Mail form in php!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nanno

Nanno

30/07/2006 17:15:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Nieuw op dit forum, heb ik gelijk een vraag.
Ik ben aan het stoeien met PHP pagina's.
In het webdesign prog heb ik een formulier gemaakt en deze moet na de knop Verzenden de ingevulde gegevens verwerken. Ik begreep dat ik daar een feedback pagina nodig voor heb en deze heb ik ook gemaakt.
Nu blijkt het niet te werken omdat ik geen PHP ondersteunig op mijn webhost heb.
Nu dacht ik eraan of het misschien mogelijk was om een link door te sturen naar een wel PHP ondersteunende server die mijn gegevens wil verwerken.
Is er bij jullie iets bekend of deze optie bestaat?
Ik had ook getracht een eigen Apache server te installeren en de feedback pagina op mijn eigen pc te zetten, maar krijg geen verbinding van buitenaf. Schijnbaar doet mijn router moeilijk en ik weet niet wat ik allemaal moet instellen.
Ik hoor graag de reacties.

Groet,

Nanno
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 17:28:37
 
Ponzi

Ponzi

30/07/2006 17:21:00
Quote Anchor link
Je kan bij je formulier de pagina naar waar hij het moet verzenden instellen. Volgens mij moet hij het ook doen als je daar de link opgeeft van je wel ondersteunende PHP-host ;) !
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

30/07/2006 18:32:00
Quote Anchor link
Je kunt in de action van een <form> een externe pagina opgeven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    <form action="http://www.jouwpaginametphp.nl">

is gewoon toegestaan.
 
Nanno

Nanno

30/07/2006 18:55:00
Quote Anchor link
Beste Jan en Ponzi,

Iets is er niet duidelijk in mijn bericht geloof ik.
Ik ken de optie om een externe link te gebruiken, maar ik weet dus niet naar welke link.
Om php te verwerken heb je toch een webhost nodig die dat ondersteund. En mijn provider bied geen php. Dus ik moet de verwerking extern zoeken, maar weet dus niet wie wat en waar.
Vandaar mijn hulpvraag.
Ik heb dus gewoon een link nodig naar een server die php ondersteund en mijn script wil verwerken.

Misschien vraag ik iets onmogelijks.

Groet,

Nanno
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2006 19:01:00
Quote Anchor link
Dan zul je een host moeten zoeken die wél php ondersteunt.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

30/07/2006 19:12:00
Quote Anchor link
Of je zit aan dit soort oplossingen vast, maar dan kun je net zo goed een abonnement nemen met PHP ondersteuning, dan krijg je veel meer erbij.
 
Nanno

Nanno

30/07/2006 19:15:00
Quote Anchor link
Okee.. de reacties zijn duidelijk!
Ik ga wel over naar een php ondersteunende provider.

Bedankt voor de reacties.

Nanno
 
Hein

Hein

01/08/2006 21:08:00
Quote Anchor link
Of je installeert een eigen webserver.
Dan heb je alles in de hand.
Bij je provider kan je bijv. doorlinken naar je eigen server en off you go.
Hein
 
Nanno

Nanno

01/08/2006 23:16:00
Quote Anchor link
Hein,

die optie had ik ook in gedachten en had ook al een poging geprobeert, maar helaas ontbreekt mij de nog nodige ervaring.
Ik heb inmiddels een php ondersteunende server gevonden. Nu nog de ervaring uitwerken in het werken met php.
Heb nog een leuke uitdaging voor me liggen dus.

Nanno
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.