Leren programmeren / schofterig gedrag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven de la fosse

Steven de la fosse

26/06/2010 11:42:47
Quote Anchor link
Als dit de verkeerde subforum is please mods/admins verplaats het dan even.
Nu sta ik best op veel fora's aangemeld en ben ik er achter gekomen dat het programmeer werk voor mij om te leren wat langer duurt dan geplant maar dan komt het volgende.

Je gaat naar een forum en je stelt je vraag, vervolgens zijn er altijd wel van die schoffies die het dan niet kunnen laten de master uit te hangen en even de beginners op hun tenen te gaan staan en de beginners schofterig te behandelen.

Ik zie ook hier op phphulp bij scripts dat men hun best doen om iets te maken en deze vervolgens vol trots tonen en delen met anderen.
Let het niet dat ook hier de ***********(ik hou het netjes) schoffies komen en ook hier weer even de master moeten zijn en even laten zien dat hun het beter weten.
Nu word ik zo kots misselijk van dat soort gasten.

Er zijn beginners die iets gemaakt hebben op de manier zoals zij het geleerd hebben, zij denken dat de script gewoon verder goed is en dan komt er een ********* schoffie aan die het finaal gaat af zitten kraken.
Kom op zeg waar gaat de wereld naar toe als er van die figuren zijn die niet even de moeite nemen op een normale manier te antwoorden en te zeggen dit doe je fout dat doe je fout probeer het eens zo en zo, maar nee tegenwoordig zijn zulke mensen nog maar ver te zoeken.

Je kunt net zo goed stoppen met het leren want in de ogen van een ander zal het toch never nooit goed zijn en word je finaal de grond in gestampt omdat je het niet goed gedaan hebt.

Nu vraag ik jullie, zowel beginners als de gevorderede en ook die schoffies die daar aan mee doen, waar is dit allemaal goed voor??
Ik zie het hier ik zie het op webmastercity ik zie het op wmc de enigste waar ik dit nog niet ben tegen gekomen is mastercode, waarom zijn er van dit soort figuren , stop daar mee want jullie zorgen er voor dat de beginners altijd beginners zullen blijven en straks gewoon NIKS meer durven te vragen.

En daarnaast vind ik het van de admins en mods van de forums slecht dat zij het gewoon toelaten, zij starten een hulp forum op en ondertussen word het een afkraak forum.
Maar zoals ik al zei waarom gebeurd dit heeft iemand er een verklaring voor?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:43:21
 
- Raoul -

- Raoul -

27/06/2010 17:54:02
Quote Anchor link
Meestal raden ze bijv iets anders aan, maar zo vaak kraken ze je niet af vind ik.
 

28/06/2010 14:25:43
Quote Anchor link
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Als dit de verkeerde subforum is please mods/admins verplaats het dan even.

Zo werkt het eigenlijk niet hé, op de fiets ga je ook niet over de snelweg heen fietsen en aannemen dat de politie je er wel vanaf haalt. Maar goed ik denk dat je dit topic wel op de goede plek hebt gedumpt.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Nu sta ik best op veel fora's aangemeld en ben ik er achter gekomen dat het programmeer werk voor mij om te leren wat langer duurt dan geplant maar dan komt het volgende.

De een is beter in dit dan de ander, en de ander is weer beter in dat dan de een.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Je gaat naar een forum en je stelt je vraag, vervolgens zijn er altijd wel van die schoffies die het dan niet kunnen laten de master uit te hangen en even de beginners op hun tenen te gaan staan en de beginners schofterig te behandelen.

Wat definieer jij als schofterig? Misschien is dat ook wel belangrijk om te vermelden… Misschien vind jij het wel heel schofterig als er wordt gewezen op een beginnerhandleiding (vind ik niet).
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Ik zie ook hier op phphulp bij scripts dat men hun best doen om iets te maken en deze vervolgens vol trots tonen en delen met anderen.

Ah, tja, scripts (en je hebt het in dit topic alleen over scripts). Daar zijn al honderd duizend topics over geopend. Heel leuk voor je als beginner een script hebt gemaakt. Gefeliciteerd. De bedoeling van de scripts bibliotheek is dat andere mensen die niet kunnen scripten gebruik kunnen maken van scripts die al gemaakt zijn. Logischere wijze betekend dat dus dat de scripts van enig niveau moeten voldoen. Als die scripts niet veilig zijn, slecht gescript of er mankeert anders wat aan, dan kunnen die mensen die gebruik maken van die scripts de dupe daar van worden. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Zie het als een rijbewijs. Je moet eerst een bepaald niveau behalen (theorie) voordat je pas praktijkexamen mag doen. Alleen zijn hier geen examens, maar is er sociale controle.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Let het niet dat ook hier de ***********(ik hou het netjes) schoffies komen en ook hier weer even de master moeten zijn en even laten zien dat hun het beter weten.

Ja, zij zijn de masters, lijkt mij meer dan logisch dat zij dan de noobs verbeteren / wijzen op fouten. Misschien gaat het er de ene keer wat harder aan toe dan de andere, maar ach, volgens mij valt het allemaal wel mee.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Nu word ik zo kots misselijk van dat soort gasten.

Niet mijn probleem, zolang je maar je kost bij je houd.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Er zijn beginners die iets gemaakt hebben op de manier zoals zij het geleerd hebben, zij denken dat de script gewoon verder goed is en dan komt er een ********* schoffie aan die het finaal gaat af zitten kraken.

Als je door rood hebt gelopen / fietst / reden, omdat je denkt dat het mag, en er komt een politieagent, die geeft je dan ook een dikke boete.
Je zegt het zelf al. Verkeerd aangeleerd. Dan wordt er natuurlijk op gewezen dat het verkeerd is. Natuurlijk had die beginner ook gewoon even de kat uit de boom kunnen kijken, en op het forum kunnen kijken op wat voor punten er meestal (99% van de topics is herhaling gok ik zo) op wordt gewezen. Of hij post het script ter controle op het forum…
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Kom op zeg waar gaat de wereld naar toe als er van die figuren zijn die niet even de moeite nemen op een normale manier te antwoorden en te zeggen dit doe je fout dat doe je fout probeer het eens zo en zo, maar nee tegenwoordig zijn zulke mensen nog maar ver te zoeken.

Kom op zeg, waar gaat de wereld heen als beginners niet gewoon even verder kijken dan hun neus lang is en zelf veel voorkomende fouten verbeteren.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Je kunt net zo goed stoppen met het leren want in de ogen van een ander zal het toch never nooit goed zijn en word je finaal de grond in gestampt omdat je het niet goed gedaan hebt.

Klopt. Je bent nooit de beste, en je bent nooit uitgeleerd. Er is altijd wel iemand beter. Simpele feit van het leven. (Let wel even op als je jezelf nu voor de trein gaat gooien omdat je hier niet mee kan leven, die machinist zijn ook mensen. Die hebben ook gevoelens, die zitten er niet op te wachten op zo’n bloederig geheel.)
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Nu vraag ik jullie, zowel beginners als de gevorderede en ook die schoffies die daar aan mee doen, waar is dit allemaal goed voor??

Nog ergere beginners beschermen.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Ik zie het hier ik zie het op webmastercity ik zie het op wmc de enigste waar ik dit nog niet ben tegen gekomen is mastercode, waarom zijn er van dit soort figuren , stop daar mee want jullie zorgen er voor dat de beginners altijd beginners zullen blijven en straks gewoon NIKS meer durven te vragen.

It’s live, it’s everywhere.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
En daarnaast vind ik het van de admins en mods van de forums slecht dat zij het gewoon toelaten, zij starten een hulp forum op en ondertussen word het een afkraak forum.

Volgens mij doen ze er ook gewoon aan mee in jou ogen.
Steven de la fosse op 26/06/2010 11:42:47:
Maar zoals ik al zei waarom gebeurd dit heeft iemand er een verklaring voor?

Ik, ik, IKKE!
 
Steven de la fosse

Steven de la fosse

29/06/2010 19:00:34
Quote Anchor link
@-Raoul-, ik heb het niet over IEDEREEN maar over de meeste die zo zijn.

@Karl Karl, wat fijn dat iemand zoals jij reageerd, let het niet dat ik me totaal niet ga verlagen naar het niveau waarop jij de mensen behandeld.
Aan jou manier van antwoorden hier mag het toch wel duidelijk zijn en het bewijs geleverd zijn waar dit topic over gaat.

Wat de admins/mods betrefd, ik ken ze niet en heb eerlijk gezegd ook niet gezien dat hun schofterig antwoorden, het enige wat ik niet vind om aan te zien is dat zij hun werk niet goed doen, maar ach wie zijn wij om hun te vertellen wat ze moeten doen toch.

Het is mij meer dan duidelijk dat PHPHulp mede dankzij mensen zoals jou straks de verkeerde titel gaat halen bravo en have a good life.
Met jou ga ik dus niet hierover in discussie want dat heeft toch geen zin/.
Gewijzigd op 11/07/2014 09:11:13 door - Ariën -
 

29/06/2010 22:56:02
Quote Anchor link
Steven de la fosse op 29/06/2010 19:00:34:
@Karl Karl, wat fijn dat iemand zoals jij reageerd, let het niet dat ik me totaal niet ga verlagen naar het niveau waarop jij de mensen behandeld.
Aan jou manier van antwoorden hier mag het toch wel duidelijk zijn en het bewijs geleverd zijn waar dit topic over gaat.

Je hebt het echt alleen over de scripts toch, zoals ik in het begin van mijn post vermeld?
Misschien is het, zoals ik al eerder heb aangegeven, handig om even aan te geven wat jij schrofterig vind. Wat vind jij schrofterig aan mijn post?
Het is wat mij betreft gewoon een keurige post die netjes alle punten van jou Topic Start afhandeld. Omtrend de scripts zelf lijkt mijn vorige post voldoende, heb je dat doorgelezen en gesnapt?

Steven de la fosse op 29/06/2010 19:00:34:
Het is mij meer dan duidelijk dat PHPHulp mede dankzij mensen zoals jou straks de verkeerde titel gaat halen bravo en have a good life.
Met jou ga ik dus niet hierover in discussie want dat heeft toch geen zin/.

De laatste tijd hebben de beginners vaak het idee dat het hier php-afhaal-chinees-voor-al-uw-scripts-waar-u-geen-inzet-voor-wilt-tonen dan phphulp.
Is het zoveel gevraagd om gewoon wat concreter te zijn met je probleem? Moet je je dan maar gelijk gewonnen geven?
Kan je niet gewoon zeggen van waar je het niet mee eens bent met mij? Wat het probleem is?
Kijk je zegt nu alleen dat je vind dat er bij de scripts schrofterig wordt gereageerd punkt. Ik zeg, nah, misschien is dat wel zo, maar ik vind het wel logisch want zus-en-zo. Dan zeg jij dat ik schrofterig reageer, en dat je niet meer met mij wilt praten.
Dus misschien ook even bij jezelf kijken?

Ik kan ook wel schrofterig reageren als je dat wilt.
 
Jelmer -

Jelmer -

30/06/2010 18:26:07
Quote Anchor link
Hier klopt iets niet. Karl reageert veel te netjes, PHPhulp valt enorm mee qua schofterigheid (je kan het ook zien als strait to the point, vergelijk het eens met schofterigheid in de politiek, daar is het juist schelden om zo onduidelijk en nietszeggend mogelijk te zijn. En dan nog verwachten dat anderen wel met je willen samenwerken? Dat is pas schofterig) en door niet in discussie te willen gaan en je eigen statement niet te willen verdedigen lijkt me dit meer een hit-and-run actie. Over schofterig gesproken.

Als je PHPhulp aanvalt, wees dan ook bereid jezelf te verdedigen. Of geef toe/aan dat je topic meer een ontlading was dan een evenwichtige observatie, of stel je mening bij. Dat laatste schijnt een taboe te zijn tegenwoordig? Maar draaikont zijn is naar mijn idee eerder een pluspunt. Het betekent dat je open staat en niet blind je mening staat te verdedigen. Je moet je mening natuurlijk wel goed kunnen verdedigen, maar toegeven dat je ernaast zit is juist ook heel goed.
 

30/06/2010 20:19:00
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 30/06/2010 18:26:07:
Hier klopt iets niet. Karl reageert veel te netjes, (...)


Ik kan ook best vriendelijk reageren.
Gelukkig ben jij er nog wel, en leg jij de dingen goed uit :-D.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.