'Link doelen' uitprinten of opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy

Roy

18/07/2008 10:06:00
Quote Anchor link
Ik zal het even goed proberen uit te leggen.

Als je op internet een hele rij met links ziet staan. Een link list. Kan je dan een script laten draaien, die de doelen van die links uitprint?

Voorbeeld:
- Profiel Schumacher
- Profiel Alonso
- Profiel Coulthard

Hij moet in dit voorbeeld niet die drie linkjes uitprinten, maar de pagina's waar de link naartoe verwijst uitprinten en/of opslaan. De echte profielen dus.

Ik hoop zo duidelijk te zijn.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:14:36
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

18/07/2008 10:10:00
Quote Anchor link
Ja dat kan, zoiets heet een crawler of spider, een soort google botje. Ik ben hier lang mee bezig geweest, maar het is nooit echt af gekomen, had het plan om het ooit hier te zetten, maar het is nog steeds pas op 75% en heb geen zin om het af te maken..
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/07/2008 10:19:00
Quote Anchor link
@Tommy: daar heeft Roy nu veel aan. Als je nu ook eens uitlegt hoe je dat zou kunnen aanpakken :(

@Roy: je zou met een combinatie van file_get_contents() om de bron van de pagina op te halen en preg_match_all() om de <a href=""></a> stukken eruit te vissen, wel een heel eind moeten kunnen komen.
 
Roy

Roy

18/07/2008 10:30:00
Quote Anchor link
Oke dankjewel Blanche, daar kan ik inderdaad eens naar gaan kijken.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

18/07/2008 10:58:00
Quote Anchor link
Klopt, maar als je één pagina hebt, waar alle links vandaan moeten komen dan is het makkelijk, als je nou gewoon door wilt blijven zoeken op de opgehaalde pagina's, dan wordt het al wat moeilijker. Maar ik heb nu geen tijd om het uit te leggen/online te zetten. Ik maak het ooit nog wel een keer af.
 
Tristan nvt

Tristan nvt

18/07/2008 11:20:00
Quote Anchor link
Als je echt fysiek printen bedoeld (kan 't niet echt duidelijk opmaken uit je berichten) dan kun je dat ook met Internet Explorer (sorry!) doen; pagina afdrukken, tabje "Opties" en dan "Tabel met koppelingen afdrukken".

Bedoel je printen als in weergeven op 't scherm, dan kun je een van bovengenoemde methoden gebruiken :) Just my two cents.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/07/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Quote:
als je nou gewoon door wilt blijven zoeken op de opgehaalde pagina's
Kwestie van het uitlezen van de links in een functie zetten en deze recursief aanroepen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.