Layout niet goed in IE6 en IE7

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy -

Roy -

08/11/2010 20:40:39
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website, deze functioneert naar behoren in Google Chrome, Mozilla Firefox en Internet Explorer 8. Helaas wordt de site niet goed weergeven in IE6 en IE7 en ik kom er niet achter waardoor dit komt. Wie kan mij dit vertellen?

Link: h t t p : / / 1 7 8 . 2 1 . 1 9 . 2 0 / ~ t r a s s u r a n t /
(spatie i.v.m. zoekmachines)

Bvd, Roy
Gewijzigd op 09/11/2010 20:05:28 door Roy -
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:55:49
 
Jasper DS

Jasper DS

08/11/2010 20:43:19
Quote Anchor link
niets van aantrekken ;) Het is denk ik wel algemeen bekent dat IE6 fout werkt.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/11/2010 20:51:13
Quote Anchor link
W3C Validator: Result: 13 Errors, 3 warning(s)
 
Pim -

Pim -

08/11/2010 20:54:36
Quote Anchor link
@PHP jasper, Ja dat kan je natuurlijk wel leuk zeggen, maar gebruikers die dan een foute weergave krijgen, hebben daar vrij weinig aan...
 
Roy -

Roy -

08/11/2010 20:58:55
Quote Anchor link
Alle fouten bij de W3C validator zijn nu weg. Helaas heeft dit niets geholpen.

Komt er gelijk een vraag bij, waarom moet elke img ook een alt hebben?
 
Pim -

Pim -

08/11/2010 21:08:49
Quote Anchor link
Voor browsers die geen afbeeldingen ondersteunen (denk aan browsers voor mobieltjes of voor blinden) en die toch iets weer moeten geven.
 
Crude Oil

Crude Oil

08/11/2010 21:49:24
Quote Anchor link
Geen schande als iets in IE (t/m IE 8) niet goed werkt. He tis alleen wel jammer dat IE nog stees het meest gebruikt wordt.
 
The Force

The Force

08/11/2010 22:17:25
Quote Anchor link
Bij mij werkt het anders prima hoor in IE7. Wat is het probleem precies?

CSS2 layoutverschillen komt niet door de browser zelf maar door de verschillende standaard stylesheets die browsers gebruiken!
Quote:
"One of the most common mistakes I see beginners and intermediates fall victim to when it comes to CSS is not removing the default browser styling. This leads to inconsistencies in the appearance of your design across browsers, and ultimately leaves a lot of designers blaming the browser. It is a misplaced blame, of course. Before you do anything else when coding a website, you should reset the styling."
(Bron: http://www.fortysomething.ca/mt/etc/archives/006555.php



Dus google een goede master stylesheet en include die boven je eigen css op je pagina. Je pagina ziet er nu exact hetzelfde uit in de verschillende browsers. Je zult wel je huidige CSS hier op moeten aanpassen uiteraard!
 
Roy -

Roy -

08/11/2010 22:58:17
Quote Anchor link
Wanneer ik de website bekijk in IE8 en compatibiliteitsmodus inschakel heb ik het probleem, ook als ik op http://ipinfo.info/netrenderer/index.php voor IE6 of IE7 kies zijn de problemen aanwezig.
Ik zal morgen eens kijken naar een master stylesheet. Ik hoop dat dit de oplossing is.
 
Joey Schipper

Joey Schipper

09/11/2010 10:54:02
Quote Anchor link
Probeer anders eens een aparte css te maken voor IE6/7 en probeer je fouten/problemen daarin te fixen en voeg een scriptje toe dat checkt welke browser een bezoeker gebruikt, en mocht dat heel toevallig onze grote vriend IE6/7 zijn gebruik dat het opgegeven stylesheet?

Dit doe ik altijd ;)
 
Roy -

Roy -

09/11/2010 20:05:09
Quote Anchor link
Intussen een master stylesheet geprobeerd: http://www.dotnetspider.com/resources/20782-Master-Style-Sheet.aspx
Helaas helpt dit niet.

De oplossing van Joey Schipper gaat zeker gebruikt worden, jammer genoeg kom ik niet achter de fouten/problemen waardoor de site raar doet in IE6 en 7. Wat kan ervoor zorgen dat het daar niet werkt?
 
Marc rc is as

Marc rc is as

10/11/2010 11:17:53
Quote Anchor link
Hier een begin:

Voeg dit toe aan #menu2

_margin-top: -3px;
overflow: hidden;

Dingen die je laat floaten zoals #menu moet je even display: inline; bijzetten.

Je zult ook even op zoek moeten naar een png fix, want dat gaat zo niet werken in IE6.
 
Roy -

Roy -

10/11/2010 19:35:27
Quote Anchor link
We zijn weer een stukje verder. Om de achtergrond goed te krijgen moest ik background-position: top center; neer zetten i.p.v. alleen center. Hierdoor kwam hij niet aan de top te staan in IE6 en 7. Ondertussen wat aan het experimenteren met een png fix.
Advies opgevolgd om bij een float ook display: inline; neer te zetten, hier komt geen zichtbare verandering van.

Wat gaat er fout waardoor de pagina's rechts onder het menu komen en niet rechts naast het menu?
 
Marc rc is as

Marc rc is as

10/11/2010 19:47:07
Quote Anchor link
Heb je dit al gedaan?

Voeg dit toe aan #menu2

_margin-top: -3px;
overflow: hidden;

Vergeet de underscore niet!!!

Toevoeging op 10/11/2010 20:03:05:

Zeg en waarom dat iframe????
Ik zou geen iframes gebruiken hoor.

Toevoeging op 10/11/2010 20:33:05:

Quote:
Wat gaat er fout waardoor de pagina's rechts onder het menu komen en niet rechts naast het menu?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#menu ul li a {
    padding-left: 5px;
    padding-bottom: 5px;
    padding-top: 5px;
    _height: 15px;
    display:block;
    padding-right: 165px;
}

#content {
    width: 691px;
    _width: 680px;
    height: 700px;
    background: url(../img/content.png) no-repeat;
    margin-left: 250px;
    padding-left: 66px;
    padding-top: 23px;
}
 
Roy -

Roy -

10/11/2010 21:15:16
Quote Anchor link
Gegevens aan #menu2 waren al toegevoegd.

Waarom een iframe? Er komt straks een CMS achter, wanneer er wat grote tekst pagina's in komen komt er dan netjes een scrollbar rechts op de "pagina". Wat is hier anders voor te gebruiken?

Waarom die underscore ervoor? Overal waar je dit toepast werkt het juist niet met underscore en wel zonder.

Met de volgende toevoegen werkt het naar behoren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
#menu2:
margin-top: -3px;

#container:
background-position: top center;

#content:
width: 680px;


Waar zijn de rest van de toevoegingen goed voor, ik zie hier geen verschil bij..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
#menu2:
overflow: hidden;

#menu ul li a:
_height: 15px;


TOEVOEGING: Ik heb IE6 inmiddels uitgesloten, men krijgt bovenaan de pagina een mededeling dat ze maar eens moeten updaten..
Gewijzigd op 10/11/2010 21:19:26 door Roy -
 
Marc rc is as

Marc rc is as

10/11/2010 21:20:25
Quote Anchor link
Als je de underscore gebruikt geldt die regel alleen voor IE6.
De width van de content heb je nu voor alle browsers gewijzigd. Dat is niet nodig.
Ik kan geen IE7 testen, als dat dezelfde problemen geeft moet je ipv een underscore een punt gebruiken.
Als ik test in IE 6 zie ik in het menu de knoppen veel verder uit elkaar staan. Vandaar de height die je meegeeft voor IE6 (met underscore)
 
Roy -

Roy -

10/11/2010 21:41:46
Quote Anchor link
Nooit geweten van de punten en komma's, maar dit is niet css valid. Hier maak ik me verder ook niet druk om, Google is niet eens valid.

Website werkt goed in, verder niet getest:
Google Chrome
Mozilla Firefox
Internet Explorer 8
Internet Explorer 7 (Internet Explorer 8 met compatibiliteitsweergave aan)

In Internet Explorer 6 werkt het niet helemaal top, gelukkig wordt dit heel weinig gebruikt en krijgt men netjes een melding dat ze eens moeten updaten.

Ik wil een ieder hartelijk bedanken voor de hulp! Voornamelijk omdat ik weer een stukje wijzer ben geworden. Nogmaals, bedankt!
Gewijzigd op 10/11/2010 21:42:32 door Roy -
 
Marc rc is as

Marc rc is as

10/11/2010 21:54:00
Quote Anchor link
Roy D op 10/11/2010 21:41:46:
Nooit geweten van de punten en komma's, maar dit is niet css valid. Hier maak ik me verder ook niet druk om, Google is niet eens valid.


Als je maar zorgt dat je (X)HTML valid is. Die hacks zijn nu eenmaal nodig om het werkend te krijgen.
Als je CSS valid wil hebben moet je werken met additional comments, zoals al eerder hier vermeld in dit topic. Ik vind het echter onzin om voor een paar van die kleine wijzigingen een hele nieuwe css te schrijven.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.