laat vastgelegde waarde zien in checkbox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karel

karel

20/03/2007 09:55:00
Quote Anchor link
Voor een checkbox heb ik een BIT veld gebruikt maar het werkt niet helemaal;

echo("<tr>
<td align='center'>$naam</td>
<td align='center'>$land</td>
<td align='center'><input name='checkbox' type='checkbox' if ($checkbox ==1){echo 'checked';}></td>
</tr> \n");
}
echo '</table>';

Kan iemand me vertellen waarom dit niet werkt?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 07:57:09
 
JvG G

JvG G

20/03/2007 11:53:00
Quote Anchor link
het moet zijn:

checked="checked"

echo("<tr>
<td align='center'>$naam</td>
<td align='center'>$land</td>
<td align='center'><input name='checkbox' type='checkbox' if ($checkbox ==1){echo 'checked=checked';}></td>
</tr> \n");
}
echo '</table>';
 
Frank -

Frank -

20/03/2007 12:01:00
Quote Anchor link
Opmerking: Het gebruik van enkele quotes in html levert geen valide html-output op, het is dan ook redelijk zinloos. Gebruik dubbele quotes of laat de quotes gewoon weg.

Tips:
-Gebruik enkele quotes in PHP en dubbele quotes in HTML. Voor de "\n" gebruik je gewoon de PHP-constante PHP_EOL.
- Echo is geen functie, die haakjes () horen daar dus niet thuis.
- Gebruik css voor de opmaak en zet dus geen align e.d. in je html-code. Kost je veel extra tijd en is niet/nauwelijks te onderhouden.
 
Peter  paul

peter paul

30/03/2007 19:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een beetje lopen zoeken en toen kwam ik dit tegen ik zit met het zelfde probleem, ik wil graag dat een checkbox wanneer je voor het eerst op de site komt aan gevinkt is maar wanneer je hen 'uitzet' en dan op zoeken klikt dat hij dan als de pagina refreshed ook uit blijft. ik dacht ik doe het zo

echo("<tr>
<td align='center'>$naam</td>
<td align='center'>$land</td>
<td align='center'><input name='checkbox' type='checkbox' if($_GET['checkbox'] == "on"){echo 'checked=checked';}elseif(isset($_GET['checkbox'])){}></td>
</tr> \n");
}
echo '</table>';

het werkt dan bijna goed alleen als ik de eerste keer op de pagina kom .../search.php dan staat er dus nog geen $checkbox=on in de url dus dan is het vakje ook niet aangevinkt hoe ka nik dit oplossen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door peter paul
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.