Lokale files en folders tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn Thomas

Martijn Thomas

10/08/2008 23:12:00
Quote Anchor link
Voor een soort van backup oplossing wil ik graag het volgende realiseren.

Een bezoeker gaat naar een php pagina en krijgt daar zijn lokale mappen te zien. Dus de mappen op zijn computer (niet op de server). Hij kan voor bepaalde mappen een vinkje zetten om aan te geven dat hij deze wil backuppen.

Op dit moment lukt mij dit voor een vooraf gedefineerde map op de server wel, maar ik heb geen flauw idee hoe dit voor een locale machine kan. Dus niet de machine waar het script op draait.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 17:03:51
 
- SanThe -

- SanThe -

10/08/2008 23:20:00
Quote Anchor link
PHP is serversite en kan niet bij de clientmappen.
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

11/08/2008 00:15:00
Quote Anchor link
En gelukkig maar. Stel je eens voor dat ik alle files zou kunnen zien die op jouw pc staan, wanneer je even naar mijn site surft.

Je kan wel een applicatie schrijven, bv. in C#. Daarmee kan dat wel.
 
Martijn Thomas

Martijn Thomas

11/08/2008 08:08:00
Quote Anchor link
Het gaat er ook niet zo zeer om dat IK bij de client mappen kan komen. Maar dat de client zijn mappen kan zien en deze kan selecteren om te zippen en te backuppen.

Het moet dus meer een soort upload functie worden waarbij je niet op bladeren hoeft te klikken maar je meerdere bestanden en mappen kunt aanklikken.

Maar ik heb zo het gevoel dat dat dmv php niet zal gaan lukken.
 
--

--

11/08/2008 08:23:00
Quote Anchor link
Nee, dat klopt.. Maar misschien kun je wel gewoon Bladeren gebruiken? Of ben je daar per se op tegen?
 
Martijn Thomas

Martijn Thomas

11/08/2008 09:13:00
Quote Anchor link
Ik ben er opzich niet perse op tegen, maar ik wil meerdere bestanden kunnen laten kiezen om deze dus als een zip op de server te plaatsen.

Het moet een backup functie worden voor enkel de meest belangrijke bestanden. Bijv. de database van de boekhouding enz.

Maar het zou mooi zijn als het mogelijk was om alles gewoon te kunnen selecteren of aan te vinken die erop moeten komen. Maar dat is dus niet mogelijk.
 
Douwe

Douwe

11/08/2008 09:15:00
Quote Anchor link
Dan zul je een Java-oplossing moeten zoeken. Java is een applicatie die zulke dingen kan, PHP is 'maar' een Hypertext voorverwerker.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

11/08/2008 11:48:00
Quote Anchor link
Je kan ook die popup laten instellen dat een gebruiker meerdere bestanden kan kiezen.

Alleen, dan kan je nog steeds niet echt 'mappen kiezen'.
 
Martijn Thomas

Martijn Thomas

11/08/2008 11:52:00
Quote Anchor link
Ah dat zou al een mooie stap in de goede richting zijn. enig idee hoe dat mogelijk is? voor zo ver ik weet kun je met <input type="file" name="bestand"> echter maar 1 file kiezen.
 
- SanThe -

- SanThe -

11/08/2008 12:00:00
Quote Anchor link
<input type="file" name="bestand[]">
<input type="file" name="bestand[]">
<input type="file" name="bestand[]">
<input type="file" name="bestand[]">
<input type="file" name="bestand[]">
 
Martijn Thomas

Martijn Thomas

11/08/2008 12:08:00
Quote Anchor link
Dit had ik ook al verzonnen ;).

Maar in het zelfde opkomende venstertje is het dus niet mogelijk om meerdere files te selecteren?
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

11/08/2008 12:08:00
Quote Anchor link
MThomas schreef op 11.08.2008 08:08:
Het gaat er ook niet zo zeer om dat IK bij de client mappen kan komen. Maar dat de client zijn mappen kan zien...


Kijk, daar gaat het nu net om. PHP is server side technologie. Alles wat de client zou kunnen doen met php, passeert via de server en dus kan de webmaster het ook zien.

Daarom hebben ze <input type="file" > ook goed beveiligd. Die input kan je enkel manueel bedienen, ofwel met de "Bladeren" knop, ofwel door het manueel in het tekstveld te schrijven.

Meerdere files selecteren, is niet mogelijk. Je kan wel meerdere <input type="file" > op je pagina zetten.

Met active-x zou het wel kunnen, maar dat is enkel voor IE en daar doe ik dus niet aan mee.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 
Annoniem

annoniem

11/08/2008 12:09:00
Quote Anchor link
Dit kan waarschijnlijk ook wel met flash, met php kan het zo te zien sowiso niet. Het zo idd ook gevaarlijk zijn. Als ik aan het begin van een pagina dat script zou zetten zou ik zo bij 1.000en computers kunnen zien wat ze voor "geheime" bestanden hebben.
 
Martijn Thomas

Martijn Thomas

11/08/2008 12:11:00
Quote Anchor link
hmm jammer maar erg begrijpelijk dat het niet mogelijk is. Ik ga eens wat proberen met meerdere input velden.

Allemaal bedankt voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.