Links werken niet in FireFox met PNG achtergrond

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy Glashorster

Roy Glashorster

16/05/2011 10:57:03
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb al een heleboel sites gevonden over het fenomeen pngbehavior en pngfix. Allemaal gaan over een probleem met IE. Bij mij is het andersom: In de IE werken de links met 2 .png images als achtergrond zonder probleem. In de FireFox echter werken ze niet. Ik kom er niet doorheen. Alle fixes zijn voor IE en werken dus niet.....
Is er iemand die mij hier mee kan helpen? Het is een testsite in Joomla waar het niet werkt. De bestaande site is nog geen CMS en daar werkt het wel goed.
Als er hulp is vast bedankt!
Roy Glashorster
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:49:38
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/05/2011 11:16:43
Quote Anchor link
Ehm misschien even live voorbeeld zodat wij kunnen kijken?

Ik krijg gewoon een idee dat de png afbeelding over de links heen ligt.
Gewijzigd op 16/05/2011 11:17:15 door Joakim Broden
 
Roy Glashorster

Roy Glashorster

16/05/2011 11:18:33
Quote Anchor link
De testsite staat op http://robroy.nl/jbcalmere
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/05/2011 11:23:46
Quote Anchor link
Zoals ik al zei: Png afbeelding ligt over de knoppen heen. Bekijk het als een muur, de buitenmuur zit over de binnenmuur heen. Van buiten kun je dus niet bij de binnenmuur komen.

Raad je aan om normaal html te leren, je html is echt (sorry dat ik het zegt) prutswerk. div, div, div, waarom zoveel divs in elkaar met niks er in?
 
Roy Glashorster

Roy Glashorster

16/05/2011 11:28:59
Quote Anchor link
Mocht je het niet hebben opgemerkt, het is een joomla site. De html staat in de database en is redelijk wat mij betreft (misschien niet perfect, maar dat is jouw Nederlands ook niet :-))
Als antwoord kan ik er eigenlijk niets mee dus...
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/05/2011 11:33:01
Quote Anchor link
Roy Glashorster op 16/05/2011 11:28:59:
Mocht je het niet hebben opgemerkt, het is een joomla site. De html staat in de database en is redelijk wat mij betreft (misschien niet perfect, maar dat is jouw Nederlands ook niet :-))
Als antwoord kan ik er eigenlijk niets mee dus...


Laat maar, hier ga ik dus geen tijd meer insteken. Jij vind de html redelijk? Het is gewoon prutswerk, daarom zijn de links ook niet aanklikbaar. Maar ja als jij bijdehand gaat doen, wens ik je heel veel succes met het oplossen.
 
Ben Van de Voorde

Ben Van de Voorde

16/05/2011 11:44:50
Quote Anchor link
De HTML is inderdaad niet al te best al is het nog niet zo slecht, de afbeelding loopt inderdaad over de links heen, is de HTML wel W3C valid? Zo niet los dit eerst eens op mocht je het probleem dan nog hebben laat het dan even weten en zal ik er betere blik op werken, Oetzie wat meer respect mag je wel hebben in je berichten als je een opmerking van iemand niet kan pikken hou je dan stil. Je hoeft hier niet op te reageren wat je vast erg graag wilt en nu weer ontopic!
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/05/2011 12:15:32
Quote Anchor link
Bart Wout op 16/05/2011 11:44:50:
Oetzie wat meer respect mag je wel hebben in je berichten als je een opmerking van iemand niet kan pikken hou je dan stil. Je hoeft hier niet op te reageren wat je vast erg graag wilt en nu weer ontopic!


Ben ik het niet met je eens, ik probeer iemand te helpen en wil hem tips geven door betere html te laten gebruiken zodat hij niet van dit soort fouten krijgt. Als hij gelijk komt met: ja nou ik vind de html redelijk en met je antwoord kan ik niks mee (Terwijl ik zeg: afbeelding ligt over de links heen, is toch duidelijk dat de afbeelding achter de links moet zien te krijgen. Zelf experimenten kan ook wel). Als de html normaal is krijg je niet van dit soort fouten. Als hij niks wil aannemen waarom vraagt hij dan om hulp?

PS nu weer on-topic
Gewijzigd op 16/05/2011 12:47:53 door Joakim Broden
 
Roy Glashorster

Roy Glashorster

16/05/2011 14:40:28
Quote Anchor link
Bedankt Bart.
De html is W3C valid en de css check zegt gefeliciteerd. De php index pagina is uit een joomla template, evenals de CSS. er zijn 2 png achtergronden, 1 in de color background css en 1 in de template css. In de IE werken de links wel, zonder fix. in de FF niet en in de google chrome ook niet. Is daar geen fix voor?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

16/05/2011 15:05:23
Quote Anchor link
als iets in ie wel werkt maar in de rest niet, dan is er een grote fout
 
John D

John D

16/05/2011 15:12:07
Quote Anchor link
IE is bagger, neem die alsjeblieft niet als referentie bij iets werkt wel/niet!!
 
- Mark -

- Mark -

16/05/2011 15:14:32
Quote Anchor link
Kijk eens daar div#logo. Voor zover ik kan zien zit daar het probleem "Kan eruit gesloop worden. dient nergens voor". En in Safari doet hij het ook niet. IE heb ik niet dus daar kan ik niet naar kijken.
 
Roy Glashorster

Roy Glashorster

16/05/2011 15:14:40
Quote Anchor link
dat zijn enkele heel slimme opmerkingen! Het heeft mij veel geholpen. O.a. het niveau van deze hulp site. Intussen kan ik meedelen dat ik het inmiddels gevonden heb. Mochten jullie de moeite nemen op de bovenstaande site te kijken, dan zal je zien dat ie het doet.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/05/2011 15:15:55
Quote Anchor link
Roy Glashorster op 16/05/2011 11:28:59:
Mocht je het niet hebben opgemerkt, het is een joomla site.


En waar is de link naar Joomla?
Jouw copyright is daardoor volgens mij niet legaal.
 
Roy Glashorster

Roy Glashorster

16/05/2011 15:17:44
Quote Anchor link
de slimheid sloeg niet op Mark. sorry Mark, goed gezien. Die kon er inderdaad uit maar was niet de oorzaak van het bovenmenu, wel van de overige links. Het bovenmenu werd tegengehouden doot de header_l
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.