Localhost naar andere server verwijzen DNS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

22/10/2012 20:32:50
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een domeinnaam staan bij een hostingprovider.
Nou heb ik een eigen server en wil ik dat domein doorverwijzen naar mijn server.
Ik moet dus de DNS naar mijn IP verwijzen.

Nu vraag ik me alleen af of ik de Database (localhost) ook naar dat IP adres moet verwijzen.
Hij moet immers de local van mijn server pakken.

Heeft iemand enig idee?
localhost verwijst nu naar local ip: 127.0.0.1
Server staat op: 178.18.138.78

Ik zie graag jullie reactie.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 10:01:49
 
Eddy E

Eddy E

22/10/2012 20:45:24
Quote Anchor link
Nameservers veranderen. Ipv naar het domein verwijzen gewoon naar http://999.999.9.9/public/ verwijzen oid.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/10/2012 21:15:51
Quote Anchor link
Hou me te goede, ik ben geen netwerk expert maar een paar vraagtekens die bij direct opkomen zijn de volgende:

- 127.0.0.1 is gewoon een synoniem voor localhost ofwel 'dezelfde computer'. dus daarmee kom je nooit van de ene naar de andere computer (server/client zijn ook computers).
- als je thuis een een server hebt staan zul je wel de nodige poorten open moeten stellen. poort 80 voor appache (neem ik aan) en een andere poort voor mysql welke ik zo even niet uit mijn hoofd weet, anders kom je er van buitenaf niet op.
- in theorie kun je je webserver thuis hebben en je mysql server in japan. Of dat slim is, ik denk t niet.
maar wat ik bedoel te zeggen is dat je gewoon moet kijken wat je lekker vindt werken. je kunt de mysql server van de provider gebruiken, mysql op je eigen server installeren of een derde server huren.
- heb je wel een vast ip adres? anders blijft de kans dat je ip een keer veranderd en dan ben je onvindbaar geworden. een DNS server is er enkel voor om jouw adres om te zetten in een ip-nummer. Het internet werkt op ip nummers en niet op namen. Dus als jij www.google.nl in typt dan moet de dns er voor zorgen dat je het juiste ip adres erbij krijgt want anders gebeurt er niets. dus de dns veranderen lijkt dan een handig iets :)
 
Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

22/10/2012 22:57:48
Quote Anchor link
Het is al gelukt.
Omdat je localhost.domein.nl gebruikt, gebruikt hij automatisch de local van je doorgewezen ip naar domein.nl.
Kortom, gewoon 127.0.0.1 blijven gebruiken :D
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/10/2012 23:00:54
Quote Anchor link
zolang het een prive aangelegenheid is dan gaat dat prima idd
 
Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

23/10/2012 20:12:48
Quote Anchor link
En als het geen prive aangelegenheid is?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/10/2012 20:37:58
Quote Anchor link
als het geen privé aangelegenheid is dan kun je aan iedereen die het moet weten je ip-nummer gaan doorgeven. Wij mensen zijn niet numeriek georiënteerd. Wij kunnen namen veel makkelijker onthouden, dus dat is nogal een gedoe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.