Login - SQL Injection

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Zie Foto

Zie Foto

20/11/2010 11:58:25
Quote Anchor link
Aangezien ik altijd dingen lees van SQL injection ben ik eens wat info gaan zoeken.
Nu heb ik een klein login gemaakt.

In je formulier kan je niets beveiligen?
Alleen bij het verzenden dus?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
include('config.php');

$gebruikerid = mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersid']);
                        
if (!is_numeric($gebruikerid))
    echo "Je gebruikersnummer moet een nummer zijn";
else
    {
    $result = mysql_query("SELECT *
                        FROM tbl_gebruikers
                        WHERE gebruikersid = $gebruikerid
                        AND wachtwoord = '"
.sha1($_POST['wachtwoord'])."'");
    if (mysql_num_rows($result)==0)
        echo "Try Again";
    else
    {
    $rij = mysql_fetch_assoc($result);
    echo "Welkom " . $rij['voornaam'];
    }
    }

?>


Goed bezig?
Alvast bedankt
Gewijzigd op 20/11/2010 11:59:37 door Zie Foto
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 00:15:11
 
Gerhard l

gerhard l

20/11/2010 12:15:15
Quote Anchor link
niet helemaal waar, bij je formulier moet je juist mysql_real_escape_string gebruiken voor dat je alles in de database zet.,. en ten tweede zou ik als ik jou was zou ik geen foutmelding geven bij geen numerieke login, als mensen proberen in te loggen met een naam die niet numeriek is, weet je al dat het geen echte gebruiker van jou is want die zou wel weten dat je met je code moet inloggen, denk ik :P
Gewijzigd op 20/11/2010 12:32:27 door gerhard l
 
Bram Boos

Bram Boos

20/11/2010 13:15:00
Quote Anchor link
Als dit je hele loginscript is zou ik wat aan je brakke beveiliging doen...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/11/2010 13:21:47
Quote Anchor link
Bram Boos op 20/11/2010 13:15:00:
Als dit je hele loginscript is zou ik wat aan je brakke beveiliging doen...

Sorry maar wat is dit nou voor een niet constructieve opmerking. Hij maakt voor de eerste keer een loginscript en vraagt om advies. Geef dan alsjeblieft wat zinvolle feedback / tips want met jouw antwoord kan hij totaal niets.
 

20/11/2010 13:22:05
Quote Anchor link
Bram Boos op 20/11/2010 13:15:00:
Als dit je hele loginscript is zou ik wat aan je brakke beveiliging doen...


En wat is er dan brak volgens jouw?
Helemaal niks.
Alleen is het netter om i.p.v. * (sterretje) alle kolommen te selecteren die hij wilt gebruiken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.