Limiet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 19:37:56
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb een request systeem gemaakt alleen nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:59:22
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 19:53:58
Quote Anchor link
Opslaan in de database met de huidige datum en tijd uit NOW().

En dan kan je met deze query kijken of deze binnen een uur valt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT iets, dit, dat
FROM tabel
WHERE last_used + INTERVAL 1 HOUR > NOW()


Gaat dat lukken, denk je?
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 20:11:21
Quote Anchor link
Ik ga t proberen bedankt alvast als het niet lukt laat ik wat weten

Toevoeging op 14/09/2022 20:18:31:

ik heb nu dit maar dat lukt niet:



$records = mysqli_query($db,"select artiest from verzoeken WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()"); // fetch data from database

while($data = mysqli_fetch_array($records))
{
?>
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=../geblokt/gebruiker-geblokt.html">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
}
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 20:22:37
Quote Anchor link
Je moet juist tellen of het aantal groter is dan 0. Nu haal je alles op, wat totaal wat anders is.
Gewijzigd op 14/09/2022 20:25:10 door - Ariën -
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 20:24:12
Quote Anchor link
Heeft u toevallig een voorbeeld
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 20:26:13
Quote Anchor link
mysqli_num_rows en een if-constructie.
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 21:04:57
Quote Anchor link
Ik heb hem nu zo.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
include '';

$id = $_GET['id']; // get id through query string
$artiest = mysqli_real_escape_string($conn, $_REQUEST['artiest']);
    
if ($conn->connect_error) {
    //breek de code hier af als de verbinding mislukt
    die("Verbinding met de databank is mislukt: " . $conn->connect_error);
}

//selecteer alle rijen van de tabel 'articles'
$sql = "select artiest='$artiest' from verzoeken WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()";
        

//bewaar het resultaat van de zoekopdracht
$result = $conn->query($sql);
        
        
        
        

//als het aantal rijen groter is dan 0, zet de rijen dan om in HTML
if ($result->num_rows > 0) {
    // maak een "loop" door alle rijen
    while($row = $result->fetch_assoc()) {
        
            

           ?>


<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=limit1.php">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
}
    }

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 21:22:33
Quote Anchor link
Waarom nog een loop? Je wilt enkel tellen.
Niet tig meta-tags plaatsen.
Gewijzigd op 14/09/2022 21:23:05 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

15/09/2022 09:44:33
Quote Anchor link
Even los van het probleem zelf: stel dat je 15000 records in je lijst hebt staan.

Dan zegt de voorgestelde query:
WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()
dus pak voor elk record het veld "tijd" en tel daar 1 uur bij op. Vergelijk dat met de huidige tijd.

Dat zijn dus 15000 berekeningen voor je database.

Draaien we het om:
WHERE tijd > NOW() - INTERVAL 1 HOUR

Dan is het 1 berekening, namelijk huidige tijd - 1 uur en de uitkomst van deze ene berekening kan vervolgens tegen de 15000 waarden aan gehouden worden om te vergelijken.
Als je dan ook nog eens een index op die kolom hebt, wordt het nog eenvoudiger voor je database.

Alternatief zou nog zijn om de kolom niet te vullen met het tijdstip "opgevraagd" maar met "geblokt tot" en dan direct bij opslaan de huidige tijd + 1 uur op te slaan.

Toevoeging op 15/09/2022 09:47:29:

Over het probleem zelf:

Je vraagt nu alle records op die geblokt zijn.

stel hij was opgevraagd 15 minuten geleden. Dus WHERE 9:30 + 1 UUR > 9:45

Dat zijn volgens mij nu net de records die je _niet_ wilde hebben.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/09/2022 11:56:19
Quote Anchor link
Ivo is goed wakker :-) * thumbs up *

Dan zou de query volgens mij dus zo moeten worden.

WHERE tijd < NOW() - INTERVAL 1 HOUR
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 12:00:32
Quote Anchor link
Het ging overigens niet om het ophalen, maar om te kijken of er wel (geblokte items) of geen records zijn.
Een whileloop om steeds een redirect te herhalen is overigens vreemd, en ook onnodig.

Aan de hand van het aantal gevonden items, kan je dus prima een foutmelding aangeven met dat een item al op de lijst staat en dus geblokkeerd is. Maar die query optimalisatie is wel weer beter. :-)
Gewijzigd op 15/09/2022 12:01:26 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/09/2022 12:03:30
Quote Anchor link
- Ariën - op 15/09/2022 12:00:32:
Het ging overigens niet om het ophalen, maar om te kijken of er wel (geblokte items) of geen records zijn.

"... nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden."

Ik vermoed dat hij uitsluitend de items wil tonen die niet geblokkeerd zijn, en die dus nog geselecteerd kunnen worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 13:13:42
Quote Anchor link
Ik kan in zijn reactie niet echt opmerken dat hij iets wilt tonen uit de database.

Het enig wat ik Marcel zie doen is dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=../geblokt/gebruiker-geblokt.html">

Maar dat is niet meer dan het doorsturen naar een andere pagina. Iets wat je niet via een loop hoeft te doen.
Het komt meer over als een denkfoutje.
Gewijzigd op 15/09/2022 13:14:21 door - Ariën -
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 13:32:04
Quote Anchor link
Ik denk een beetje onduidelijk ik zal het uitleggen (tevens die blok hoort er niet bij. Hij gaat doorsturen naar een andere pagina.

Wat ik dus wil is.

Een luisteraar vraag een verzoek aan met een artiest als die artiest is aangevraagd mag hij het komende uur niet meer worden aangevraagd. Tevens wil ik dat de dj zelf de tijd kan invullen hoe lang het moet duren dat het weer mag dus kan ook 2 uur zijn Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Gewijzigd op 15/09/2022 13:35:53 door Marcel Veenendaal
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 14:23:16
Quote Anchor link
Die loop heb je echt niet nodig. Volgens Ivo moet je de query aanpassen naar.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT iets, dit, dat
FROM tabel
WHERE tijd < NOW() - INTERVAL 1 HOUR


Kijk hier eerst eens naar door droog te testen in phpMyAdmin of waar je jouw database maar mee beheert.
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 14:54:37
Quote Anchor link
SELECT * FROM verzoeken WHERE artiest='$artiest' And tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

deze werkt in phpmyadmin

Maar nu wil ik als die uur nog niet om is dat de pagina word doorgelinkt
Gewijzigd op 15/09/2022 15:04:51 door Marcel Veenendaal
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 15:09:48
Quote Anchor link
Kijk eens naar je resultaat. Je ziet dus alles wat niet ouder is dan een uur.
Aan de hand daarvan kan je dus bepalen met mysqli_num_rows() dan als het aantal groter is dan 0, dat het om een item gaat die al aangevraagd is.

En waarom zou je willen doorsturen, en niet gewoon netjes een foutmelding geven op dezelfde pagina?
Gewijzigd op 15/09/2022 15:10:41 door - Ariën -
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 15:12:06
Quote Anchor link
ja dat is wel slimmer idd foutmelding geven
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 15:18:15
Quote Anchor link
Vooral vanwege de F5'ers die anders op de errorpagina blijven hangen.
 
Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 15:55:55
Quote Anchor link
Bedankt het werkt ik heb nu dit:

select * from verzoeken WHERE artiest='$artiest' and tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

nu wil ik alleen nog dat hij het uur ophaalt uit een andere database genaamd aantal, dat lukt nog niet echt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 16:54:45
Quote Anchor link
Hoezo een andere database?
Ik denk dan eerder na dat je dit beter in PHP kan afhandelen met strtotime() in plaats van deze query.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.