankt voor alle reacties.

zoals ik als zei:
Quote:
Edit:

Vergeef mijn double- en crossposting, maar ivm lichte haast, wil ik toch even de aandacht vragen. Excuses voor dit ongemak, en bedankt voor uw begrip.


Als er nog meer mensen zijn, enquete's zijn altijd welkom.

Barry
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Barry
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

22/12/2008 22:08:00
Quote Anchor link
Sandy Cohen schreef op 22.12.2008 19:27:
.NET is gewoon een Windows versie van een programeertaal, meer niet.


Het is wel even meer dan dat, ik zou willen dat er een php.net zou zijn. :)
Mocht Bill meelezen dan is het een hint, ben je meteen van de grootste concurrent van asp af
 
Lode

Lode

22/12/2008 23:33:00
 
Bo az

Bo az

22/12/2008 23:46:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb m ingevuld.

Jelmer schreef op 18.12.2008 00:59:
Ik vraag me af; Hoe bevalt .NET eigenlijk? Op zich heb ik er wel goeie dingen over gehoord, en volgens mij is Microsoft niet berucht maar eerder geroemd om z'n API's. Daarnaast is C# volgens mij helemaal zo'n lelijke taal nog niet, naast dat je dankzij de CLI (common language interface) zo goed als iedere taal zou moeten kunnen gebruiken voor .NET. En het mag zelfs geport worden naar Linux (Mono Project) van Microsoft....


Dit vind ik interessant aan je verhaal de rest niet omdat je over vista begint ;) Dat het een een flop is wil niet zeggen over het andere. Wat vaak voor verwarring zorgt is de aanpak van .NET, de IDE Visual Studio (alleen Express) is gratis, het framework is ook onder linux beschikbaar (Mono) etc. Waarom dit opeens van MS?

Het mooie is dat code die je schrijft gecompileerd wordt naar MSIL (Microsoft Intermediate Language) iedere taal waarvoor je zo'n compiler kan maken kan dan van .NET specifieke dingen gebruik maken. Er is er bijvoorbeeld ook een voor PHP : php-compiler.net Er zijn voordelen aan compileren, zo haal je op die manier al fouten uit je code, foute code compileert niet, maar het bied ook een snelheids voordeel. Helemaal up-to-date is mijn kennis hier ook niet want sinds .NET 3.0 of 3.5 is er op het gebied van compileren het een en ander veranderd.

C# opzich een mooie taal? Het lijkt veel op Java, heeft daarom ook syntactische overeenkomsten met PHP, maar wat het mooi maakt zijn .NET specifieke dingen zoals Attributes. Die kan je op iedere .NET taal los laten, zo kan je die Attributes ook gebruiken via de php-compiler die ik eerder noemde.

Mijn mening over wat ik tot nu toe van .NET op gezien is zeer positief. C# met een MVC framework is voor een PHP-er gemakkelijk te leren, voor de meeste frameworks geldt dat ze geïnspireerd zijn op Ruby on Rails en dus zijn de verschillen beperkt. Bovendien bevordert het gebruik van een strongtyped OO taal naar mijn mening je OO kenis veel beter dan wat prutsen met PHP, je wijkt dan namelijk veel sneller af...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.