Layout mooier maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »
Andy V

Andy V

24/10/2012 20:00:22
Quote Anchor link
Hallo,

Zoals sommigen hier vast al wel weten ben ik zelf een layout in elkaar aan het steken voor mijn site waar ik ondertussen ook aan het werken ben maar ik ben natuurlijk niet de beste designer dus wou ik even vragen wat jullie ondertussen van mijn eerste layout vinden en natuurlijk met jullie tips hoe ik deze mooier kan maken.

http://layout.site11.com/
Gewijzigd op 24/10/2012 20:00:56 door Andy V
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:01:11
 
Flip --

Flip --

24/10/2012 20:09:27
Quote Anchor link
vind em best nice
alleen die knoppen links die van grijs naar groen overgaan vind ik wat minder. Wordt een beetje te grijzig zo die knoppen. Op zich wel leuk effect maar zo verdwijnt je knop veel in de achtergrond, te veel naar mijn mening
 
Andy V

Andy V

24/10/2012 20:18:41
Quote Anchor link
misschien is het beter als ik de tekst wat naar rechts uitlijn?
 
Flip --

Flip --

24/10/2012 20:54:20
Quote Anchor link
vind het helemaal prima zo.
Misschien als je verteld wat je wilt dat je site uitstraald en waar je site over gaat kunnen we daar ons advies nog op aanpassen. Maar het design is verder oké naar mijn mening.
 
Bart V B

Bart V B

24/10/2012 20:59:21
Quote Anchor link
Ben ik nou de enige die zegt dat de knop 'contact' op de verkeerde plek staat.
Die knopjes aan de linker kant bevallen mij wel. Misschien dat je die nog een beetje fade kan meegeven?
Want ik vind die overgang een beetje hard gaan. Of het misschien omdraaien, het verloop naar vol vlak laten lopen?
 
Andy V

Andy V

24/10/2012 21:19:32
Quote Anchor link
Het zou een spel worden waar ik al een tijdje mee bezig ben.
Ik ben helemaal van 0 eraan begonnen dus dan kan ik er alles mee doen wat ik wil, en ondertussen leer ik er best veel uit.

De bovenste knopjes zijn eigenlijk alleen voor als je nog niet ingelogd bent dan krijg je dus alleen de bovenste knopjes te zien als je wel ingelogd bent krijg je alleen het linkermenu te zien.

Ik ben het ermee eens dat sommige knopjes er niet thuishoren, die heb ik er eigenlijk gewoon gezet om een voorbeeld te hebben.

Ik ga misschien ook wel de knopjes aan de linkerkant verwijderen of gewoon in verschillende Menu's steken die je dan kan uit of inklappen.
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2012 00:40:01
Quote Anchor link
Vat alle tekst hieronder niet persoonlijk op, ik ken jou niet en alle kritiek is op het design/de code.


Het is duidelijk dat je nog aan het begin van een mooie ladder zit. Maar iedereen moet ergens beginnen, zelfs grote schilder maken eerst hark poppetjes.

Ik vertel hieronder gewoon verhalen wat ik onlogisch vind, wat niet hoort en wat gewoon echt niet kan :)

Kleur
Phoef, daar is de website dan. Meteen straalt er zo'n felle kleur naar me toe. Dat hoort niet echt op het web thuis. Waar we in de print sector juist om felle kleuren springen gaat het op het web juist om de wat doffere kleuren.
Ook houden we van natuurlijke kleuren. De kleur die je nu hebt ziet er zo chemisch uit.

Gewoon even snel een kleur pakkend is bijv #44A51E een veel mooiere groen.

Web 1.0
In het algemeen kunnen we de huidige webdesign geschiedenis opdelen in 3 perioden, respectievelijk Web 1.0, 2.0 en 3.0. Web 1.0 is de tijd van het begin van het internet, alles heeft een tabel look en effecten zijn erg overdreven. Web 2.0 is van rond 2010. De effecten zijn minder, code schoner en alles heeft een veel mooiere look. Web 3.0 is nog behoorlijk jong en is juist weer minimalistisch, weinig effecten en alles draait om de content.

Met alle respect, maar jou website heeft een Web 1.0 look. Dat is normaal, een webdesigner gaat vaak dezelfde weg als de webdesign wereld van 1 naar 2 naar 3.
Wat kan je nou doen om naar 2.0 te komen? De eerste stap is al de kleuren. Vervolgens komt er nog de gradients bij. Een gradient van een kleur naar een totaal andere kleur komt nauwelijks voor. We zijn meer van de gradients binnen een kleur, van licht naar donker bijv. En het liefst zo klein mogelijk dat je net denk "zit daar een gradient?".

Ook de ronde hoeken mogen wat minder veel. Er zijn nog wel veel meer punten, eigenlijk zijn alle punten hier een stap in de 2.0 richting.

Typografie
Dan je lettertype. Dat is vreselijk, maar voel je daar niet alleen in 70% is vreselijk en ook deze website heeft dat nog niet door.

Allereerst is het beter en makkelijker om donkere tekst op een lichte achtergrond te lezen. Ik zou dus die zwarte achtergrond weghalen.

Daarnaast moet je veel effecten creëren. Je moet de ogen naar korte stukjes tekst leiden door een opvallende kleur en verschillende contrasten in de vorm van groottes. Ik zeg altijd gekstekend 'een lezer wil niet lezen, hij wil lezen wat hij zou kunnen lezen'.

En ik raad je aan een ander lettertype te kiezen. Verdana, Helvetica, Arial ze zijn allemaal vreselijke lettertypes die je website echt niet mooier maken. Blader eens door http://google.com/webfonts en kies een leuk leesbaar lettertype uit.

Tevens moet je je kopjes beter indelen. H1 is een hoofdtitel en H6 kan je geen titel meer noemen. Een kopje van een artikel op een pagina heeft doorgaans in HTML4 een H3 of H2.

Maak je alinea's wat kleiner, voeg afbeeldingen toe en laat je tekst ademen. Gebruik regellengtes van 40 - 70 tekens lang en maak de regel afstand groter als de font size of regel lengte groter worden.

Code
Nog wat andere code tips:
- Maak je scrollbar over de hele pagina, dat willen mensen veel liever dan een scrollbar in een klein stukje;
- Je laadt nu 2x jQuery in, dat is 1 keer te veel. Ik raad je aan in productie omgeving de minified (.min.js) te laden. Ook raad ik je heel erg aan om een versie op te geven. jQuery is straks helaas niet maar backwards-comptable en sommige plugins werken niet op alle versies;
- Je kan de helft van je divjes verwijderen, die zijn nergens voor nodig;
- Gebruik geen inline style;
- Gebruik geen tabellen;
- Het font element is zeer ouderwets, los dit op met CSS;
- Plaats je script tags vlak boven </body>, dan laad je pagina sneller;
- Gebruik naast de prefixes (-webkit-, -moz-, -o-, -ms-, -khtml-) ook altijd de officiële variant. Haal je code ook eens door http://prefixr.com/ je mist namelijk nog wat prefixes;
- Plaats officiële property altijd na de prefixes.
 
Machiel K

Machiel K

25/10/2012 12:28:09
Quote Anchor link
Netjes. Alleen het lettertype van "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit" is zwaar irritant om te lezen. Verder zie ik dat je veel verschillende lettertypes gebruikt, dat maakt het druk en vind ik zelf nooit echt mooi.
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2012 12:31:21
Quote Anchor link
Machiel, dan zie jij wat anders dan ik, volgens mij (en volgens WhatFont?) is het allemaal Verdana.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

25/10/2012 15:09:18
Quote Anchor link
Andy kijk is op deze website https://kuler.adobe.com/ voor mooie kleur combinaties. De kleuren die je nu gebruikt passen namelijk totaal niet bij elkaar.
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2012 15:27:30
Quote Anchor link
Rick, groen en zwart? Alles past bij zwart/wit/grijs...
 
Rick van Riel

Rick van Riel

25/10/2012 15:30:53
Quote Anchor link
Dat heb je toch echt verkeerd Wouter. Natuurlijk passen de standaard kleuren bij zwart, wit en grijs. Maar de groen die hier word gebruikt is geen standaard kleur en past totaal niet bij de grijs die word gebruikt. Dat de kleur er niet bij past is mijn mening en hij hoeft er niks mee te doen.
 
Tim S

Tim S

25/10/2012 16:12:06
Quote Anchor link
Ik heb je layout bekeken en ik vindt het een leuk idee. Ik zelf ook geprobeerd te werken met deze kleuren maar kreeg het niet mooi. Ik denk dat als je de kleuren een beetje aanpast dat het wel heel mooi kan worden. Ik kwam zojuist dit tegen http://freeajaxscripts.net/tutorials/sort/5/limit/10/start/10.html misschien heb je hier wat aan!
 
Q S

Q S

25/10/2012 16:24:05
Quote Anchor link
Andy, bij mij klopt het menu aan de bovenkant niet helemaal. De knop Contact staat op een nieuwe regel.
Tevens als ik mijn browser op volledig scherm zet dan krijg ik links een groot zwart vlak en de website staat helemaal rechts. Dit is op een 27" met een resolutie van 2560 x 1440 en de browser is Firefox. Andere dingen die ik zo op het eerste oog zie zijn inmiddels al genoemd.
 
Andy V

Andy V

25/10/2012 18:28:24
Quote Anchor link
Q S op 25/10/2012 16:24:05:
Andy, bij mij klopt het menu aan de bovenkant niet helemaal. De knop Contact staat op een nieuwe regel.
Tevens als ik mijn browser op volledig scherm zet dan krijg ik links een groot zwart vlak en de website staat helemaal rechts. Dit is op een 27" met een resolutie van 2560 x 1440 en de browser is Firefox. Andere dingen die ik zo op het eerste oog zie zijn inmiddels al genoemd.


Ik denk dat het komt doordat je uitzoomt en inzoomt op de website dan krijg ik dat ook, iemand hier een idee hoe ik dat probleem kan verhelpen?

De kleuren was ik ook nog niet helemaal uit maar ik ga ze wel veranderen als ik een idee erover heb


Toevoeging op 25/10/2012 19:32:18:

als ik mijn overflow weghaal uit de content div dan gaat hij over de footer heen, hoe kan ik er voor zorgen dat de footer daaronder blijft staan?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

25/10/2012 19:34:48
Quote Anchor link
waarom zo enorm breed? als ik deze site op mijn mini laptop wil bekijken, zal er een stukje zijn die niet in mijn scherm terecht komt.
 
Tim S

Tim S

25/10/2012 21:03:07
Quote Anchor link
Ik heb deze code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
#footer, .push
{
  height: 0px;
  clear: both;
}


Bij mij blijft de footer dan altijd gewoon onderaan
 
Andy V

Andy V

25/10/2012 21:31:00
Quote Anchor link
Albert de Wit op 25/10/2012 19:34:48:
waarom zo enorm breed? als ik deze site op mijn mini laptop wil bekijken, zal er een stukje zijn die niet in mijn scherm terecht komt.


die layout is zo gemaakt dat hij zich aanpast aan de breedte van het scherm..

Maar ik heb net een versie met fixed breedte gemaakt en ik heb ook de kleuren wat aangepast etc kijk maar eens naar Layout 2.. dat zou misschien het op heel grote schermen ook wel eens kunnen oplossen
 
- Raoul -

- Raoul -

25/10/2012 21:35:53
Quote Anchor link
Uhhh...
Afbeelding
 
Andy V

Andy V

25/10/2012 21:42:15
Quote Anchor link
- Raoul - op 25/10/2012 21:35:53:
Uhhh...
Afbeelding


lees me vorige post dan eens..
 
Eddy E

Eddy E

25/10/2012 22:08:51
Quote Anchor link
Kijk eens naar max-width en max-device-width of zo?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.