lijst toegestane html elementen binnen X: document type does not allow element X

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pepijn de vos

pepijn de vos

01/04/2009 17:24:00
Quote Anchor link
Waar vind ik een lijst van toegestane elementen binnen een bepaald element?
Binnen een ul mag je bijvoorbeeld allen maar li zetten, en omgekeerd kan een p ook geen li bevatten, of een span een div.

Ik wil een script maken dat dat soort dingen controleert.
Ik heb al een lijst van alle stricte XHTML elementen, en een lijst van alle attributen per element. Ik heb ze zelfs al gedownload, geparsed en in een array gestopt.
Ik moet dus alleen nog een lijst hebben welke elementen in welk element kunnen voorkomen om een soort mini validator te maken.

Ik weet dat de w3c het vast veel beter kan, maar ik wil het zelf maken. Mis ik verder nog hele belangrijke dingen?
Het gaat me er niet om om het de gebruiker onmogelijk te maken invalid code te schrijven, ik wil hem alleen een beetje tegen zichzelf beschermen.
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.