'Lees meer' functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Herbert Foppen

Herbert Foppen

09/05/2011 21:12:54
Quote Anchor link
Beste mensen,

ik ben bezig met een website voor iemand en die wilde in eerste instantie gewoon een hele pagina met tekst. Dus een simpel adminpagina, met enkel tekst (mbv FCKEditor).

Echter zou men nu graag willen:

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.Lees meer

It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Lees meer


Nu kan ik oplossen door per blokje een invoer te maken, en als regels in een tabel te zetten (dus ipv 1 record), maar misschien zijn er nog andere suggesties om dit makkelijk/snel te doen!?

Herbert
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:02:36
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

09/05/2011 21:24:32
Quote Anchor link
zoekt en gij zult vinden:

pfz: afbreken op
 
Jasper DS

Jasper DS

09/05/2011 21:26:39
Quote Anchor link
komt van ergens op het forum:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function dec_str($line, $len)
{

    if (strlen($line) > $len)
        $afgekort = substr($line, 0, $len) . "..";
    else
        $afgekort = $line;

    return ($afgekort);
}

?>
Gewijzigd op 09/05/2011 21:26:58 door Jasper DS
 
Herbert Foppen

Herbert Foppen

09/05/2011 21:37:42
Quote Anchor link
@Noppes Homeland: heb ook wel gezocht, maar vroeg me af waar ik op zou moeten afbreken! Hij mag niet midden in de zin afbreken...zou ik dan een code moeten gebruiken!?

@PHP Jasper: 'k ga eens ff proberen...
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

09/05/2011 21:42:46
Quote Anchor link
Dan moet je op word count afbreken, dat hierboven breekt gewoon af op de opgeven string lengte. Je zult daar dus nog heen of terug moeten zoeken naar bijvoorbeeld een spatie.
Gewijzigd op 09/05/2011 21:43:19 door Noppes Homeland
 
Kees Schepers

kees Schepers

10/05/2011 09:59:58
Quote Anchor link
Niet midden in een zin afbreken blijft lastig. Maar je zou dat wellicht kunnen bereiken door de functie strtok te gebruiken op een punt. Je doet dan een while en houdt telkens de teken lengte bij en als die in de buurt komt van het maximaal maak je een nieuwe kolom/div whatever.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.