link met selectie openen in andere pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Raffi Online

Raffi Online

16/06/2011 22:23:21
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben nieuw hier en sinds vorige week echt bezig met php. Heb de basiscursus afgerond en sta te popelen om het allemaal toe te passen.

Ik ben bezig met een site met woningen er op en heb er een mysql database aan gekoppeld. Uit deze database haal ik gegevens.

Het lukt om een lijst met gemeenten te maken en vanuit die lijst wil ik een pagina aanroepen waar woningen in een aangeklikte gemeente staan. Alleen krijg ik op deze nieuwe pagina het niet voor elkaar om deze selectie in beeld te krijgen.

Is er iemand die naar mijn codes wil kijken en me voorzien van tips? Als je meer informatie nodig hebt, laat maar weten.

Al vast bedankt voor de moeite :)

--------------------------
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

include ("database_openen_huizen.php");
$query ="SELECT DISTINCT gemeente FROM huizen gemeente ORDER BY gemeente ASC";
$result = mysql_query($query);
?>


<div id="plaatsnamen">
<h2>&nbsp;<strong>Kies een gemeente</strong></h2>
<ul id="plaatsmenu">

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

while ($rij = mysql_fetch_array($result)){
    echo ("<li><a href=\"gemeente.php?id=" . $rij['gemeente'] . "\">" . $rij['gemeente'] . "</a></li>\n");
     }

?>


En dit is de code waarmee ik deze selectie wil maken.

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

include ("database_openen_huizen.php");
$query ="SELECT DISTINCT * FROM huizen gemeente WHERE gemeente LIKE" . $_ID["gemeente"] . "ORDER BY adres ASC";
$result = mysql_query($query);
?>

Dit is de code die op de pagina met de lijst met plaatsnamen
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:27:01
 
- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 22:31:06
Quote Anchor link
Bouw eerst eens foutafhandeling in.

Toevoeging op 16/06/2011 22:32:49:

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/
 
Raffi Online

Raffi Online

16/06/2011 22:35:54
Quote Anchor link
Dankjewel voor de tip.
Zeg je dit omdat je een fout ziet of omdat je vind dat dit er altijd in zou moeten zitten?
 

16/06/2011 22:41:56
Quote Anchor link
Raffi Online op 16/06/2011 22:35:54:
Dankjewel voor de tip.
Zeg je dit omdat je een fout ziet of omdat je vind dat dit er altijd in zou moeten zitten?


Omdat het er altijd moet zijn.
Is het er niet, altijd fout.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 23:12:56
Quote Anchor link
Raffi Online op 16/06/2011 22:35:54:
Dankjewel voor de tip.
Zeg je dit omdat je een fout ziet of omdat je vind dat dit er altijd in zou moeten zitten?


Het maakt het leven zoveel simpeler.
 

16/06/2011 23:15:08
Quote Anchor link
Die eerste query klopt niet en wijst op een verkeerd databasemodel. Zelfde voor tweede.
 
Raffi Online

Raffi Online

17/06/2011 08:05:29
Quote Anchor link
Karl Karl, bedankt voor je reactie. Kun je ook uitleggen waarom het verkeerd is?
 

17/06/2011 09:15:22
Quote Anchor link
Raffi Online op 17/06/2011 08:05:29:
Karl Karl, bedankt voor je reactie. Kun je ook uitleggen waarom het verkeerd is?


Je moet normaliseren.
Kort door de bocht:
Bij databases (en andere dingen, waar we het nu niet over hebben, dus niet relevant) hebben we het over entiteiten. Een entiteit betekend dat iets er is (en op wat voor manier). Een persoon is een entiteit. Het mooie aan entiteiten is dat ze bepaalde eigenschappen hebben, een persoon heeft een naam. Dan is de naam een attribuut van de entiteit persoon.
Als we kijken naar jou casus dan heb je het over huizen en gemeenten, dat is mooi, want dat is niet veel en dus ook niet ingewikkeld. Je spreekt nu al over huizen en gemeenten. Als je het over een huis hebt, dan staat het ergens, heeft een bepaalde oppervlakte, aantal kamers, etc.
De gemeente staat meestal boven een aantal plaatsen, zij zijn daar dan de baas zegmaar over, hebben een aantal inwoners, bepaald gebied, etc.
Sowieso heb je nu dus al twee entiteiten. Hoe je dit dan allemaal aan elkaar koppelt e.d. kan je leren als je over normaliseren leert.
Edit: Verder is het zo dat een spatie niet mag voorkomen in een tabel naam.
Gewijzigd op 17/06/2011 09:18:38 door
 
Raffi Online

Raffi Online

17/06/2011 09:20:55
Quote Anchor link
Bedankt voor je toelichting. Super, ik ga het vanavond eens goed bestuderen :)

Ik begrijp dat er twee dingen niet goed gaan:
- Er zou een foutafhaneling toegevoegd moeten worden
- Mijn database zou genormaliseerd moeten worden.

Maar is daarmee mijn vraag ook beantwoord?
 

17/06/2011 09:23:28
Quote Anchor link
Ja.
 
Raffi Online

Raffi Online

17/06/2011 22:00:04
Quote Anchor link
Karl Karl, je hebt me voorlopig goed op weg geholpen. Dankjewel.
Ik heb heel wat bijgeleerd vandaag :)

Nu het nog in de praktijk brengen:
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.