Layout uit database laden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Micasa

micasa

24/02/2009 20:44:00
Quote Anchor link
Ik wil dat mijn script een layout nummer uit de database haalt. Het probleem is echter dat ik het niet werkende krijg.

Momenteel heb ik:

http://www.plaatscode.be/99178/

Met dit wordt er niets geladen.

Als ik echter van dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$select = mysql_query("SELECT * FROM `leden` WHERE gameid='".$_SESSION['gameid']."'");
$page = mysql_fetch_object($select);


Dit maak

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$select = mysql_query("SELECT * FROM `leden` ");
$page = mysql_fetch_object($select);


Dan wordt de layout code uit de 1e rij in de database geladen. Alleen heb ik dan dus als probleem dat er altijd maar 1 layout wordt geladen.

Wie kan mij hiermee verder helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 07:16:33
 
Max S

Max S

24/02/2009 21:10:00
Quote Anchor link
Misschien komt het omdat de sessie $_SESSION['gameid'] maar 1 waarde heeft? Bijv. 3 ofzo.

Als je meerdere layouts wilt gebruiken dan zou je de WHERE weg moeten halen en een while loop gebruiken...
 
Micasa

micasa

24/02/2009 21:21:00
Quote Anchor link
Nee volgens mij niet. In de tabel 'leden' staan meerdere rows met hierin allemaal verschillende layout nummers maar niets wordt er geladen. En haal ik dus dat laatste weg, dan laat die alleen de 1e row (met layout nummer 1)
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

24/02/2009 21:22:00
Quote Anchor link
Code herschrijven, netjes maken, commentaar toevoegen en nog veel belangrijker Foutafhandeling toevoegen
 
Micasa

micasa

24/02/2009 21:31:00
Quote Anchor link
Dat was nou niet exact mijn vraag.

Hopende dat er iemand is die mij hier wel verder mee kan helpen.
 
Max S

Max S

24/02/2009 21:33:00
Quote Anchor link
In jouw code staat dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $page->layout; ?>


Moet dat niet zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo $page['layout'];
?>

Omdat je namelijk een array maakt van al je mysql rows...
 
Micasa

micasa

24/02/2009 21:42:00
Quote Anchor link
Dank je wel voor je aanvulling, helaas is dit het ook niet.
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

25/02/2009 03:09:00
Quote Anchor link
Nee maar denk er maar wel eventjes over na. Want je moet je code echt gaan herschrijven.

Bouw eens foutafhandeling in. en doe het niet op het einde, want dan doe je het niet. Begin overnieuw met schrijven en bouw die foutafhandeling in.

Als je dat namelijk vanaf het begin had gedaan, was het nu waarschijnlijk op gelost.

en nog wat * in je query is nooit raadzaam. Schrijf het gewoon uit. Die wildcard is een domme functie die je eigenlijk nooit nodig hebt. Het is alleen gemakzucht en zal ook niet door alle databases ondersteund worden.

overigens.. je maakt gebruik van backticks.. haal die uit je code.. gebruik enkele quotes.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.