ledensysteem
Hallo,
Ik heb een ledensysteem script waarbij leden indien ingelogd een bepaalde pagina zien genaamd: onder.php
Ik kan de pagina zelf maken in bestand onder.php als ze ingelogd zijn. Echter elke lid ziet dan dezelfde pagina. Het is juist de bedoeling dat elk ingelogd lid zijn eigen pagina gaat zien waarin ik bestanden kan toevoegen of verwijderen- dus het principe van een FTP server. Elk lid heeft zijn eigen mappen met daarin zijn eigen bestanden.
Mijn vraag: kan ik met bestaand script ervoor zorgen dat voor elk lid een unieke pagina aangemaakt wordt in het bestand onder.php?
Maw. als Piet zich registreert moet er een bestand piet_onder.php aangemaakt
worden, als Jan zich registreert moet er een bestand jan_onder.php aangemaakt worden.
Daarbij is het de bedoeling dat ikzelf de inhoud van betreffende "onder.php's" kan invullen.
Hoe krijg ik dit gefixed?
De belangrijkste bestanden zijn: index.php en onder.php
Index.php:
<h3>Inloggen</h3>
<br>
Onder.php:
Gr Nuet
Ik heb een ledensysteem script waarbij leden indien ingelogd een bepaalde pagina zien genaamd: onder.php
Ik kan de pagina zelf maken in bestand onder.php als ze ingelogd zijn. Echter elke lid ziet dan dezelfde pagina. Het is juist de bedoeling dat elk ingelogd lid zijn eigen pagina gaat zien waarin ik bestanden kan toevoegen of verwijderen- dus het principe van een FTP server. Elk lid heeft zijn eigen mappen met daarin zijn eigen bestanden.
Mijn vraag: kan ik met bestaand script ervoor zorgen dat voor elk lid een unieke pagina aangemaakt wordt in het bestand onder.php?
worden, als Jan zich registreert moet er een bestand jan_onder.php aangemaakt worden.
Daarbij is het de bedoeling dat ikzelf de inhoud van betreffende "onder.php's" kan invullen.
Hoe krijg ik dit gefixed?
De belangrijkste bestanden zijn: index.php en onder.php
Index.php:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$BesturingBestand = "besturing.php";
$BovenBestand = "boven.php";
$OnderBestand = "onder.php";
// Verander dit als de bestanden ergens anders staan.
// Hierna hoef je niets te veranderen!
// -------------------------------------------------
if(!file_exists($BesturingBestand)) { die("$BesturingBestand kan niet geopend worden!<br><br><i>Webmaster: verander dit bovenin $PHP_SELF.</i>"); }
if(!file_exists($BovenBestand)) { die("$BovenBestand kan niet geopend worden!<br><br><i>Webmaster: verander dit bovenin $PHP_SELF.</i>"); }
if(!file_exists($OnderBestand)) { die("$OnderBestand kan niet geopend worden!<br><br><i>Webmaster: verander dit bovenin $PHP_SELF.</i>"); }
include($BesturingBestand);
include($BovenBestand);
?>
$BesturingBestand = "besturing.php";
$BovenBestand = "boven.php";
$OnderBestand = "onder.php";
// Verander dit als de bestanden ergens anders staan.
// Hierna hoef je niets te veranderen!
// -------------------------------------------------
if(!file_exists($BesturingBestand)) { die("$BesturingBestand kan niet geopend worden!<br><br><i>Webmaster: verander dit bovenin $PHP_SELF.</i>"); }
if(!file_exists($BovenBestand)) { die("$BovenBestand kan niet geopend worden!<br><br><i>Webmaster: verander dit bovenin $PHP_SELF.</i>"); }
if(!file_exists($OnderBestand)) { die("$OnderBestand kan niet geopend worden!<br><br><i>Webmaster: verander dit bovenin $PHP_SELF.</i>"); }
include($BesturingBestand);
include($BovenBestand);
?>
<h3>Inloggen</h3>
<br>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
if(!$login) {
echo("<form method=post>
Gebruikersnaam:<br><INPUT TYPE=text size=30 name=gebruikersnaam><br>
Wachtwoord:<br><INPUT TYPE=password size=30 name=wachtwoord><br><br>
<input type=submit value=Inloggen>
<input type=hidden name=inloggen value=1>
</form><br><br>
<a href='wachtwoordwijzigen.php'>Wachtwoord vergeten?</a>");
}
else { echo("Je bent ingelogd met de gebruikersnaam <u>$InlogLid->Gebruikersnaam</u>."); }
?>
if(!$login) {
echo("<form method=post>
Gebruikersnaam:<br><INPUT TYPE=text size=30 name=gebruikersnaam><br>
Wachtwoord:<br><INPUT TYPE=password size=30 name=wachtwoord><br><br>
<input type=submit value=Inloggen>
<input type=hidden name=inloggen value=1>
</form><br><br>
<a href='wachtwoordwijzigen.php'>Wachtwoord vergeten?</a>");
}
else { echo("Je bent ingelogd met de gebruikersnaam <u>$InlogLid->Gebruikersnaam</u>."); }
?>
Onder.php:
Gr Nuet
Quote:
Hoezo wil je dat op die manier?
Je kan toch ook met $InlogLid->ID kijken wat het ID is van die user, en aan de hand daarvan de juiste data oproepen?
Voor elke gebruiker een bestand aanmaken, lijkt me een lastig onderhoudbaar product, en aangezien je toch al over een MySQL database bezit....
En voor de liefhebbers, dit systeme komt van www.webmensen.nl, dus daarom weet ik dat $InlogLid een object is met veldnamen.