Laravel hosting (vps?)

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/03/2016 16:36:46
Anchor link
Goedemiddag,

Na gezocht op Google te hebben weet ik het nog steeds niet.

Ik ben opzoek naar een hosting waarop ik het best Laravel kan draaien.
Na zelf nagedacht te hebben leek het me logisch dat ik de mogelijkheid nodig heb om de DocumentRoot aan te passen naar bv. /public_html/public, vanwege dit de directory is waar de index staat. Of hoe doen andere websites dit die op Laravel draaien?
Ik moet al snel denken aan een unmanaged VPS maar weet hier niets vanaf en ik zou geen idee hebben bij welke hosting ik dan moet.


Hebben jullie misschien goede tips/informatie?
Gewijzigd op 06/03/2016 16:37:32 door Marthijn Buijs
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 13:39:59
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

06/03/2016 18:30:16
Anchor link
De public_html hoef je niet te wijzigen. Je kunt de rootfolder in de laravel index wijzigen naar public_html.

Daarbij is een VPS altijd makkelijk, als je er geen kennis van hebt misschien een managed VPS?
Of een Hosting waarbij je SSH toegang kunt krijgen tot je website.

Voor een managed server zou ik eens kijken naar http://vservs.nl/ zit hier nu zelf met meerdere servers, zijn erg goed in wat ze doen en erg behulpzaam zonder enorme kosten te berekenen.
 
Wouter J

Wouter J

06/03/2016 18:54:47
Anchor link
Laravel is PHP, dus gewoon een server die PHP draait is goed genoeg (geldt voor ieder framework). Voor laravel updates is het ook handig als je een hosting hebt die zijn PHP versie snel update (aangezien Laravel snel overstapt op nieuwe PHP versies).

Daarnaast is SSH toegang makkelijk, voornamelijk voor het deployen. Je zou dan bijv. alleen een git push + composer update op de server hoeven doen. Zonder SSH toegang zul je met FTP zowel je applicatie als je vendor/ map uploaden naar de server.
Ook zorgt SSH toegang ervoor dat je commands (artisan) kan uitvoeren op de server. Bijv. voor het clearen van de cache (heeft Laravel dat?) en database migraties.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/03/2016 19:20:22
Anchor link
Bedankt voor de reacties!

@Robert Wazzaa: Ik ben eigenlijk niet opzoek naar een Managed VPS vanwege het prijskaartje wat erbij zit. Verder was je eerste tip nuttig voor mij, want ik zat al te denken of dat wel/niet kan vanwege dat er misschien een verwijzing naar /public zit ergens in het framework.


@Wouter J: Ik zou dan wel eerst goed moeten opzoeken wat SSH precies in houdt en hoe het werkt, want dat klink wel heel handig. Weet je ook wat git push inhoudt en hoe het werkt want snap daar niets van.
 
Randy vsf

Randy vsf

06/03/2016 19:32:05
Anchor link
PHP Maarten op 06/03/2016 19:20:22:
Weet je ook wat git push inhoudt en hoe het werkt want snap daar niets van.


op codeschool.com kan je een gratis mini cursus volgen van git.
 
John D

John D

06/03/2016 19:32:59
Anchor link
--> dan wel eerst goed moeten opzoeken wat SSH precies in houdt
Als je niet weet wat ssh is dan raad ik toch wel een managed server aan.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/03/2016 19:33:41
Anchor link
Bedankt voor de tip ik ga binnekort tijd daarvoor maken!
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

07/03/2016 11:08:54
Anchor link
Misschien is digitalocean iets wat je kan proberen? digitalocean heeft ook goede documentatie en tutorials over hoe je iets moet installeren.

https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-install-laravel-with-an-nginx-web-server-on-ubuntu-14-04

Een VPS heb je al voor 5 dollar per maand en je betaald per uur, dus als je je VPS kapot maakt, verwijder je hem en maak je weer een nieuwe aan binnen 1-2 minuten :)
 
Oliver russell

oliver russell

04/09/2018 12:43:49
Anchor link
**knip**
Gewijzigd op 30/11/2018 00:58:42 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/09/2018 13:01:40
Anchor link
Onnodige kick....
Gewijzigd op 04/09/2018 13:02:20 door - Ariën -
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.