Mac adres bannen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Asker

Asker

09/02/2009 18:50:00
Quote Anchor link
Hallo,

is het mogelijk om een macadres van iemand te bannen?
bestaat er zo'n script, zoja waar vind ik die?

mvg,
Asker
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 08:28:06
 
Bo az

Bo az

09/02/2009 19:04:00
Quote Anchor link
Is niet mogelijk. Heeft ook geen zin een mac adres is heel makkelijk te 'spoofen', standaard functionaliteit in de meeste routers.
 
Asker

Asker

09/02/2009 21:27:00
Quote Anchor link
Hallo Boaz,

misschien dat het wel mogelijk is? Alleen goed uitzoeken hoe?
En ik denk niet dat iedereen verstand heeft van routers, IP/mac-adressen te wijzigen?
 
PHP Newbie

PHP Newbie

09/02/2009 21:35:00
Quote Anchor link
Het kan niet. MAC-adres wordt namelijk niet meegestuurd naar de webserver.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

09/02/2009 22:00:00
Quote Anchor link
Dat gaat dus alleen als je script client-side draait. ;)

Waarom zou je dit ook al weer willen? IP ban werkt niet goed genoeg?
 
Asker

Asker

09/02/2009 22:11:00
Quote Anchor link
Als je IP-ban geeft komen ze terug via proxy etc.
als je via mac-adres een ban geeft niet?

Een andere oplossing is volgens mij om bezoekers te laten registreren met het mailadres van hun provider? dus @hotmail @ gmail etc niet mogelijk. En zo kan ik mailadressen van hun bannen zodat deze persoon zich niet nogmaals kan registreren o.i.d?
 
Lode

Lode

09/02/2009 22:13:00
Quote Anchor link
ip's bannen wil je ook niet....

Stel je banned iemand op een school dan ban je waarschijnlijk de gehele school... Lijkt me niet de bedoeling...

registratie is 1 ding... Anders blijft een wellicht een combinatie van een cookie en het ip over... een cookie is immers pc gebonden. Maar kan wel makkelijk verwijdert worden...
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

09/02/2009 22:16:00
Quote Anchor link
Lode schreef op 09.02.2009 22:13:
ip's bannen wil je ook niet....

Stel je banned iemand op een school dan ban je waarschijnlijk de gehele school... Lijkt me niet de bedoeling...

registratie is 1 ding... Anders blijft een wellicht een combinatie van een cookie en het ip over... een cookie is immers pc gebonden. Maar kan wel makkelijk verwijdert worden...


So what schijt aan die klote school.

En dat registreren is helemaal dom. Ik heb Gmail. Ga je mij niet toelaten omdat ik Gmail heb? Ik heb dan wel een kpn-adres, maar dat gebruik ik liever niet. En sowieso wat wil je er mee bereiken? Ik kan bij KPN ongelimiteerd aliassen aanmaken, dus heb je nog niets ;)
 
Asker

Asker

09/02/2009 22:21:00
Quote Anchor link
Hallo Tommy,

niet iedereen kan zoals jou ongelimiteerd aliassen aanmaken, en ook al kunnen zij het dat betekent niet dat zij weten dat zij het kunnen.

Met zo'n maatregel raak je een hoop lastige leden kwijt. Voor de rest hebben leden die zich normaal kunnen gedragen hier geen last van?

Ik snap alleen niet waarom jij zo fel reageert. Het is een mogelijkheid, ik zei niet dat ik zoiets ga toepassen.. en op FOK! heb je ook zo'n systeem.
 
Lode

Lode

09/02/2009 22:21:00
Quote Anchor link
Tommy....

Dat is echt het domste antwoord in tijden!
"So what schijt aan die klote school."
En dat geldt dus ook voor bedrijven en alle andere netwerken...
Ik wil over het algemeen gewoon bezoekers hebben als weren...

Registratie legt de drempel veel hoger om ongein uit te halen..
Als jij bij mij dom komt doen dan ban ik eerst je Gmail en daarna ook je kpn adres... En dan mag je nog meer moeite gaan doen om weer binnen te komen.

Zal je vanzelf wel een keer moe van worden denk ik. Bannen gaat automatisch bij mij over het algemeen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.