Korte OOP vragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »
Michiel Elshout

Michiel Elshout

01/04/2011 11:59:21
Quote Anchor link
Hallo iedereen op dit forum,

ik ben nu reeds een aantal weken bezig met OOP PHP en moet zeggen dat het me zeer bevalt. Echter heb ik een vraag. Is het mogelijk om de standaard functies in PHP bv: de mysql_error() en de mysql_real_escape_string() te verkleinen. Als je het niet snapt, ik bedoel zo iets als dit:

$this->error ipv mysql_error();
$this->escape->$_POST['value'] ipv mysql_real_escape_string;

Is dit mogelijk? Zo ja is het efficiënter om het dan zo te doen of gewoon de standaard aanhouden?

Alvast bedankt,

Michiel
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 22:31:21
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

01/04/2011 12:13:50
Quote Anchor link
Ik snap niet helemaal wat je nu precies wil en wat dit met OOP te maken heeft.

$this werkt alleen binnen een enkel object. Als je dus de volgende klasse hebt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
class Database
{
  $handler;

  public function __construct($host, $username, $password, $dbname)
  {
    $this->handler = pg_connect(sprintf("host=%s dbname=% user=% password=%", $host, $username, $password, $dbname);
    if(!$this->handler)
        throw new Exception('Kan geen verbinding maken');
  }

  public function query($query)
  {
    return new DatabaseResult(pg_query($this->handler, $query));
  }
}


Je ziet nu steeds $this terugkomen als er een waarde uit de klasse wordt aangeroepen. Als ik dan alleen een andere klasse heb, kan ik niet opeens $this->handler doen. Wat ik wel kan doen is het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
class UserMapper
{
    private $db;
    public function __construct(Database $db)
    {
        $this->db = $db;
    }

    public function getUsers()
    {
      $result = $this->db->query("SELECT * FROM users;");
      $result->fetchAll();
    }
}


Zie ook dit artikel:
https://webdevils.nl/articles/4-relaties-in-object-ge-rienteerd-programmeren/
 
Michiel Elshout

Michiel Elshout

01/04/2011 13:01:33
Quote Anchor link
Dank voor je reactie :) Ik zal het eens bekijken. Maar ik zie wel dat dat de PDO kant op gaat, wat voor voordelen heeft PDO? Sneller, efficiënter etc?
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

01/04/2011 13:10:31
Quote Anchor link
PDO heeft eigenlijk geen enkel voordeel, maar als je met klassen en objecten werkt, is het handig om ook je database in een klasse te hebben. Die kan je dan eenvoudiger meegeven aan andere klassen. Daarbij scheid je op die manier de verantwoordelijkheden.

Overigens is het wel af te raden om nog gebruik te maken van mysql_*, want ik hoor steeds vaker dat deze niet meer ondersteund zal worden in volgende versies van PHP. Kijk dus ook eens naar MySQLi.
 
Michiel Elshout

Michiel Elshout

01/04/2011 13:15:54
Quote Anchor link
MySQli is opgeschreven. Ik ga daar me ook eens in verdiepen, thx voor de reactie. Mijn part kan deze op slot :)
 
Wouter J

Wouter J

01/04/2011 16:17:19
Quote Anchor link
Ik zou voor PDO gaan i.p.v. MySQLi. Wat PDO voor anders bied te opzichte van MySQL:
- Werken met verschillende db types (bijv. SQLite)
- Werken met prepared statements (dan heb je geen mysql_real_escape_string meer nodig)
- Class style, waardoor het overzichtelijker is in OOP
- Transacties
- ...

En nog een ander punt waarom je over zou stappen op PDO of MySQLi: PHP6 gaat de standaard mysql_* functies niet meer als standaard aannemen, deze staan dan standaard uit.
Gewijzigd op 01/04/2011 16:17:32 door Wouter J
 

02/04/2011 09:55:52
Quote Anchor link
Wouter J op 01/04/2011 16:17:19:
(...)
En nog een ander punt waarom je over zou stappen op PDO of MySQLi: PHP6 gaat de standaard mysql_* functies niet meer als standaard aannemen, deze staan dan standaard uit.


Dit is niet waar. Mysql wordt gewoon nog in principe ondersteund in php versie zes. Maar ja, ze doen nu al zo lang over die nieuwe versie dat je eigenlijk niet op aan kan wat wel en niet komt. Door verschillende mensen zijn ook bijvoorbeeld verkeerde dingen verspreid (dat mysql verwijderd wordt).
Mysql wordt té veel gebruikt om hem zomaar eruit te slopen. Ook blijft die gewoon nog aanstaan.

Verder heeft mysqli soms geintjes die je liever niet wilt hebben, dat je opeens een query niet mag uitvoeren enzo. PDO is veel stabieler.

Verder is volgens mij dat jij je functies wilt chainen. Je moet dan gewoon return $this doen. Let wel op dat dit soms niet echt geheel nette OOP situaties oplevert.
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

02/04/2011 15:36:44
Quote Anchor link
Wouter J op 01/04/2011 16:17:19:
Ik zou voor PDO gaan i.p.v. MySQLi. Wat PDO voor anders bied te opzichte van MySQL:
- Werken met verschillende db types (bijv. SQLite)
- Werken met prepared statements (dan heb je geen mysql_real_escape_string meer nodig)
- Class style, waardoor het overzichtelijker is in OOP
- Transacties


Ik zal dit even punt voor punt ontkrachten:
1. Wat heb je eraan dat je meerdere database typen hebt. Hoe vaak wissel jij van database in je applicatie? Ik heb dat nog maar zelden meegemaakt en dan biedt PDO echt geen uitkomst, je zal namelijk nog steeds (bijna) al je queries aan moeten passen. Zeker als je van of naar MySQL wil migreren.
2. Prepared statements kunnen ook gewoon in MySQLi. Is een functionaliteit van je database, niet je library. Daarnaast zijn prepared statements vooral handig als je veel dezelfde select queries uit wil voeren met alleen een paar WHERE parameters anders. De database kan dan het query plan onthouden. SQL injection los je er nog niet 100% mee op, want het komt vaak genoeg voor dat er nog delen van een query gegenereerd worden door je applicatie en dat kan niet met prepared statements
3. MySQLi kan ook gewoon in klassen. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon zelf de methoden in een klasse gieten. Als laatste, waarom zou je altijd OOP gebruiken, niets mis met functioneel of procedureel programmeren.
4. Idem als voor 2. Het is een functionaliteit van je database. Je kan dat met elke library waarmee je queries uit kan voeren gewoon doen. Daarbij zijn er zover ik weet ook in MySQLi speciale methdoen om transactions te starten, te committen en te rollbacken.
5. Ga verder :)

Quote:
En nog een ander punt waarom je over zou stappen op PDO of MySQLi: PHP6 gaat de standaard mysql_* functies niet meer als standaard aannemen, deze staan dan standaard uit.

Het idee is dat de licensies voor de MySQL library niet bij PHP liggen, maar bij een derde partij. Het wordt dan ook niet meer standaard meegeleverd bij volgende PHP versies, want overigens niet inhoud dat je het niet meer kan gebruiken. De library is nog steeds te downloaden en te activeren. Iets wat veel hosting partijen wel zullen doen, als je überhaubt nog bij shared hosting zit en niet gewoon VPS draait.

Daarnaast heb ik pas ergens begrepen dat PHP 6 helemaal niet meer komt.
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

02/04/2011 16:29:36
Quote Anchor link
Quote:
Als laatste, waarom zou je altijd OOP gebruiken, niets mis met functioneel of procedureel programmeren.


Programmeren hoort in grote systemen naar mijn mening gewoon OOP te zijn.
In de meeste programmeer talen kan je niet eens procedureel programmeren.
 

03/04/2011 10:46:42
Quote Anchor link
Mark Kazemier op 02/04/2011 15:36:44:
Wouter J op 01/04/2011 16:17:19:
Ik zou voor PDO gaan i.p.v. MySQLi. Wat PDO voor anders bied te opzichte van MySQL:
- Werken met verschillende db types (bijv. SQLite)
- Werken met prepared statements (dan heb je geen mysql_real_escape_string meer nodig)
- Class style, waardoor het overzichtelijker is in OOP
- Transacties


Ik zal dit even punt voor punt ontkrachten:
1. Wat heb je eraan dat je meerdere database typen hebt. Hoe vaak wissel jij van database in je applicatie? Ik heb dat nog maar zelden meegemaakt en dan biedt PDO echt geen uitkomst, je zal namelijk nog steeds (bijna) al je queries aan moeten passen. Zeker als je van of naar MySQL wil migreren.

Tenzij je natuurlijk iets wilt als bijvoorbeeld doctrine, dan is het toch wel makkelijk.
Als je weet wat de verschillen zijn tussen de verschillende engines dan is het geen probleem. Dan kan je veel beter pdo pakken. Onder andere omdat je dan dus veel beter OOP kan schrijven, want je kunt gewoon PDO klasses extenden e.d.
Mark Kazemier op 02/04/2011 15:36:44:
2. Prepared statements kunnen ook gewoon in MySQLi. Is een functionaliteit van je database, niet je library. Daarnaast zijn prepared statements vooral handig als je veel dezelfde select queries uit wil voeren met alleen een paar WHERE parameters anders. De database kan dan het query plan onthouden. SQL injection los je er nog niet 100% mee op, want het komt vaak genoeg voor dat er nog delen van een query gegenereerd worden door je applicatie en dat kan niet met prepared statements

Prepared statements met pdo is wel handiger dan met mysqli, pdo kan ook named prepared statements, wat niet met mysqli kan. Dynamisch gegenereerde queries hebben hier niks mee te maken. Als die verkeerd worden gemaakt, zullen ze ook gewoon bij mysql_* en PDO problemen opleveren.
Mark Kazemier op 02/04/2011 15:36:44:
3. MySQLi kan ook gewoon in klassen. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon zelf de methoden in een klasse gieten. Als laatste, waarom zou je altijd OOP gebruiken, niets mis met functioneel of procedureel programmeren.

Kies dan wel het één of het ander. Functioneel en OOP door elkaar doen is niet handig, gebruik dan als je functioneel programmeert ook geen klasses zoals mysqli.
Zie ook eens andere vergelijkingen: mysqli vs pdo.

Mark Kazemier op 02/04/2011 15:36:44:
Quote:
En nog een ander punt waarom je over zou stappen op PDO of MySQLi: PHP6 gaat de standaard mysql_* functies niet meer als standaard aannemen, deze staan dan standaard uit.

Het idee is dat de licensies voor de MySQL library niet bij PHP liggen, maar bij een derde partij. Het wordt dan ook niet meer standaard meegeleverd bij volgende PHP versies, want overigens niet inhoud dat je het niet meer kan gebruiken. De library is nog steeds te downloaden en te activeren. Iets wat veel hosting partijen wel zullen doen, als je überhaubt nog bij shared hosting zit en niet gewoon VPS draait.

Daarnaast heb ik pas ergens begrepen dat PHP 6 helemaal niet meer komt.

Inderdaad komt er een andere versie van mysql in de plaats. Namelijk mysqlng. Deze zal nog gewoon te gebruiken zijn, later wordt mysql afgeschaft.
Verder is het natuurlijk de vraag wanneer php6 uitkomt. Veel dingen die in php6 zouden komen zijn al in php5.3 ingevoerd. Jammer genoeg zijn de dingen zoals verbeterde i18n en L10n support nog niet geïmplementeerd, die dus wel in php6 zouden komen. Daarom verwacht ik dat php6 in een of andere vorm nog wel uit zal komen, deze is speciaal gericht op betere ondersteuning van i18n en L10n.
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

03/04/2011 14:08:58
Quote Anchor link
Quote:
Tenzij je natuurlijk iets wilt als bijvoorbeeld doctrine, dan is het toch wel makkelijk.
Als je weet wat de verschillen zijn tussen de verschillende engines dan is het geen probleem. Dan kan je veel beter pdo pakken. Onder andere omdat je dan dus veel beter OOP kan schrijven, want je kunt gewoon PDO klasses extenden e.d.

Doctrine eist dat je PDO gebruikt. Wat verder niet wil zeggen dat je het zelf ook moet gebruiken. Daarnaast krijg je met ORM nog vele extra problemen. Zoals dat je geen controle meer hebt over de queries die je uitvoert. Daarbij kan je dan geen database specifieke dingen meer uitvoeren wat dus direct de kracht van je database weghaalt. En als laatste, als je ingewikkelde dingen moet doen, moet je er omheen omdat dat gewoonweg niet werkt. Oftewel een echte no-go.

Daarnaast kan je PDO gebruiken, maar je kan natuurlijk ook je eigen database klassen gebruiken. Heeft voor OOP weinig verschil. Persoonlijk gebruik ik PDO omdat ik geen zin heb om het wiel opnieuw uit te vinden.

Quote:
repared statements met pdo is wel handiger dan met mysqli, pdo kan ook named prepared statements, wat niet met mysqli kan. Dynamisch gegenereerde queries hebben hier niks mee te maken. Als die verkeerd worden gemaakt, zullen ze ook gewoon bij mysql_* en PDO problemen opleveren.

Ten eerste, prepared statements kan je met elke library maken die het mogelijk maakt om queries uit te voeren. Het is namelijk een feature van je database. Dus alles dat je betreft prepared statements kan, kan in beide libraries. Of MySQLi en mysql_* het moilijker maken, weet ik niet. Ik gebruik geen MySQL.

Dat tweede punt is dus precies wat jouw argument ontkracht. Het maakt niet uit of je PDO of mysql_* gebruikt, in beide gevallen heb je problemen.

Quote:

Kies dan wel het één of het ander. Functioneel en OOP door elkaar doen is niet handig, gebruik dan als je functioneel programmeert ook geen klasses zoals mysqli.

MySQLi biedt je de mogelijkheid om te kiezen. Je kan zowel OOP als procedureel mee programmeren.

Quote:
Programmeren hoort in grote systemen naar mijn mening gewoon OOP te zijn.
In de meeste programmeer talen kan je niet eens procedureel programmeren.

Ik zie graag argumenten die dit onderbouwen... De tweede statement is sowieso bullshit.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.