Laatste update timestamp van een SQL tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan de Vrije

Jan de Vrije

27/12/2008 08:22:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik de laatste update timestamp van een SQL tabel via een PHP programma oppikken? Ik wil namelijk weten, wanneer een SQL tabel voor het laatste geupdated is. Ik kan het echter wel zien via phpMyAdmin pagina.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 09:31:26
 
Eddy E

Eddy E

27/12/2008 08:37:00
Quote Anchor link
En kijken in de broncode van phpMyAdmin is geen optie?
Dan even googlen op "get last update from mysql database".
Tweede hit geeft heel snel en makkelijk de code.

Succes ;).
 
Hipska BE

Hipska BE

27/12/2008 10:07:00
Quote Anchor link
SELECT MAX(update) AS laatste FROM tabel ???
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/12/2008 10:31:00
Quote Anchor link
SHOW TABLE STATUS FROM tabel en vervolgens pak je de Update_time, alhoewel dat volgens mij niet werkt op innoDB dus je hebt er eigenlijk geen zak aan. Word voornamelijk gebruikt om te kijken hoe 'groot' je tabellen/databases zijn.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/12/2008 14:44:00
Quote Anchor link
@Hipska: dat gaat enkel goed als je alleen de kolom 'update' wilt selecteren. Als je ook andere gegevens van het record wilt hebben, zal dat je op deze niet lukken. Sorteer in dat geval gewoon aflopend op de betreffende kolom en geef een limit van 1 op.

@Jan: uit nieuwsgierigheid, waarom wil je dit weten? Waar wil je die informatie voor gebruiken?
 
Jan de Vrije

Jan de Vrije

27/12/2008 16:12:00
Quote Anchor link
Bij de opdracht 'SHOW TABLE STATUS FROM xxx' moet 'xxx' blijkbaar een database naam zijn in plaats van een tabel naam! Men moet daarna in een resultaat tabel zoeken naar een bepaalde tabel om zijn informatie op tekunnen pikken.

Ik heb die opdracht nodig om snelle index bestanden op te kunnen bouwen, alléén als die tabel geüpdated is.

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie nuttige reacties!
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/12/2008 16:24:00
Quote Anchor link
SHOW TABLE STATUS FROM database WHERE name = 'tabelnaam'; maar zoals ik zei, werkt niet met innoDB dus je hebt er niks van.

Order by datetime LIMIT 1, zoals eerder gezegd, is waar je naar zult moeten kijken.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/12/2008 16:38:00
Quote Anchor link
@Arjan: vergeet de DESC niet in de ORDER BY, anders zal er oplopend gesorteerd worden en dat wil je niet ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.