loading script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Emile

emile

27/03/2009 16:55:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,
Een klein vraagje..
sommige pagina's welke op me webserver staan doen er nog wel een lang over om op het scherm te komen..
Hoe kan ik een soort van loading schermpje maken... of een script ofiets dergelijks welke op de pagina getoond wordt als het wat langer duurt...?
soms lijkt het wel eens of ie niet reageert... en dan inneens is de pagina er...
(kan ook mijn internet verbinding zijn hoor)...
Is er zo iets? Ik zie het namelijk wel bij andere website's zoals cheaptickets enzo... als je naar tickets gaat zoekn...
weet iemand zo een scriptje ?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:52:52
 
Adriaan

Adriaan

29/03/2009 17:20:00
Quote Anchor link
emile schreef op 27.03.2009 16:55:
sommige pagina's welke op me webserver staan doen er nog wel een lang over om op het scherm te komen
als je een nieuwe pagina opvraagt wordt deze geladen. je kunt er geen scripts voor gebruiken om een loading-balkje als deze pagina te laten zien als deze nog niet geladen. je kunt wel de pagina vanuit een andere pagina laden en wachten tot de nieuwe pagina geladen is, maar dit probleem zal eerder aan je server of internet verbinding liggen. daarvoor zou ik andere oplossingen zoeken. misschien je hosting verhuizen?

geef anders een linkje naar je site en dan kunnen meerdere mensen testen met andere verbindingen.
 
GaMer B

GaMer B

29/03/2009 17:43:00
 
Emile

emile

06/04/2009 11:14:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 29.03.2009 17:43:


ik heb gezocht.. maar kan niet echt vinden wat ik zoek.
Ik heb 1 hoofdpagina waar verschillende pagina's worden geinclude...
deze include wil ik met zo'n loading balkje krijgen..

pas wanneer de pagina vollidig gedownload is moet ie hem pas laten zien...
iemand een scriptje op de plank liggen ?
 
Eddy E

Eddy E

06/04/2009 11:38:00
Quote Anchor link
Zooooo irritant is dat.
Moet ik wachten met lezen voordat alle afbeeldingen binnen zijn?

Waarom mag ik niet gewoon na 0,5 seconde al gaan lezen, terwijl de afbeeldingen hooguit 2 seconden later komen?
Als je er voor zorgt dat je pagina's gewoon niet te groot zijn is er niets aan de hand.... of ik nu naar een lege pagina met een GIF-je zit te kijken of alvast kan lezen... dan weet ik het wel.
 
Rene Sn

Rene Sn

06/04/2009 11:55:00
Quote Anchor link
emile schreef op 27.03.2009 16:55:
sommige pagina's welke op me webserver staan doen er nog wel een lang over om op het scherm te komen..


Ik zou dan toch maar eerder gaan kijken naar een andere Host, ipv 'please wait' achtige dingen te bouwen.

Mocht het je eigen server zijn, Dan zou je eens de dns instellingen kunnen checken etc. Vooral als hostnamelookup van apache aan staat wil dat wel eens voor flinke vertragingen zorgen.

Grts,
René
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.