login systeem met sessie werkt niet goed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

22/04/2013 22:01:42
Quote Anchor link
Ik heb voor de hondenvereniging een login systeem gemaakt waar de leden hun statistieken kunnen invullen.
simpel een gebruikers naam en wachtwoord, geen aanpassingen mogelijk voor de gebruikers, alleen hun statistieken toevoegen via een formulier en uitlezen .
de gegevens staan in een database.
ik maak gebruik van sessies om een aantal gegevens mee te nemen naar een andere pagina.

nu krijg ik van velen de klacht dat ze steeds terug gaan naar de inlog pagina ( ze worden dus uitgelogd)
het gebeurt niet altijd en niet altijd bij dezelfde handeling.

is dit een nadeel van het gebruik van sessies? is het beter om gebruik te maken van cookies?
hoe zou ik de sessies moeten om zetten naar cookies?

alvast dank voor het meedenken.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 00:26:42
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

22/04/2013 22:29:14
Quote Anchor link
Beste Pascal,

Een cookie en een sessie zijn vrijwel het zelfde, echter een sessie word verwijderd bij het sluiten van de browser, en een cookie blijft bestaan zolang als je aangeeft.

Ik zou eens kijken of er misschien ergens een sessie timeout ingesteld/verlengt kan worden, of dat je misschien ergens een session_start(); bent vergeten.

Gr. Robert
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2013 23:16:41
Quote Anchor link
Robert Wazzaa op 22/04/2013 22:29:14:
Beste Pascal,

Een cookie en een sessie zijn vrijwel het zelfde, echter een sessie word verwijderd bij het sluiten van de browser, en een cookie blijft bestaan zolang als je aangeeft.

Met als belangrijk detail dat cookies opgeslagen worden bij de bezoeker, en de data in sessies op de server, welke met een cookie bij de bezoeker is gekoppeld.
Een sessie wordt ook bij een inactiviteit van 28 minuten ook weer verwijderd.
Gewijzigd op 22/04/2013 23:17:59 door - Ariën -
 
Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

23/04/2013 13:10:26
Quote Anchor link
ik gebruik onderstaande code boven aan elke pagina via include bestand.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// session.inc.php
session_start();
ini_set('session.save_path', 'localhost');
ini_set('session.name', 'hash'); # try to hide the session name..
if (!isset($_SESSION['ip']))
  $_SESSION['ip'] = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
if ($_SESSION['ip'] != $_SERVER['REMOTE_ADDR']);
  trigger_error("Session Hijacking detected!", E_USER_WARNING);
?>

mijn index pagina kijkt of gebruiker is ingelogd,
als dat niet zo is wordt ie doorgestuurd naar de login pagina,
is de gebruiker wel ingelogd, dan laat ie de gegevens van de gebruiker zien en kan de gebruike middels een knop naar de invoerpagina gaan om de gegevens toe te voegen.

de gebruiker kan wel inloggen, maar daarna is het verschillend, of bij het opvragen van de gegevens wordt hij er al uit gegooid, of na het opvragen van de toevoeg pagina, of na het invoeren van de gegevens en het drukkern op de knop om naar de database te schrijven, en soms gaat het ook helemaal goed en werkt alles zoals het hoort.
een timeout kan ik niet vinden. en het gebeurt binnen enkele seconden tot minuten, er gaat geen half uur over heen
 
- SanThe -

- SanThe -

23/04/2013 14:46:19
Quote Anchor link
Pascal Wetzels op 23/04/2013 13:10:26:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if ($_SESSION['ip'] != $_SERVER['REMOTE_ADDR']);
  trigger_error("Session Hijacking detected!", E_USER_WARNING);
?>


Deze check zal op mobieltjes dus (bijna) altijd een error geven.
Mobieltjes wisselen van ip-nummers tijdens connecties met internet.
 
Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

23/04/2013 15:09:55
Quote Anchor link
zou dit ook de reden zijn dat ik er steeds uit gegooid wordt?
ik gebruikt thuis gewoon mijn laptop
mijn provider (net als vele anderen) heeft een dynamisch ip adres.

maar ik krijg geen error, ik kom weer op de inlog pagina uit en moet opnieuw inloggen
 
- SanThe -

- SanThe -

23/04/2013 15:14:05
Quote Anchor link
Oeps, ik reageer in het verkeerde topic.
Gewijzigd op 23/04/2013 15:14:45 door - SanThe -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.