Let's encrypt probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 18:14:22
Quote Anchor link
Wil een SSL certificaat instellen voor een domein, waarvan de a-records geredirect zijn naar mijn server wat ook met ping te zien is.

[domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://domein/.well-known/acme-challenge/U3AQbZuvjBI7N80ZHQE3BAN0vsZtK32UK8IY6XlmHjU: 404
[www.domein] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://www.domein/.well-known/acme-challenge/cMVW-CYRKDVhiYTplm-rB3YpEctEJPilJs3S_DGlkEY: 404
Certificate generation failed.

Wat kan hier nu fout zijn?
geen problemen met andere dominene.

PHP hulp

PHP hulp

19/07/2024 18:05:21

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

03/12/2023 18:32:57
Quote Anchor link
Heb je geen "catch-all" in je .htaccess? Plaats anders zelf even een test.txt bestandje in die .well-known directory, en kijk of je 'm via de browser ook weer uit kunt lezen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 18:33:42
Quote Anchor link
Blijkbaar is die challenge niet aangemaakt in je .well-known map.

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 21:31:01
Quote Anchor link
in public_html staat index.html er staat verder geen andere mappen.
Heb geen catch all, heb .well-known aangemaakt etc, en weer de lets encrypt via DA gedaan.
krijg exact hetzelfde
Gewijzigd op 03/12/2023 21:33:06 door Daniel van Seggelen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 21:44:03
Quote Anchor link
/.well-known staat niet in de /public_html van DA, maar volgens mij in /var/www/.

Dus kijk eens of een handmatig aangemaakt bestand in die directory gewoon te bekijken is in de browser.

Ivo P

Ivo P

03/12/2023 21:44:13
Quote Anchor link
en is er geen .htaccess bestand aanwezig?

Als toch: wat staat daar in?

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 21:48:59
Quote Anchor link
in /var/www/ staat hij niet, en het is een lege site, dus er staat nog geen htacccess in

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 21:51:44

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

04/12/2023 04:19:14
Quote Anchor link
op deze manier maakt hij geen nieuwe file aan:

echo "test" >> /var/www/html/.well-known/acme-challenge/test.txt

Moet er gewoon echo "test" in een bestand test.txt komen?

dan maak ik die gewoon aan.

Ik heb het bij al mijn andere domeinen nooit gehad, maar die zijn direct via transip aangemaakt. Deze is van een klant die de a-records heeft geredirect.

Verder werkt dit ook niet als ik een test aanmaak:

https://www.domein.com/.well-known/acme-challenge/test.txt

In /etc/httpd/conf/extra/httpd-alias.conf

staat:
Alias /.well-known/acme-challenge /var/www/html/ .well-known/acme-challenge.

In het bericht staat ook :

acme: Could not find solver for: tls-alpn-01

heeft iets met de DNS validation te maken?

Dit is het hele bericht dat ik krijg:

Quote:
2023/12/04 04:33:12 [INFO] [domein.com, www.domein.com] acme: Obtaining SAN certificate
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] AuthURL: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103716
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] AuthURL: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103726
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: Could not find solver for: tls-alpn-01
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: use http-01 solver
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] acme: Could not find solver for: tls-alpn-01
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] acme: use http-01 solver
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: Trying to solve HTTP-01
2023/12/04 04:33:20 [INFO] [www.domein.com] acme: Trying to solve HTTP-01
2023/12/04 04:33:23 [INFO] Deactivating auth: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103716
2023/12/04 04:33:23 [INFO] Deactivating auth: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103726
2023/12/04 04:33:24 Could not obtain certificates:
error: one or more domains had a problem:
[domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://domein.com/.well-known/acme-challenge/VTOatpQIYB9KYqFGcxD_KyBOh9pKijOBWbGvicQt6AY: 404
[www.domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://www.domein.com/.well-known/acme-challenge/ZT3mV12Y2xMHQamtyw4w1Oz7aJz3qSKj3BnuO_pjBbc: 404
Certificate generation failed.

Gewijzigd op 04/12/2023 04:44:46 door Daniel van Seggelen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 09:07:10
Quote Anchor link
Onder welke user voer je die test uit?
Gewijzigd op 04/12/2023 09:07:25 door - Ariën -

Ivo P

Ivo P

04/12/2023 11:10:08
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 04/12/2023 04:19:14:
In /etc/httpd/conf/extra/httpd-alias.conf

staat:
Alias /.well-known/acme-challenge /var/www/html/ .well-known/acme-challenge.

Inclusief die spatie?
En waarom staat er geen domeinnaam in het tweede path? Of heb je dat er (slordig) uitgeknipt?
En staat die in dit geval in de document-root (public_html)?

Met die Aliassen kun je rare dingen bereiken / hoop onduidelijkheid creëren omdat zaken niet op de plek staan die je verwacht.
Gewijzigd op 04/12/2023 11:58:43 door - Ariën -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 12:01:31
Quote Anchor link
Maar dat is iets van DirectAdmin. Misschien is die alias een compatibiliteitsdingetje na een verandering?
Ik ga er vanuit dat Daniel hier niks mee heeft aangepast. En als je het veranderd, dan zullen de packages van DirectAdmin mogelijk niet meer werken. Misschien wel na een reinstall daarvan, maar blijf er liever van af is mijn advies.

Ander advies voor Daniel is om Lets Encrypt eens opnieuw te builden.

Ad Fundum

Ad Fundum

04/12/2023 14:23:37
Quote Anchor link
Volgens mij ben je al te ver als je je eigen challenge uitvoer zit te schrijven.
De challenge ontvang je juist via ACME, en die moet je in de map zetten om Let's Encrypt te laten merken dat de domeinnaam bij de webserver hoort.

Van welke ACME-client maak je gebruik?
Je kunt gewoon certbot gebruiken voor het beheren van certificaten?
Je installeert die tool op je systeem, je geeft aan voor welke domeinen wat voor een SSL-certificaat moet komen en de tool regelt alles, inclusief de periodieke vernieuwing.
Misschien wil je alleen nog de configuratie van de webserver om de zoveel tijd reloaden om de certificaten te activeren.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 14:42:35
Quote Anchor link
@Ad: het gaat zo te zien niet om een self-bouw server, maar om DirectAdmin.
Dus de vraag is of je Daniel helpt met het ongevraagd maken van een fork van DirectAdmin. :-P

Mijn beste advies in deze situatie: Ga Lets Encrypt re-builden.

En ja, Directadmin is best afwijkend als het om beheer gaat vergeleken met een zelf gebouwde server. Het werkt best heerlijk, maar er zijn zeker punten waar ik het niet over eens ben, maar het is wel een voordeel voor mensen die niet heel erg bekend zijn met Linux.

Als ik veel tijd over zou hebben had ik liever zelf wat gebouwd dan dat ik DirectAdmin gebruikte.
Gewijzigd op 04/12/2023 14:46:11 door - Ariën -

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

04/12/2023 17:07:49
Quote Anchor link
@Ivo

"Inclusief die spatie?"

ja exact zo overgenomen.

"En waarom staat er geen domeinnaam in het tweede path"
staat domein.com als voorbeeld

Ok, ik zal lets encrypt opnieuw builden

Toevoeging op 04/12/2023 17:16:52:

Hij is geupdate en opnieuw gebuild.

zelfde probleem.
Raar want met alle andere domeinen, is er totaal geen probleem, die ik direct via transip gekopepld heb, maar deze die via a-records geridirect zijn, krijgt alleen dit probleem.

Ad Fundum

Ad Fundum

06/12/2023 09:05:52
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/12/2023 14:42:35:
@Ad: het gaat zo te zien niet om een self-bouw server, maar om DirectAdmin.
Dus de vraag is of je Daniel helpt met het ongevraagd maken van een fork van DirectAdmin. :-P

Mijn beste advies in deze situatie: Ga Lets Encrypt re-builden.

En ja, Directadmin is best afwijkend als het om beheer gaat vergeleken met een zelf gebouwde server. Het werkt best heerlijk, maar er zijn zeker punten waar ik het niet over eens ben, maar het is wel een voordeel voor mensen die niet heel erg bekend zijn met Linux.

Als ik veel tijd over zou hebben had ik liever zelf wat gebouwd dan dat ik DirectAdmin gebruikte.

Owh, DirectAdmin! Ja, dat had Daniel even niet genoemd. Dat is voor mij wel 10 jaar geleden dat ik dat voor het laatst gebruikte. Daar wil ik geen verstand van hebben :-)

Off-topic: ik hoorde dat vaste IP(v4, v6) nummers tegenwoordig een zeldzaamheid zijn voor particulieren? Dan kun je helemaal niet meer makkelijk zelf thuis wat hosten?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/12/2023 09:39:18
Quote Anchor link
In zijn tweede post had hij Direct Admin nog genoemd als DA. ;)

Iedereen die een internetaansluiting thuis heeft, heeft een ipv4 adres. En dan kan je ook thuis hosten. Sommige providers gebruiken een bepaalde techniek (CGNAT?) om IPv4 adressen te delen in deze tijd van schaarste. Dan kan je niet thuis hosten. Met IPv6 heb je meer dan voldoende adressen voor al je apparatuur en hoef je bij wijze van spreken niet meer te portforwarden.

Maar DirectAdmin werkt voor zover ik weet alleen op netwerkinterfaces met die met IPv4 een extern IP gebruiken, en dus geen lokaal IP. Dus op een thuisnetwerk zal DA niet werken. Maar ik ben benieuwd hoe deze licentiecontrole met IPv6 gaat.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.