LAN-party/PHP server idee?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Barttje R

Barttje R

09/09/2008 18:05:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Is het mogelijk om een lokale netwerk server te draaien met ook xampp server erop, een PHP website maken (met database) en dat ik dat mensen een code kunnen 'kopen', die op de site in te voeren en dat je computer dan toegang krijgt tot het netwerk (via je mac-adress). en dat dus allemaal binnen 1 netwerk, dus niks met internet te maken. Het idee is voor een LAN-party.

Ik zal het nog even op een rijtje zetten:
- Jantje betaalt, krijgt een code
- Sluit zijn computer op het netwerk aan
- Voert de code op een lokaal site in
- Mac-adress word toegevoegd aan server
- Computer krijgt rechten tot netwerk
- Jantje kan gamen met de rest

Met vriendelijke groet,
Barttje
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 15:11:25
 
- -

- -

09/09/2008 18:14:00
Quote Anchor link
Dat kan sowieso niet met PHP, je sult dan de server als router moeten laten functioneren, en die zorgt welke MAC-adressen geaccepteerd worden. De PHP is puur voor het kopen van de code, maar veel meer niet.
 
Ed

Ed

09/09/2008 18:24:00
Quote Anchor link
Jonathan schreef op 09.09.2008 18:14:
Dat kan sowieso niet met PHP, je sult dan de server als router moeten laten functioneren, en die zorgt welke MAC-adressen geaccepteerd worden. De PHP is puur voor het kopen van de code, maar veel meer niet.


Gebaseerd op ????

Met exec kun je gewoon commando's uitvoeren op je server. Dus als je een applicatie hebt die mac adressen via een commandline kan toevoegen.. is het mogelijk. Waarschijnlijk zal je wel een java applet moeten vinden om je Mac adress uit te lezen.
 
- -

- -

09/09/2008 18:30:00
Quote Anchor link
Okay, dat zou kunnen maar het lijkt me moeilijk/onhandig. Het belangrijkste is dat je op die server software hebt waardoor de server als router functioneert. De rest kan je een eigen invulling geven.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

09/09/2008 18:40:00
 
Barttje R

Barttje R

09/09/2008 18:43:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor zover, ik ga het ff dorlezen en dan horen jullie ht nog wel;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.