Maar 1 result uit functie?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »
Nick K

Nick K

08/02/2011 14:41:47
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een functie die aanwezige leden bij een vergadering moet tonen. Nu doet hij dat wel, maar stopt na de eerste resultaat terwijl ik wel een while lus heb over een database, waarbij er op het moment van testen nu 2 results horen uit te komen.

Dit is de functie:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
function aanwezigeLeden($meeting)
{

$sql = ("SELECT leden.id, leden.voornaam, leden.achternaam FROM leden, aanwezigheid, meeting WHERE meeting.id = aanwezigheid.meeting_id AND leden.id = aanwezigheid.leden_id AND meeting.id = $meeting AND aanwezigheid.aanwezig = 1");

$result = mysql_query($sql);

while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
{

    return '<a href="leden.php?u='.$row['id'].'">'.$row['voornaam'].' '.$row['achternaam'].'</a><br />';
}
}

?>


Als ik de query in phpMyAdmin stop dan komen er wel 2 results uit.

Hier is het stukje code waar ik de functie aanroep:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<table width="100%">
<tr>
 <th style="width:70px;">Datum</th>
 <th style="width:170px;">Gelegenheid</th>
 <th style="width:175px;">Uw aanwezigheid</th>
 <th style="width:140px;">Aanwezig</th>
 <th style="width:140px;">Niet aanwezig</th>
 <th>Misschien</th>
</tr>

<?php
$curdate
= date("Y-m-d");
$userid = $_GET['userid'];

$select = mysql_query("SELECT id, titel, DATE_FORMAT(datum, '%d-%m-%Y') AS datumNew FROM meeting WHERE datum >= '$curdate' ORDER BY datum") or die(mysql_error());

while($r = mysql_fetch_array($select)){
extract($r);

echo '<tr><td>' . $datumNew . '</td><td>' . $titel . '</td><td>' . aanwezigheidButtons($id, $userid) . '</td><td>' . aanwezigeLeden($id) . '</td><td>' . afwezigeLeden($id) . '</td><td>' . misschienAanwezig($id) . '</td></tr>';  

}

?>

</table>


Komt erop neer dat ik in die tabel de vergaderingen opvraag en dan per vergadering de leden wil laten zien die wel/niet/misschien komen.

Alvast erg bedankt!!

Nick
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 01:27:38
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/02/2011 14:44:13
Quote Anchor link
De loop is nog niet helemaal klaar en jij returnt al wat. Dus niet alles kan ge returnt worden omdat ie na de eerste stopt. Doe eens dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
    @$store .= '<a href="leden.php?u='.$row['id'].'">'.$row['voornaam'].' '.$row['achternaam'].'</a><br />';
}

return $store;


@andere: Ja ik weet het van de @ voor de variabele. Dit is gewoon mooier in mijn ogen.
Gewijzigd op 08/02/2011 14:45:00 door Mebus Hackintosh
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:47:00
Quote Anchor link
waarom staat daar een @??
 
Nick K

Nick K

08/02/2011 14:47:23
Quote Anchor link
Aah wat stom dat ik daar niet aan dacht zeg!

Bedankt, het werkt nu :)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

08/02/2011 14:48:34
Quote Anchor link
Mebus vg op 08/02/2011 14:44:13:
@andere: Ja ik weet het van de @ voor de variabele. Dit is gewoon mooier in mijn ogen.


Zou je dat uit kunnen leggen? Een @ wordt in PHP gebruikt voor het onderdrukken van fouten en daarmee nooit mooi in je code

@Nick, er zit geen enkele foutafhandeling in je code
Gewijzigd op 08/02/2011 14:49:05 door TJVB tvb
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/02/2011 14:48:56
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/02/2011 14:47:00:
waarom staat daar een @??


Zodat er geen error/notice wordt getoond omdat de variabele eigenlijk nog niet is aangemaakt. Met die @ ervoor onderdruk je die melding dus.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

08/02/2011 14:50:17
Quote Anchor link
Mebus vg op 08/02/2011 14:48:56:
Zodat er geen error/notice wordt getoond omdat de variabele eigenlijk nog niet is aangemaakt. Met die @ ervoor onderdruk je die melding dus.


Definieer die dan gewoon daarvoor. Bij een muur die scheurt ga je ook geen behang plakken maar het oplossen.
 
Nick K

Nick K

08/02/2011 14:50:40
Quote Anchor link
Ik heb bovenaan de variabele $store = ''; aangemaakt, vond ik wat netter. Maar nogmaals bedankt :)
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/02/2011 14:50:53
Quote Anchor link
TJVB tvb op 08/02/2011 14:48:34:
Mebus vg op 08/02/2011 14:44:13:
@andere: Ja ik weet het van de @ voor de variabele. Dit is gewoon mooier in mijn ogen.


Zou je dat uit kunnen leggen? Een @ wordt in PHP gebruikt voor het onderdrukken van fouten en daarmee nooit mooi in je code

@Nick, er zit geen enkele foutafhandeling in je code


Ik gebruik het alleen voor zulke kleine dingetjes.. Zodat er niet ergens anders in het script staat dat de variabele $store word aangemaakt. Anders staat er nog ergens in het script zoiets als dit: $store = ''; dat vind ik gewoon een overbodige regel en vind ik niet mooi ook al is het voor sommige (meeste) dus geen nette manier.
Gewijzigd op 08/02/2011 14:51:39 door Mebus Hackintosh
 
Nick K

Nick K

08/02/2011 14:52:08
Quote Anchor link
@TJVB, waar zou ik voor foutafhandeling nodig moeten hebben dan?
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/02/2011 14:53:08
Quote Anchor link
Om zelf sneller fouten in je script op te kunnen lossen zodat er hier minder topics aangemaakt worden (:
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:53:13
Quote Anchor link
Mebus vg op 08/02/2011 14:50:53:
Ik gebruik het alleen voor zulke kleine dingetjes.. Zodat er niet ergens anders in het script staat dat de variabele $store word aangemaakt. Anders staat er nog ergens in het script zoiets als dit: $store = ''; dat vind ik gewoon een overbodige regel en vind ik niet mooi ook al is het voor sommige (meeste) dus geen nette manier.

Mja, ieder z'n ding. Ik vind het maar een rare manier van handelen. Je creëert terwijl je je er volledig bewust van bent een fout en die ga je dan maar onderdrukken :-s
 
Nick K

Nick K

08/02/2011 14:55:16
Quote Anchor link
Mebus vg op 08/02/2011 14:53:08:
Om zelf sneller fouten in je script op te kunnen lossen zodat er hier minder topics aangemaakt worden (:


Hoe maak ik een foutafhandeling die mij erop kan wijzen dat ik 1 variabele steeds overschrijf ipv dat ik ze aan elkaar moet plakken? Dat bedoel ik meer :)
 
- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 14:55:16
Quote Anchor link
Mebus vg op 08/02/2011 14:48:56:
Ozzie PHP op 08/02/2011 14:47:00:
waarom staat daar een @??


Zodat er geen error/notice wordt getoond omdat de variabele eigenlijk nog niet is aangemaakt. Met die @ ervoor onderdruk je die melding dus.


Dus gebruik je dat NOOIT maar maak je de variabele even vóór de while() bekend.
$blabla = '';
 
TJVB tvb

TJVB tvb

08/02/2011 14:55:19
Quote Anchor link
@Mebus, foute dingen aanleren omdat het niet mooi is? Rare gewoonte

@Nick, wat gebeurt er als jouw query fout gaat?
Waarom gebruik je trouwens extract en niet gewoon $r['datumNew'] ? ($r is ook een nietszeggende naam)
 
Nick K

Nick K

08/02/2011 15:11:35
Quote Anchor link
Hmm weet ik eigenlijk niet, ooit zo aangeleerd :/ Zal het wel even op de 'normale' manier proberen dan. Thx voor de tip!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.