Login systeem werkt niet naar mijn behoefte, wie kan mij helpen ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Henry V

Henry V

20/05/2010 00:27:48
Quote Anchor link
Goede dag, Ik ben nieuw op deze site, dus ik weet nog niet zo hoe het hier allemaal precies werkt! ... Ik heb een chatsite die opgebouwd is in PHP, HTML en Mysql ... nu heb ik een probleempje bij de inlog, teminsten het werkt niet naar mijn smaak/behoefte. In het ( config.php ) bestand kan ik aangeven, dat de admin en de moderator's in een kleur kunnen inloggen ( Zodat de gebruikersnaam in kleur online wordt weer gegeven ) Dit zou ik echter ook heel graag willen hebben met de chatters die willen inloggen, dit doordat er op 3 manieren kan ingelogd worden; man, vrouw en stel ... nu wil ik graag dat deze 3, alle 3 onder een andere kleur online kunnen komen in de chat room. Is dit mogelijk ?
Ook heb ik een 2de pagina aangebouwd met het zelfde script, alleen een andere sub adres, waar ik de mensen dan als VIP wil laten inloggen. Hoe kan ik dan eventueel een vermelding achter hun gebruikersnaam krijgen, bijv. het woord VIP ?
Deze 2de sub pagina is gekoppeld met de zelfde database als met die andere.

Hier is het ... http://www.ero-chat.be/config_bestandje.html ... die momenteel in gebruik is.
Beide adressen hebben hun eigen config.php bestandje.

Wie kan mij hier eventueel mee helpen ?
Alvast bedankt
Mvg.
Henry
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 02:58:41
 
Niek van Milligen

Niek van Milligen

20/05/2010 09:19:35
Quote Anchor link
Ik snap je probleem niet helemaal. Als het om vaste gebruikers gaat kun je gewoon een aparte kolom in je database maken met daarin de gegevens (voor kleur) lijkt me en als het om gasten gaat die niet in je database voorkomen kun je eenvoudigweg via een extra element in je formulier vragen of het om een stel, man of vrouw gaat. Dit verzend je met je inloggegevens.
VIP: hetzelfde verhaal.

Ligt allemaal aardig voor de hand dacht ik, of het moet aan mij liggen... (of snap ik het probleem niet?)

Mvg
 
Henry V

Henry V

20/05/2010 09:37:30
Quote Anchor link
Het probleem is dat er avatars en profiels gebruikt worden op de chat, dit word allemaal opgeslagen in de database. Dus zodoende worden ook alle gasten opgeslagen. Zodat er bij de volgende inlog, dezelfde avatar en profiel gebruikt wordt. Daarvoor ook mijn vraag hierover. Ook als je inlogt krijg je in de leden lijst geen avatars te zien, die zie je pas als je daadwerkelijk doet chatten (in het chat venster).
Andere zouden natuurlijk graag willen zien wie, wat is, daarvoor ook mijn vraag over het kleur inloggen. Zodat de gebruikersnaam in kleur online komt. En kwa de VIP wil ik die ook graag kunnen herkennen, doormiddel van een tekst vermelding achter hun naam met de tekst VIP of eventueel ook in een kleur online laten komen

Ik hoop dat het het nu iets beter heb uitgelegd

Mvg

Henry
 
- Mark -

- Mark -

20/05/2010 10:15:58
Quote Anchor link
Hoeveel ervaring met PHP & MySQL heb je? volgens mij niet al te veel want dit heeft helemaal niets met het inloggen te maken. Hoe iets word weergegeven heeft puur en alleen te maken met de gegevens die bekend zijn voor hem of haar.

Voorbeel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

    // Url kleuren.
    
        $url_class = array(
                          
                           'man_single' => 'css_man_single',
                           'man_stel' => 'css_man_stel',
                           'vrouw_single' => 'css_vrouw_single',
                           'vrouw_stel' => 'css_vrouw_stel'
                          
                           );

?>


<a href="?" <?php echo 'class="'.$url_class['man_single_of_welke_dan_ook'].'"'; ?>>naam</a>


De array zet je in config bestaand je moet wel nog effe de css in orde maken en alles invullen met gegevens. Dit is natuurlijk koffie dik kijken want ik weet niet hoe je website is opgebouwd.
Gewijzigd op 20/05/2010 10:23:11 door - Mark -
 
Niek van Milligen

Niek van Milligen

20/05/2010 10:19:18
Quote Anchor link
Ik snap het probleem nog steeds niet echt. Mij lijkt dat je op het moment van inloggen aan de hand van de inloggegevens even de kleur opvraagt en die gelijk met de andere gegevens (profiel, naam) doorgeeft.

@Mark: lijkt mij ook...
Gewijzigd op 20/05/2010 10:20:52 door Niek van Milligen
 
Henry V

Henry V

20/05/2010 10:21:22
Quote Anchor link
Ik heb inderdaad niet al jaren ervaring in PHP. Daarvoor dat ik ook mijn vraagstelling hier heb geplaatst. Bedankt voor deze optie, ik ga er gelijk even mee aan de slag.
 
Henry V

Henry V

20/05/2010 13:39:58
Quote Anchor link
Even een vraagje.

Hoe kan ik hier in de topic een php code mee plaatsen ? Dan hoef ik het niet op m'n server te plaatsen, is een beetje omslachtig voor iemand die wil helpen.
Alvast bedankt
Gewijzigd op 20/05/2010 13:41:05 door Henry V
 
Chris -

Chris -

20/05/2010 13:46:04
Quote Anchor link
Plaatsen tussen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
-tags, als dat niet lukt kun je altijd http://phphulp.pastebin.com gebruiken =)
 
Henry V

Henry V

20/05/2010 13:52:44
Quote Anchor link
Ok bedankt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.