Laatste toegevoegde rijen ophalen na mijn bezoek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Harry Hartman

Harry Hartman

08/10/2010 16:34:54
Quote Anchor link
Heeft MySQL ook een query waarin ik de laatste toegevoegde rijen kan ophalen na de laatste keer dat ik dat deed?

Snap je?

Nee?

In een soort monitor tabel wil ik bijvoorbeeld iedere minuut de rijen ophalen die nieuw zijn toegevoegd door bezoekers. Dus, de tabel moet onthouden waar we (of eigenlijk ik!) waren gebleven...

Natuurlijk kan ik dat met een extra veldje 0/1 oplossen maar was benieuwd of er een standaard query voor bestaat.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:04:06
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

08/10/2010 17:43:38
Quote Anchor link
Er bestaan in het geheel geen "standaard" SQL queries in de trant zoals jij het omschrijft.

En je idee vind ik achtelijk en niet doordacht. Hoeveel records denk jij dat er gemiddeld dan in 1 minuut worden toegevoegd?

Kijk eens of je iets kunt met de term: "last insert id" of "trigger"
Gewijzigd op 08/10/2010 17:45:05 door Noppes Homeland
 

08/10/2010 18:25:37
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 08/10/2010 17:43:38:
(...)

En je idee vind ik achtelijk en niet doordacht. Hoeveel records denk jij dat er gemiddeld dan in 1 minuut worden toegevoegd?

(...)

Misschien een beetje niet doordacht, maar niet bepaald achterlijk. Zo'n website statistieken ding wat je op je website kan zetten laat ook de records van de laatste x aantal bezoekers zien.

Verder vraag ik mij ook af of jij weet hoeveel bezoekers op zijn site komen en hoeveel records er dan toegevoegd worden. Wellicht komen er maar 2 bezoekers per dag op zijn website. En wordt er dan maar 1 record toegevoegd...
Maar in principe zou een database met ontiegelijk veel data om moeten kunnen gaan.
 
Harry Hartman

Harry Hartman

08/10/2010 18:38:09
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 08/10/2010 17:43:38:
Er bestaan in het geheel geen "standaard" SQL queries in de trant zoals jij het omschrijft.

En je idee vind ik achtelijk en niet doordacht. Hoeveel records denk jij dat er gemiddeld dan in 1 minuut worden toegevoegd?

Kijk eens of je iets kunt met de term: "last insert id" of "trigger"


OK, dan weet ik dat, kon al niets vinden met Google.

Jouw uitspraak: "En je idee vind ik achtelijk en niet doordacht." leg ik maar naast mij neer. Gelukkig kennen wij elkaar niet en weet je niet eens waar het over gaat...

Om je toch maar een idee te geven: het is voor een schoolproject waar (bijna) live meegekeken wil worden welke pagina's (en verwerkingen) opgeroepen worden... Geeft niets hoor, jij weet natuurlijk ook niet dat er 1000den scholieren op een voortgezette school kunnen zitten...
Gewijzigd op 08/10/2010 18:41:04 door Harry Hartman
 

08/10/2010 18:45:07
Quote Anchor link
Zie bijvoorbeeld clickheat (heb je meerdere van) en piwik.
 
Harry Hartman

Harry Hartman

10/10/2010 12:33:30
Quote Anchor link
Dank je Karl voor de links.
In dit geval moeten we lokaal zelf iets (simpels) maken en gaan in een aparte tabel met 1 regel opslaan waar we waren gebleven in het tabel met heel veel regels.

Bedankt voor het meedenken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.