Limiet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 19:37:56
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb een request systeem gemaakt alleen nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 07:04:40
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 19:53:58
Quote Anchor link
Opslaan in de database met de huidige datum en tijd uit NOW().

En dan kan je met deze query kijken of deze binnen een uur valt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT iets, dit, dat
FROM tabel
WHERE last_used + INTERVAL 1 HOUR > NOW()


Gaat dat lukken, denk je?
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 20:11:21
Quote Anchor link
Ik ga t proberen bedankt alvast als het niet lukt laat ik wat weten

Toevoeging op 14/09/2022 20:18:31:

ik heb nu dit maar dat lukt niet:



$records = mysqli_query($db,"select artiest from verzoeken WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()"); // fetch data from database

while($data = mysqli_fetch_array($records))
{
?>
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=../geblokt/gebruiker-geblokt.html">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
}
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 20:22:37
Quote Anchor link
Je moet juist tellen of het aantal groter is dan 0. Nu haal je alles op, wat totaal wat anders is.
Gewijzigd op 14/09/2022 20:25:10 door - Ariën -
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 20:24:12
Quote Anchor link
Heeft u toevallig een voorbeeld
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 20:26:13
Quote Anchor link
mysqli_num_rows en een if-constructie.
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 21:04:57
Quote Anchor link
Ik heb hem nu zo.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
include '';

$id = $_GET['id']; // get id through query string
$artiest = mysqli_real_escape_string($conn, $_REQUEST['artiest']);
    
if ($conn->connect_error) {
    //breek de code hier af als de verbinding mislukt
    die("Verbinding met de databank is mislukt: " . $conn->connect_error);
}

//selecteer alle rijen van de tabel 'articles'
$sql = "select artiest='$artiest' from verzoeken WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()";
        

//bewaar het resultaat van de zoekopdracht
$result = $conn->query($sql);
        
        
        
        

//als het aantal rijen groter is dan 0, zet de rijen dan om in HTML
if ($result->num_rows > 0) {
    // maak een "loop" door alle rijen
    while($row = $result->fetch_assoc()) {
        
            

           ?>


<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=limit1.php">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
}
    }

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 21:22:33
Quote Anchor link
Waarom nog een loop? Je wilt enkel tellen.
Niet tig meta-tags plaatsen.
Gewijzigd op 14/09/2022 21:23:05 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

15/09/2022 09:44:33
Quote Anchor link
Even los van het probleem zelf: stel dat je 15000 records in je lijst hebt staan.

Dan zegt de voorgestelde query:
WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()
dus pak voor elk record het veld "tijd" en tel daar 1 uur bij op. Vergelijk dat met de huidige tijd.

Dat zijn dus 15000 berekeningen voor je database.

Draaien we het om:
WHERE tijd > NOW() - INTERVAL 1 HOUR

Dan is het 1 berekening, namelijk huidige tijd - 1 uur en de uitkomst van deze ene berekening kan vervolgens tegen de 15000 waarden aan gehouden worden om te vergelijken.
Als je dan ook nog eens een index op die kolom hebt, wordt het nog eenvoudiger voor je database.

Alternatief zou nog zijn om de kolom niet te vullen met het tijdstip "opgevraagd" maar met "geblokt tot" en dan direct bij opslaan de huidige tijd + 1 uur op te slaan.

Toevoeging op 15/09/2022 09:47:29:

Over het probleem zelf:

Je vraagt nu alle records op die geblokt zijn.

stel hij was opgevraagd 15 minuten geleden. Dus WHERE 9:30 + 1 UUR > 9:45

Dat zijn volgens mij nu net de records die je _niet_ wilde hebben.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/09/2022 11:56:19
Quote Anchor link
Ivo is goed wakker :-) * thumbs up *

Dan zou de query volgens mij dus zo moeten worden.

WHERE tijd < NOW() - INTERVAL 1 HOUR
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 12:00:32
Quote Anchor link
Het ging overigens niet om het ophalen, maar om te kijken of er wel (geblokte items) of geen records zijn.
Een whileloop om steeds een redirect te herhalen is overigens vreemd, en ook onnodig.

Aan de hand van het aantal gevonden items, kan je dus prima een foutmelding aangeven met dat een item al op de lijst staat en dus geblokkeerd is. Maar die query optimalisatie is wel weer beter. :-)
Gewijzigd op 15/09/2022 12:01:26 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/09/2022 12:03:30
Quote Anchor link
- Ariën - op 15/09/2022 12:00:32:
Het ging overigens niet om het ophalen, maar om te kijken of er wel (geblokte items) of geen records zijn.

"... nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden."

Ik vermoed dat hij uitsluitend de items wil tonen die niet geblokkeerd zijn, en die dus nog geselecteerd kunnen worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 13:13:42
Quote Anchor link
Ik kan in zijn reactie niet echt opmerken dat hij iets wilt tonen uit de database.

Het enig wat ik Marcel zie doen is dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=../geblokt/gebruiker-geblokt.html">

Maar dat is niet meer dan het doorsturen naar een andere pagina. Iets wat je niet via een loop hoeft te doen.
Het komt meer over als een denkfoutje.
Gewijzigd op 15/09/2022 13:14:21 door - Ariën -
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 13:32:04
Quote Anchor link
Ik denk een beetje onduidelijk ik zal het uitleggen (tevens die blok hoort er niet bij. Hij gaat doorsturen naar een andere pagina.

Wat ik dus wil is.

Een luisteraar vraag een verzoek aan met een artiest als die artiest is aangevraagd mag hij het komende uur niet meer worden aangevraagd. Tevens wil ik dat de dj zelf de tijd kan invullen hoe lang het moet duren dat het weer mag dus kan ook 2 uur zijn Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Gewijzigd op 15/09/2022 13:35:53 door Marcel Veenendaal
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 14:23:16
Quote Anchor link
Die loop heb je echt niet nodig. Volgens Ivo moet je de query aanpassen naar.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT iets, dit, dat
FROM tabel
WHERE tijd < NOW() - INTERVAL 1 HOUR


Kijk hier eerst eens naar door droog te testen in phpMyAdmin of waar je jouw database maar mee beheert.
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 14:54:37
Quote Anchor link
SELECT * FROM verzoeken WHERE artiest='$artiest' And tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

deze werkt in phpmyadmin

Maar nu wil ik als die uur nog niet om is dat de pagina word doorgelinkt
Gewijzigd op 15/09/2022 15:04:51 door Marcel Veenendaal
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 15:09:48
Quote Anchor link
Kijk eens naar je resultaat. Je ziet dus alles wat niet ouder is dan een uur.
Aan de hand daarvan kan je dus bepalen met mysqli_num_rows() dan als het aantal groter is dan 0, dat het om een item gaat die al aangevraagd is.

En waarom zou je willen doorsturen, en niet gewoon netjes een foutmelding geven op dezelfde pagina?
Gewijzigd op 15/09/2022 15:10:41 door - Ariën -
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 15:12:06
Quote Anchor link
ja dat is wel slimmer idd foutmelding geven
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 15:18:15
Quote Anchor link
Vooral vanwege de F5'ers die anders op de errorpagina blijven hangen.
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 15:55:55
Quote Anchor link
Bedankt het werkt ik heb nu dit:

select * from verzoeken WHERE artiest='$artiest' and tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

nu wil ik alleen nog dat hij het uur ophaalt uit een andere database genaamd aantal, dat lukt nog niet echt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 16:54:45
Quote Anchor link
Hoezo een andere database?
Ik denk dan eerder na dat je dit beter in PHP kan afhandelen met strtotime() in plaats van deze query.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.