Link verdwijnt en niet op te klikken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erwin H

Erwin H

15/05/2013 16:15:37
Quote Anchor link
Ter info vooraf: probleem gevonden in FF, niet in IE... andere browsers weet ik niet.


Het probleem bevindt zich op deze pagina: http://erwinsdump.site50.net/wronline/download/
Hier is een lijst (ul) met landen (li). Elk land heeft een label met een checkbox en de naam van het land. Er zijn een paar landen die echter ook nog een staten hebben welke binnen het li element hangen. Deze zijn in eerste instantie niet zichtbaar, maar na klikken op een link (a welke absoluut gepositioneerd is) moeten deze zichtbaar worden.

Het probleem: de link verdwijnt en is niet klikbaar....

Probleem 1: Scroll naar beneden naar Canada en United States of America (beide binnen North America). Als je pagina laadt en naar beneden scrollt dan zijn de toggle links of helemaal NIET zichtbaar, of alleen Canada (links zouden wel zichtbaar moeten zijn). Als je na het scrollen de pagina ververst via F5, dan zijn de links opeens wel zichtbaar, scroll je dan even naar boven en weer naar beneden, dan zijn de links weg....

Probleem 2: De links zijn niet klikbaar. Normaal zouden ze onderstreept moeten worden als je erover hovert, dat gebeurt niet. Tevens zou je er op moeten kunnen klikken en de staten zien, dat gebeurt dus ook niet.

Nogmaals, probleem doet zich voor in FF, niet in IE. Iemand enig idee waar de oorzaak van dit probleem kan liggen en hoe dit op te lossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 01:55:19
 
Frank Conijn

Frank Conijn

15/05/2013 16:57:37
Quote Anchor link
Ik weet niet of dat het is, maar ik zie een <label class="country"> in een <li class="country">. En met class-bepalingen die niet voor beiden van toepassing zijn. Dat lijkt me niet goed.
Gewijzigd op 15/05/2013 16:59:20 door Frank Conijn
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/05/2013 17:28:41
Quote Anchor link
Ik heb de nieuwste Firefox versie 21.0 en daar zie ik alleen bij Canada "show states" staan. Ook na verversen.

Wat me wel opvalt is dat in Internet Explorer op <div class="states"> een style="display: none;" staat, dus"

<div class="states" style="display: none;">

...terwijl in FF alleen <div class="states"> staat. Dit doet vermoeden dat die display none er via javascript aan wordt toegevoegd, maar niet helemaal op de juiste manier. Op het moment dat je gaat toggelen heb je in FF geen style attribuut waardoor het toggelen waarschijnlijk niet werkt.
Gewijzigd op 15/05/2013 17:29:27 door Ozzie PHP
 
Erwin H

Erwin H

15/05/2013 17:42:59
Quote Anchor link
Frank Conijn op 15/05/2013 16:57:37:
Ik weet niet of dat het is, maar ik zie een <label class="country"> in een <li class="country">. En met class-bepalingen die niet voor beiden van toepassing zijn. Dat lijkt me niet goed.

Op zich had ik wel overal li.country en label.country gebruikt in css en javascript, dus op zich zou het geen probleem moeten zijn. Daarintegen wekt het wel verwarring in de hand, dus ik heb de class op het label aangepast naar lb_country (en lb_state). Verhelpt het probleem niet, maar is wel duidelijker.

@Ozzie
De display:none wordt er al in css aangehangen en in FF zijn ze ook verborgen, wat de bedoeling is. Als ik dat in mijn test omgeving weg haal in css dan worden de staten getoond, maar het probleem met de link blijft.
Overigens zie je maar 1 link, terwijl je er drie zou moeten zien (zowel voor Canada, USA alsook Australie). Ze worden correct aangemaakt in de HTML, maar worden op de een of andere manier in FF niet correct getoond.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/05/2013 17:54:07
Quote Anchor link
Verander:

bij #download_form li a {

top: 10px;

in

top: 15px;
 
Erwin H

Erwin H

15/05/2013 18:10:25
Quote Anchor link
WTF? Ok, dat werkt dus inderdaad.... nu mag je me alleen nog even uitleggen waarom.... :-)

Nou ja, op zich kan ik dat me nog wel voorstellen, alleen waarom die links elke keer verdwenen, dat gaat er bij mij niet in....

Anyway, wel bedankt!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/05/2013 18:15:22
Quote Anchor link
It's Ozzie magic Erwin ;-)))
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.