Localhost en live omgeving en relatieve path

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

28/09/2013 10:54:53
Quote Anchor link
Hallo,

Ik weet niet of het hier thuis hoort want het heeft meer met de webserver te maken dan met een bepaalde taal.

Ik wil het volgende:
Dit is mijn dir structuur:
- domein.nl\
- dir
- beheer
- class
pdo.class.php
- inc
config.php

Nu heb ik in config.php een relatieve verwijzing. Echter mijn probleem is dat het verschillend moet zijn tussen mijn localhost (win7, XAMPP) en op de live omgeving, nl:

Localhost moet het zijn :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
  require_once ('/../class/PDO.class.php');
?>


en op de live omgeving moet de forward slash er niet voor!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
  require_once ('../class/PDO.class.php');
?>


Zit dit in een instelling of waar heeft dit nu mee te maken.

Ik wil dit graag identiek hebben want als ik de live omgeving een keer terug zet naar ontwikkel, dan moet ik overal er een slash weer voor zetten.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:09:16
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2013 11:00:28
Quote Anchor link
Of je kan op HTTP_HOST checken op 'localhost' en aan de hand daarvan dan bepalen welke include je wilt.
Gewijzigd op 28/09/2013 11:00:50 door - Ariën -
 
Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

28/09/2013 11:08:44
Quote Anchor link
Hallo Aar,

Bedoel je dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?PHP
if ($_SERVER['SERVER_ADDR'] == '127.0.0.1') {
...
}
else {
...
}

?>


Dat het ik bv.al wel toegepast. Maar ik wil dit niet door de hele applicatie heen hebben zitten tenzij het niet anders kan natuurlijk.

Maar voor mij komt dit heel vreemd over dat in het ene geval er aan het begin een forward slash bij moet en in het andere geval niet.
Gewijzigd op 28/09/2013 11:09:20 door nkamp Kamp van de
 
Bart V B

Bart V B

28/09/2013 13:12:02
Quote Anchor link
Ik heb nog nooit een forward slash hoeven te geven. Welk os gebruikt je server?
 
Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

28/09/2013 13:51:55
Quote Anchor link
Bij Hosting2go, Linux.

Ik heb volgens mij ook niet iets anders fout zitten. Wanneer ik bv een file terug haal van de provider dan krijg de error (uit mijn hoofd): "stream failed.... file met het path does not exist". Zet ik de slash aan het begin dan werkt het.

Toevoeging op 29/09/2013 10:46:45:

Ok, mijn eigen fout. Eigenlijk loop ik een beetje te klooien! Maar doordat je verschillende zaken probeert ben je het overzicht even kwijt

In het kort komt het hier op neer:
- Ik gebruik dezelfde db. connecties files (include) voor zowel vanuit joomla-artikel als mijn admin deel.
- in deze file incl ik nog de class file's.
- En waar komt het op neer nu: dat ik deze file zowel include vanuit het joomla artikel als in mijn admin deel.
- Ja, en de een is één dir 'diep'(joomla artikel) en mijn admin deel één dir diep EN twee dir diep.

Dus dan werkte het een weer en dan het andere weer. En ik wou het met constanten oplossen etc. etc. etc. En dan weer een slashje ervoor en dan er weer af. Dan werkt het één weer en het andere weer niet.

Ik denk dat het niet helemaal onbekend voorkomt. Ik heb nu alles twee dir diep. Ik test of de Joomla Path constante er is, niet dan ../../ en het werkt nu zowel op ontwikkel als live omgeving

Bedankt voor jullie hulp/meedenken
Gewijzigd op 29/09/2013 10:49:49 door nkamp Kamp van de
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.