Krijg toegang tot XAMPP in lokaal netwerk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven Hoogervorst

Steven Hoogervorst

13/09/2013 15:59:17
Quote Anchor link
Dag allemaal,

Probeer nu al een hele tijd toegang te krijgen tot XAMPP op mijn win7 pc in het lokale netwerk.
Heb het httpd-xampp.conf bestand al aangepast, waardoor ik wel toegang tot XAMPP kan krijgen als ik het lokale ip adres op dezelfde pc intyp in de browser. Het lukt alleen niet om toegang te krijgen tot XAMPP op een andere computer in mijn netwerk. Hoe kan ik dit oplossen?

Hartelijk dank!

Steven
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:35:40
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/09/2013 18:35:09
Quote Anchor link
Wat heb je dan gewijzigd in httpd-xampp.conf?
En is dat wel het juiste bestand? Of werkt apache via xamp anders?

Normaal gesproken zou je (zonder veranderingen in de apache configuratie) de webserver vanaf een andere computer gewoon moten kunnen benaderen via het IP adres.
 
Evert Kaa

Evert Kaa

13/09/2013 21:02:53
Quote Anchor link
Gebruik je wel het ip-adres van de host? CMD ---> ipconfig --->

Maak je gebruik van een draadloos netwerk, dan wil het ip-adres nog wel eens varieren
wanneer er meerdere computers gebruik van maken.
 
- SanThe -

- SanThe -

14/09/2013 00:43:11
Quote Anchor link
Firewall?
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

14/09/2013 11:11:11
Quote Anchor link
Je moet je poort die xampp gebruikt op je router eerst open zetten voordat je de server op het netwerk zult zien.
Dan zul je ook nog eens alles goed moeten instellen.

Google gewoon "hoe xampp poort open maken voor netwerk" zet hierbij ook je router neer die je hebt.
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

16/07/2022 14:29:02
Quote Anchor link
Ik heb het zelfde probleem met een windows 11 pc.
Ik krijg wel het dashboard van XAMPP. Maar als ik daar kies voor phpmyadmin dan krijg ik: 403 Forbidden

Verder heb ik lokaal Prestashop draaien. Maar ook die wil niet open. als ik <ip>:80/prestashop in geef. <ip> = het ip nummer van de pc waar alles lokaal staat.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/07/2022 14:31:54
Quote Anchor link
Firewall al gecheckt?
Standaard na installatie werkt het prima in mijn netwerk.
Gewijzigd op 16/07/2022 14:32:49 door - Ariën -
 
Van Noord

Van Noord

01/02/2023 15:20:54
Quote Anchor link
Ja, firewall misschien
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.