korting alleen over geselecteerde producten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freakme

Freakme

17/08/2006 11:13:00
Quote Anchor link
Beste mede PHPers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik schets even de stand van zaken: Ik heb een klanten bestand met klanten waarvan sommige kortingen hebben.

Als ik nu een factuur wil maken selecteer ik in de factuur welke producten korting hebben en welke niet. Dit doe ik doormiddel van in een formulier te kiezen voor nee of ja. Dit komt dan in de database te staan als een 0 en een 1.

Ik heb dus op een gegeven moment een lijst van producten waarvan enkele wel met korting staan en een aantal niet.In de lijst staat al wel een subtotaal, btw en een inclusief btw bedrag. Ik heb nog geen bedrag van de geselecteerde bedragen met korting 'ja', deze heb ik nog niet in de php verwerkt. Ik weet niet hoe ik daarop kan checken en deze kan optellen, om hierna de korting op te berekenen.

Nu wil ik dat hij de producten met korting ja optelt en alleen daar de korting over geeft. Ik heb nu de volgende berekening, maar ik loop vast.

Ik heb nu het volgende staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php  
            $kortingklant
= $row_Recordset1['kortingspercentage'];
              $aantalproductenkorting = $row_Recordset2['korting'];
            $totaalkorting= $row_totaalkorting['totaal'];
              $totaalkorting = totaalkorting*($kortingklant/100);
            echo $totaalkorting;
      ?>


Deze berekening gaat toch niet op, volgens mij komt dat omdat: $aantalproductenkorting = $row_Recordset2['korting'];, dus de producten met korting nnog nergens worden opgeteld.

Kan iemand mij helpen met dit script.

Thanxs,

Freakme
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.