Letters van cijfers splitsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

21/03/2009 10:38:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem ik heb een tabel bedrijven en een tabel klanten particulier, nu heb ik een pagina waar die gegevens moet opvragen uit bedrijven of uit klanten particulier nu staat in het client nummer eerst 2 of 3 letters en vervolgens cijfers de eerste 2/3 letters gegeven aan waar deze client thuis hoort, bedrijven of klant particulier, dus bijv. KBL1520015 of KP1520251

Maar hoe kan ik nu die letters zegmaar losmaken van de cijfers of zo te bepalen uit welke tabel hij gegevens moet opvragen?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:46:00
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

21/03/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Je database opzet is niet goed. Ga normaliseren..

Mocht dat niet gaan, dan zou ik de eerste 3 tekens van je string pakken, en kijken of het allemaal letters zijn en op die manier weet je 't verschil.

Maar clienten en bedrijven horen beide in een beide tabel, of in ieder geval een andere soort type te zijn waar je op zou kunnen sorteren. Zie mijn eerste zin.
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

21/03/2009 17:43:00
Quote Anchor link
Inderdaad.

Ik heb er geen probleem mee dat een klantennummer er zo "KBL1520015" uit ziet, maar dat is nog geen reden om het zo in de database te zetten.

Behoud gewoon de velden user, bestelling, ... (wat je ook nodig hebt) in de db.

Indien je dat klantennummer op je scherm wil zetten, doe dan iets als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$klantennummer
= $row['particulier_of_bedrijf'] . $row['nummer'];
?>


Lees ook dit eens, het gaat ongeveer om het zelfde probleem.
http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=62436
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.