localhost via vmware

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »
Arnold C

Arnold C

23/03/2009 20:05:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik draai op MacOsX een locala apache server via MAMP.
Is het nu op één of andere manier mogelijk om via vmware fusion, in windows toch weer in IE (windows) op die locale server 'proef te draaien' ?


Kan zoiets?
Zo ja.....hoe?


Dank!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:25:34
 
Frank -

Frank -

23/03/2009 20:20:00
Quote Anchor link
Gewoon via het ip-adres, de ene server moet de andere server benaderen en dat doe je via een ip-adres.

Dat je toevallig virtuele servers gebruikt en dat deze op dezelfde hardware draaien, so be it.

Ga even naar de instellingen en selecteer een bridged network. Werkt hier perfect, mijn router (draadloos) doet als DHCP-server dienst en deelt keurig aan iedere server/pc een ip-adres uit. Via dit ip-adres kan ik dan de servers benaderen, mits de firewall van deze server dat toestaat.
 
Arnold C

Arnold C

23/03/2009 20:29:00
Quote Anchor link
Gelukkig is het mogelijk.

Waar goochel ik nu het ip-adres van MAMP op mn MacOsX vandaan?

Het grote gemak van MAMP was dat ik niets hoefde in te stellen en alles direct werkte. Heb vrijwel geen idee wat er onder die MAMP-motorkap gebeurt. De enige instellingen die ik binnen MAMP kan vinden en instellen zijn de poorten van PHP en die van MYSQL.
 
Frank -

Frank -

23/03/2009 20:36:00
Quote Anchor link
MAMP heeft geen ip-adres, jouw computer heeft een ip-adres. En welke is dat?

Waarom trouwens MAMP op een Mac zetten? Apache zit al sinds jaar en dag op OS X en sinds versie 10.5 zit PHP er ook standaard bij. Bij oudere versies kun je zelf ook even PHP erop zetten, evenals een database. Ben je beter af dan met MAMP.

Al gebruik ik het tegenwoordig helemaal niet meer, gewoon vm-etjes installeren met het gewenste besturingssysteem (Ubuntu of Centos) en klaar is kees. Daarmee hou ik m'n machine lekker schoon en krijg ik de ideale ontwikkel- en testomgeving, een vergelijkbare opzet zoals m'n echte server die heeft.
 
Arnold C

Arnold C

23/03/2009 20:47:00
Quote Anchor link
Oeps. Ai.

Ik begrijp inderdaad dat m'n ontwikkel-omgeving nog een stuk efficiënter kan. Echter, vrees ik dat veel daarvan nu nog iets boven mn pet gaat.

Ik hoor graag wat aanvullend advies hoe ik die MAMP kan benaderen vanuit windows via vmware.
In de instellingen van MacOSX vind ik zowel een adres van de router als een IPv4 adres.

Met welke moet ik (op welke manier) verder in VMWare fusion?
 
Frank -

Frank -

23/03/2009 20:54:00
Quote Anchor link
Je hebt het ip-adres van jouw computer nodig:
Systeemvoorkeuren => Netwerk => Airport of Ethernet (net wat jij gebruikt) => tcp/ip

Ik heb "via DHCP" gekozen en mijn router heeft mijn laptop het adres 192.168.1.75 toegewezen. Op dat adres is jouw Mac bereikbaar.

Wanneer je VMware hebt ingesteld op bridged network, zal iedere VM ook een eigen ip-adres krijgen. Binnen iedere VM kun je dan met ipconfig of ifconfig even het ip-adres opvragen.

Zorg er wel voor dat de firewalls open staan, anders zullen deze de boel gaan blokkeren.
 
Arnold C

Arnold C

23/03/2009 21:09:00
Quote Anchor link
OK....dank voor de adviezen.

Ik heb nu:
- IP adres van mn laptop waarop MAMP draait
- VMWARE zoals je adviseerde ingesteld op: connect direct to physical network (bridged)
- via ipconfig het ip adres opgevraagd in VMWARE

En nu?
Hoe kan ik nu in VMWARE in IE mn webtoepassing benaderen? In de standaard omgeving van MacOSx is het gewoon:
http://localhost:8888/clubextra/

Hoe benader ik dat stukkie nu in VMWARE?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arnold C
 
Frank -

Frank -

23/03/2009 21:11:00
Quote Anchor link
http://1.1.1.1:8888/clubextra/

Waarbij je 1.1.1.1 even mag veranderen door het ip-adres van je laptop. Iedere pc binnen jouw netwerk, dus ook je vm-etjes, kunnen dan de webserver op jouw Mac benaderen. Mits je de firewall open hebt staan...
 
Arnold C

Arnold C

23/03/2009 21:25:00
Quote Anchor link
OK.....ik kan de firewall even uitzetten......hoe 'onverstandig' of 'riskant' is dat?

Hoe ga jij daar mee om? Zet je dan de de firewall ff tijdelijk uit als je iets wilt testen?
 
Frank -

Frank -

23/03/2009 21:39:00
Quote Anchor link
Mijn router heeft een firewall, deze staat geen verkeer van buiten naar binnen toe. Binnen mijn netwerk kan ik firewalls dan ook uitzetten.

M'n Mac heeft de firewall wel altijd aan staan, die staat geen extern verkeer toe. De vm-etjes zijn om te prutsen, die gaan hooguit een paar maanden mee en dan weer richting schroothoop. Een nieuw en vooral vers vm-etje is zo gemaakt. Deze vm-etjes hebben de firewalls gedeeltelijk open staan, poort 21, 22, 80 en 5432 zet ik vaak open.
 
Arnold C

Arnold C

28/03/2009 13:08:00
Quote Anchor link
@pgFrank: Na een hoop gepruts met mn firewall kan ik eindelijk laten weten dat het helemaal gelukt is. Perfect. Veel dank: het is een goede handleiding hoe je een VM kan benaderen.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

28/03/2009 13:38:00
Quote Anchor link
Is niet zozeer een VM benaderen. Het is gewoon standaard TCP/IP. Je kunt in OSX erachter komen wat je IP is door in de console te gaan en te typen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ifconfig


en op Windows.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ipconfig
 
Arnold C

Arnold C

28/03/2009 15:26:00
Quote Anchor link
Je hebt gelijk. je snapt dat ik dit nodig had om mn toepasing te kunnen testen op IE en FF onder windows. En dat ging via VMWare Fusion vanaf mn appletje.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.