layout crashed
ik heb geprobeerd om iets van een portfolio te maken. In de ene browser ziet alles er perfect uit (IE 8) maar in FF staat alles scheef en door elkaar en werken de links niet meer. Weet iemand wat ik kan doen zodat het in alle browsers er hetzelfde uitziet? Dit is de link:
http://dev.compuhulp.eu/index.html
http://dev.compuhulp.eu/index.html
Heb je een container aangemaakt, waarin de hoogte en breedte staan? Stel daar ook margin: auto auto; in, zodat wanneer je uitzoomt de site alsnog in het midden getoond wordt.
wordt de site im jouw browser wel goed getoond?
Nee, ik gebruik chrome 17. Met ipa(internet explorer tab, op chrome) werkt hij wel goed.
ik moet dus een container maken. enig idee waar ik moet beginnen? Het woord container zegt mij niet zoveel.
Je hele website zet je in een div, genaamd wrapper of container. En vervolgens geef je die standaard width en height mee.
ga ik meteen doen Wouter. Dan toch nog even mijn vraag waarom de websites in IE wel goed getoond wordt en in FF niet
Eigenheimer Weber op 01/03/2012 12:11:20:
ga ik meteen doen Wouter. Dan toch nog even mijn vraag waarom de websites in IE wel goed getoond wordt en in FF niet
Je kan het ongeveer zo zetten:
#container{
height: 600px;
width: 1366px;
margin: auto auto;
}
als je het dus zo doet dan doet dhet in alle browsers goed?
Quote:
Dan toch nog even mijn vraag waarom de websites in IE wel goed getoond wordt en in FF niet
Browsers hebben andere standaarden. Vooral IE en de rest zijn verschillend.
In den beginne van het www was er alleen IE. MicroSoft bedacht zijn eigen standaarden en dat ging goed, maar toen kwam Gecko erbij (wat firefox werd) en Opera en Safari en Chrome en die 4 browsers vormden samen de W3C workgroup. Toen bedachten zijn met z'n vieren wat de standaarden waren en IE had er niks in te zeggen en moest gewoon volgen. Waarom? Omdat iedereen, nu nog steeds, denkt dat IE slecht is terwijl het eigenlijk vooruit loopt...
IE is nu langzamerhand een 'beetje van W3C beetje van onszelf' methode gaan gebruiken. Sommige defaults, denk daarbij aan HTML parsers en default CSS stijlen voor een element, zijn dus anders in IE dan de andere 4 browsers, die we tegenwoordig 'moderne browsers' noemen (alsof IE ouderwets is :S).
Ik heb even gekeken en je gaat het echt niet oplossen met een container, sterker nog die heb je al...
Je hebt in je CSS alles relatief gestijlt. Hierdoor is alles in de war. Je moet het basis lay-out niet relatief stijlen, maar gebruik maken van de normale flow van een pagina. Elementen staan zonder positie stijlen ergens op de pagina, vervolgens kun je met float, margin en padding deze normale flow een beetje beïnvloeden.
Je moet dus, zeer helaas, je hele pagina opnieuw positioneren met een andere techniek.
he wouter zou je eventueel tegen betaling samen met mij dat een keer willen doen. Zou kan ik het verder leren en kun je er op verdienen.
Ik wil er niks mee verdienen, maar wil je best hier en daar wat tips geven.
ok. heb je eventueel een pm - persoonlijke mail - zodat ik je als ik echt vast loop wat vragen kan stellen.
Stuur maar een PM via dit forum (links bovenin)
ok. als ik terugkom van vakantie ga ik er weer even een middagje op zitten. en zal ik zeker gebruik maken van die mogelijkheid.
badankt voor je gastvrijheid.
badankt voor je gastvrijheid.